مشاوره حقوقی جعل مدرک

مشاوره حقوقی جعل مدرک

مشاوره حقوقی جعل مدرک با وکیل دادگستری در خصوص جعل مدرک تحصیلی، جعل سند و سایر توسط گروه وکلای کیفری ژیوار صورت می گیرد. یکی از مسائلی که باعث شده جوانان چشمان خود را بر حقیقت ببندند جعل مدرک است. این جرم در بین جوانان بیشتر دیده می شود زیرا قصد دارند با نشان دادن مدارک جعلی به سازمان مربوطه رتبه شغلی بالاتری کسب کنند! اما غافل از اینکه این امر در قانون جرم است و مجازات های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است. 

در بسیاری از کشورها از جمله ایران مواردی وجود دارد که باور کردن آنها سخت است. از جمله جعل مدارک دولتی و آموزشی و غیره که بسیاری از افراد به دلایل مختلف این گونه اسناد را جعل می کنند تا خود را از نظر اجتماعی و شغلی بالا نشان دهند و نمی دانند این رفتار جرم محسوب می شود و قانونگذار با این افراد برخورد خواهد کرد.

مشاوره حقوقی جعل مدرک رسمی

بهتر است کمی بیشتر با این اصطلاح آشنا شوید. در اصطلاح حقوقی و عامیانه وقتی شخصی اسناد، امضاء، مهر، تغییر تاریخ، تغییر دستخط و سایر را به دلایل مختلف جعل می کند، به آنها جعل سند می گویند. جعل به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود:

  • جعل مادی: شخصی که برای ارتقای شغلی یا غیره مرتکب جعل می شود.
  • جعل فکری: شخصی که عمداً نکته قانونی در مورد زمینه خاصی را در سند قید نکرده و یا عمداً آن را تغییر دهد.
مقالات مرتبط  شکایت خیانت در امانت

تبصره: در قوانین مجازات اسلامی برای هر نوع جعل مجازات تعیین شده است که بر حسب نوع و ارزش واقعی و معنوی سند بر شدت آن افزوده می شود.

مزیت اعزام وکیل به سراسر ایران و جهان در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

مشاوره حقوقی در مورد مجازات جعل مدرک

اگر شخصی به هر نحوی از مدارک جعلی استفاده کند مشمول مجازات می شود. طبق تعاریفی که در قانون جزا آمده است، هرگاه شخصی سندی را جعل کند یا در ازای دریافت پول به دیگری بدهد مرتکب جرم شده است. به همین منظور قانونگذار این افراد را به حبس از 3 ماه تا 1 سال و پرداخت جزای نقدی از 3 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان و همچنین پرداخت خسارت محکوم می کند.

بسیار مهم: مجازات جعل مدارک نسبت به مدارک تحصیلی نیز به همین صورت است، در مواردی که شخص بدون گذشت ریز نمرات، معدل، مدرک دانشگاهی، گواهی رشته و سایر جعل کند، به حبس از 1 تا 3 سال محکوم و ضمناً باید زیان مالی مؤسسه مربوط را بپردازد.

جعل سند رسمی و مجازات آن

وقتی شخصی مرتکب این جرم شود و مدرک رسمی را جعل کند، مقامات قضایی او را به پرداخت خسارت و پرداخت جزای نقدی از 3 تا 18 میلیون تومان و حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم می کنند. در صورت استفاده مجرم از سند غیررسمی مجازات وی حبس از 6 ماه تا 2 سال و جزای نقدی از 3 تا 12 میلیون تومان است. نکته مهم: لازم به ذکر است که اگر مجرم از اسناد استفاده کند یا همان جعل را انجام دهد، مرتکب 2 عمل منافی عفت شده است و به همین دلیل مستوجب دو مجازات یعنی جرم جعل سند و جرم استفاده از اسناد است.

مقالات مرتبط  اثبات خیانت در امانت

مشاوره حقوقی مجازات جعل مدرک با مهر و امضاء

مشاوره حقوقی مجازات جعل مدرک با مهر و امضاء

این جنایت مجازات غیرقابل بخشش دارد که دلیل آن مشخص است زمانی که شخصی از مهر یا امضای شخص یا سازمان دیگری استفاده می کند، در واقع قصد دارد از اعتبار آنها استفاده کند و از این عمل منفعت بگیرد. جالب است بدانید فردی که مرتکب چنین خطایی شود به 2 ماه تا 2 سال حبس محکوم می شود.

تبصره: در صورتی که جعل مهر و امضا عمدی و به قصد تخریب اعتبار شخص یا سازمانی باشد جای بخشش نیست.

مشاوره حقوقی مجازات جعل نشان

جعل تنها مربوط به اوراق، مهر و امضا نیست، بلکه فراتر از آن است. گاهی اوقات برخی افراد پس از تاسیس یک شرکت قصد ایجاد لوگوی جعلی برای شرکت خود بدون دریافت رسمی نشان مجوز یا علامت استاندارد و غیره دارند که در بسیاری از موارد اینگونه است. از مناطق کشورمان قابل مشاهده است و قانونگذار نیز چنین شرکت هایی را به اشد مجازات محکوم می کند. نکته: اگر شرکتی از لوگوی جعلی استفاده کند نه تنها به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می شود، بلکه در مواردی ممکن است مقامات دولتی و قضایی شرکت مورد نظر را پلمپ و یا مجوز مدیریت سازمان را باطل کنند.

جعل مدارک شخصی

این پرونده نیز مجازاتی مشابه موارد فوق دارد و اگر مجرم بخواهد به هر نحوی از مدارک هویتی دیگران استفاده کند نه تنها به عنوان جاعل شناخته می شود، بلکه مجازات سوء استفاده از آبروی افراد نیز دارد.

توجه: تا جایی که می توانید عکس و کپی مدارک هویتی خود را در اماکن عمومی و سایر منتشر نکنید.

کافی است یک نفر نیت شیطانی در سر داشته باشد، آن وقت با مشکلات حقوقی زیادی مواجه خواهید شد. هشدار، خیلی ها نمی دانند که اگر شماره شناسنامه یا کد ملی خود را در فضای مجازی منتشر کنند، زمینه جعل را فراهم می کنند. دور می زنند، بهتر است در مدارک هویتی خود نهایت دقت را داشته باشید. در خصوص شکایت جعل سند می توانید به لینک مذکور در سایت گروه وکلای کیفری ژیوار مراجعه کنید.

مقالات مرتبط  مصادیق جرم خیانت در امانت

تماس با ما

با مطالعه دقیق این مقاله متوجه شدیم که جعل سند مربوط به مدارک رسمی و آموزشی نیست و به طور کلی جعل هر سند و علامتی را شامل می شود. پس بهتر است قبل از اینکه به فکر جعل اسناد باشید به بار قانونی آن توجه کنید! توصیه می شود برای مسائل کوچک و بی ارزش اعتبار خانواده خود را به خطر نیندازید و مدارکی را به صورت رسمی دریافت کنید. دوستانی که نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارند می توانند با وکیل جعل مدرک در گروه وکلای کیفری ژیوار تماس بگیرند.

سوالات متداول در باب مشاوره حقوقی جعل مدرک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مشاوره حقوقی جعل مدرک می باشیم:

  • جعل مدرک رسمی به چند دسته تقسیم می شود؟ جعل مادی، جعل فکری
  • تبصره جعل مدرک چیست؟ در قوانین مجازات اسلامی برای هر نوع جعل مجازات تعیین شده است که بر حسب نوع و ارزش واقعی و معنوی سند بر شدت آن افزوده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.