مشاوره حقوقی شرب خمر: تلفنی با شماره 09101923725

مشاوره حقوقی شرب خمر

گروه وکلای کیفری ژیوار در این نگارش قصد به ارائه اطلاعات و مشاوره حقوقی شرب خمر را دارند، تا انتها مقاله همراه ما باشید. نوشیدن مشروبات الکلی یا نگهداری مشروبات الکلی که در اصطلاح عام به شراب خواری نیز معروف است، از دو کلمه شرب و خمر تشکیل شده است، چنانکه واضح است شراب خواری. که اشاره به شرب است و خمر در لغت مایعی است که مست کننده است و لذا شرب خمر استعمال و آشامیدن مشروبات الکلی (به معنای مست کننده) است. وکیل شرب خمر ژیوار راهنمای شما در همین باب است.

شما می توانید از تخصص و تجربه گروه وکلای کیفری ژیوار برای مشاوره حقوقی در خصوص شرب خمر به صورت تلفنی و یا مراجعه حضوری بهره مند شوید. ما با داشتن مجرب ترین ها بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آوریم.

اینفوگرافیک خدمات تخصصی وکیل شرب خمر متخصص

مشاوره حقوقی درباره شرب خمر

نکته ای که باید در نظر داشت، اگرچه در عنوان بحث همیشه بر مشروب خواری تاکید شده است اما تزریق و کشیدن مشروبات الکلی نیز جرم حدی است لذا صرف آشامیدن این مسکرات شرب خمر محسوب نمی شود. اما شراب از انگور، نبیض از خرما، نقیه از کشمش، از جو و حتی شرابی که از ارزن یا گندم تهیه می شود، فرقی ندارد و همه آنها چون مست هستند خمر محسوب می شوند. همانطور که گفته شد، آب جو جزء مشروبات الکلی طبقه بندی می شود و اگر مسکر هم نباشد، شرب آن تخلف است و حد مصرف «مکرر» 80 ضربه شلاق است.

برای مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی اثبات جرم شرب خمر

شرب خمر مثل هر جرم دیگری راه های برای اثباتش وجود دارد که این راه ها قطعی تر از بقیه بوده و در اثبات جرم نقش بسزایی دارد که در خصوص جرم شرب خمر به 3 طریق قابل اثبات است:

اثبات شرب خمر

اقرار در اثبات جرم شرب خمر

لازم به ذکر است که شراب خوار باید بالغ، توانا و مستقل باشد و همچنین از حکم و مسئله شرب خمر غافل نباشد و گرنه محدودیتی برای او وجود نخواهد داشت. در رای اصراری شماره 14 مورخ 8/5/1377 هیأت عمومی دیوان عالی کشور عدم اطلاع رأی را نسبت به موضوع می پذیرد. در جهل به موضوع، حتی اگر مرتکب از حکم قضیه آگاه باشد، ولی مجازات عملی را که انجام داده نداند، ادعای جهل زمانی پذیرفته می شود که خلاف آن ثابت نشود. اقرار شخص سفیه و ورشکسته در امور کیفری صحیح و معتبر است. با توجه به اینکه اقرار دلیل است، پس از اقرار توسط متهم دیگر وقت ادله دیگر نیست و البته طبق بند ب ماده 172 قانون مجازات اسلامی در شرب خمر اقرار باید دو بار در پرونده نوشته شود. البته انکار بعد از اقرار شنیده نمی شود.

ماده 172 قانون مجازات اسلامی در سایت ویکی حقوق: در کلیه جرایم، یک بار اقرار کافی است، مگر در جرایم زیر که نصاب آن به شرح زیر است:

  • الف ـ چهار بار در زنا، لواط، تفخیذ و مساحقه

  • ب ـ دو بار در شرب خمر، قوادی، قذف و سرقت موجب حد

  • تبصره ۱ ـ برای اثبات جنبه غیرکیفری کلیه جرائم، یک بار اقرار کافی است.

  • تبصره ۲ ـ در مواردی که تعدد اقرار شرط است، اقرار می‌تواند در یک یا چند جلسه انجام شود.

اقرار شخص سفیه و ورشکسته در امور کیفری صحیح و معتبر است. با توجه به اینکه اقرار دلیل است، پس از اقرار توسط متهم دیگر وقت ادله دیگر نیست و البته طبق بند ب ماده 172 قانون مجازات اسلامی در شرب خمر اقرار باید دو بار در پرونده نوشته شود. البته انکار بعد از اقرار شنیده نمی شود.

مقالات مرتبط  آیا سوء پیشینه شرب خمر مانع از اشتغال، تحصیل می شود؟

شهادت در اثبات جرم شرب خمر

اگر راه اثبات شرب خمر، شهادت باشد، فقط با شهادت 2 نفر عادل قابل اثبات است و باید توجه داشت که شاهد باید بالغ، عاقل، وفادار، پاک، سازنده، عادل باشد. منفعت آشکار برای شاهد یا رفع ضرر از او، عدم خصومت دنیوی بین شاهدان و طرفین دعوی، عدم پرداختن به گدایی و ولگردی از موارد مهم شهادت است.

مزیت تنظیم لایجه و شکواییه در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

علم قاضی در اثبات جرم شرب خمر

در اثبات مصرف مشروبات الکلی علم قاضی به عنوان یکی از دلایل اثبات تقصیر ذکر نشده است، اما از اعمال مواد 211 و 212 قانون مجازات اسلامی می توان دریافت که علم قاضی یکی از دلایل اثبات جرم است و لذا شامل مجازات ها نیز می شود و فقهای اسلام مانند روح الله خمینی در تحریر الوسیله ادله علم قاضی را در همه جرایم پذیرفته اند.

ماده 211 در سایت ویکی حقوق

ماده 212 در سایت ویکی حقوق

مشاوره حقوقی مجازات شرب خمر

در قانون مجازات اسلامی 1391، بخشی از شمول; مواد 264 و 265 و 266 و همچنین در مواد 701 و 704 کتاب پنجم 266 مجازات و مجازات های بازدارنده مصوب 1375 به مجازات مشروبات الکلی اختصاص دارد.

مقالات مرتبط  معرفی بهترین وکیل مشروبات الکلی در کرج در سال ⚖ [1402]

طبق ماده 264 قانون فوق الذکر مصرف مسکرات از قبیل خوردن، تزریقی و کشیدن سیگار، اعم از کوچک یا بزرگ یا مایع، مست کننده یا غیر مست کننده، خالص یا مخلوط به نحوی که آن را از مسکر بودن خارج نکند. علت محدودیت در تبصره: خوردن ماءالشعیر نیز در صورتی که مسکر نباشد حد محسوب می شود و در ماده 265 حد مصرف مسکر 80 ضربه شلاق تعیین شده است. در ماده 701، مصرف مشروبات الکلی در اماکن و معابر عمومی، علاوه بر اجرای حد شرعی نوشیدن مشروبات الکلی، حبس از 2 ماه تا 6 ماه تعیین شده است و در ماده 704، ایجاد مکان برای شرب مشروبات الکلی تعیین شده است.

مشاوره حقوقی جریمه نقدی شرب خمر

مشاوره حقوقی جریمه نقدی شرب خمر

همانطور که مشخص است مجازات اصلی نوشیدن مشروبات الکلی حد است که 80 ضربه شلاق است و مصرف عمومی مشروبات الکلی در خیابان نیز از 2 ماه تا 6 ماه حبس تعیین شده است اما در ماده 702 قانون مجازات اسلامی (اصلاح 22/8/1387) هرکس در تصرف دیگری اقدام به تولید، خرید، فروش، فروش، حمل، نگهداری یا اماکن نماید به حبس از 6 ماه تا 1 سال به بالا محکوم خواهد شد. تا 74 ضربه شلاق و نیز پرداخت جریمه نقدی به میزان 5 برابر ارزش عرفی (تجاری) کالاهای مذکور محکوم است و در ماده 703 (اصلاحی 22/8/1378) واردات مشروبات الکلی به کشور قاچاق تلقی شده است. واردکننده صرفنظر از میزان آن از 6 ماه تا 5 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی 10 برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای مذکور محکوم خواهد شد

ماده 702 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات): هرکس مشروبات الکلی را بسازد یا بخرد یا بفروشد یا در معرض فروش قرار دهد یا حمل یا نگهداری کند یا در اختیار دیگری قرار دهد به شش ماه تا یک سال حبس و تا هفتاد و چهار (74) ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان پنج برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای یادشده محکوم می شود.

نقل شده از سایت ویکی حقوق

مشاوره احکام شرب خمر

علمای دین اسلام 4 دلیل شرعی برای حکم به حرمت و نجاست شراب ذکر کرده اند که عبارتند از: قرآن کریم، سنت، عقل، اجماع. در آیات نورانی قرآن کریم در آیه 219 سوره بقره که خداوند می فرماید; « از شراب سؤال می کنی و آسان گفتن آن گناه کبیره است » یعنی; حکم شراب و قمار را از تو می پرسند، بگو در هر دو گناه کبیره است و برای مردم سود هم دارد، ولی ضرر هر دو بیشتر از منافع ظاهری آنهاست. در آیه مذکور شراب را رجس به معنای نجاست و کثیفی و به معنای صفتی است که موجب کراهت و دوری انسان از آن می شود. پس دلیل اصلی نجاست شراب آیه قرانی است.

مقالات مرتبط  شرب خمر از دیدگاه فقه و حقوق ایران

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار عبارتست از:

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار

مشاوره روایات در خصوص شرب خمر

روایت اول در کتاب جلد 6 آمده است: این بصیر از امام باقر (علیه السلام) یا امام صادق (علیه السلام) روایت کرده است که; «خداوند متعال برای گناه خانه و صندوقی قرار داده و دری برای آن قرار داده و قفل کرده است و کلید آن قفل است و آن شراب است».

امام صادق فرمود: رسول خدا (ص) فرمود: شراب سرچشمه همه گناهان است. و نیز می گویند: ملعون است بر سفره ای که در آن شراب می نوشند. حکمت بشری نیز مشروبات الکلی را نهی می کند، زیرا این نوشیدنی ها آسیب های اخلاقی یا فکری طبیعی زیادی دارند. چنانکه مصرف مشروبات الکلی موجب اختلالات شدید در معده، روده، کبد، ریه، سیستم عصبی، عروق قلب و قوای بینایی و چشایی می شود.و از مضرات اخلاقی آن می توان به فحش دادن و افشای اسرار خود و دیگران، ارتکاب جنایت، افترا و تجاوز اشاره کرد.

گروه وکلای کیفری ژیوار مفتخر به راهنمایی شما در این باب و سایر مسائل کیفری می باشد.

سوالات متداول در باب مشاوره حقوقی شرب خمر

در این بخش به سوالات شما در باب مشاوره حقوقی شرب خمر پرداخته می شود:

  • اثبات جرم شرب خمر از چند طریق ممکن است؟ شهادت، اقرار، علم قاضی
  • مجازات شرب خمر چیست؟ طبق ماده 264 قانون فوق الذکر مصرف مسکرات از قبیل خوردن، تزریقی و کشیدن سیگار، اعم از کوچک یا بزرگ یا مایع، مست کننده یا غیر مست کننده، خالص یا مخلوط به نحوی که آن را از مسکر بودن خارج نکند.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.