وکیل فروش مال غیر

وکیل فروش مال غیر

وکیل فروش مال غیر فردی است که پرونده های زیادی در زمینه فروش مال غیر جرم دارد و با توجه به سابقه و تخصص طولانی در این زمینه به نتایج بسیار خوبی می رسد. فروش مال غیر به معنای تعدی به مال دیگری است. از نظر حقوقی به این معناست که اگر شخصی مال و منفعت مال دیگری را بدون اجازه صاحب مال به دیگری بفروشد یا واگذار کند مرتکب جرم فروش مال غیر شده است.

  • مشاوره حقوقی فروش مال غیر
  • بهترین وکیل فروش مال غیر
  • مدت زمان رسیدگی به شکایت فروش مال غیر

افرادی که در این نوع معاملات نقش  انتقال گیرنده را ایفا می کنند، در صورت اطلاع از عدم صلاحیت انتقال دهنده خود شریک جرم هستند. گروه وکلای کیفری ژیوار سال هاست در این زمینه فعالیت داشته و رضایت موکلین را در حصول نتیجه جلب نموده است.

وکیل متخصص فروش مال غیر

وکیل متخصص قبل از هر کاری باید ابتدا وقوع جرم را اثبات کند و این مستلزم شناخت ارکان جرم است. این جرم دارای 3 رکن مادی، معنوی و قانونی است که در ادامه به آن می پردازیم و به شرح زیر است:

  • رکن مادی: در این جرم نیازی به وسایل متقلبانه، برای تسلیم مال نیست. در این جرم فقط فروش مال دیگری توسط مرتکب کفایت می کند. در صورت انعقاد قرارداد همان عنصر مادی جرم فروش مال غیر است.
  • رکن معنوی: داشتن قصد سوء برای فروش مال غیر است. یعنی رتکب ابتدا قصد فروش مال دیگری را دارد و سپس مرتکب آن می شود.
  • رکن قانونی: طبق ماده 1 قانون مجازات فروش مال غیر مصوب در تاریخ 1308/04/06 هرکس مال دیگری را با علم به اینکه متعلق به دیگری است انتقال دهد. به هر نحو مستقیم یا غیرمستقیم کلاهبردار محسوب و به موجب ماده 238 قانون عمومی محکوم می شود.
مقالات مرتبط  شکایت خیانت در امانت

بهترین وکیل فروش مال غیر

اگر به وسیله وکیل فروش مال غیر میخواهید شکایت کنید می‌ توانید کار ها را به او بسپارید. اگر می خواهید شخصا پیگیر کارها باشید در ابتدا باید شواهد و مدارکی‌ مثل سند مالکیت و مبایعه نامه را به دادگاه ارائه دهید.

در قدم دوم باید مدارکی که اثبات کننده این است که فرد اموال شما را تصرف کرده و به دیگری فروخته است به دادگاه نشان دهید. با این اسناد می توانید شکایت خود را به دادگاه مطرح نمایید. قبل از این که شکایت کنید با مشورت یک وکیل فروش مال غیر باید نوع مال را از لحاظ منقول و غیر منقول بودن آن مشخص نمایید. پس از گردآوری اسناد و مدارکی که برای شکایت لازم است و همچنین معلووم شدن محلی که باید در آن شکایت خود را انجام دهید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و پرداخت هزینه دادرسی اقدام به شکایت کنید.

مشاوره با وکیل فروش مال غیر

فرد شاکی و مالباخته می توانند به وسیله وکیل فروش مال غیر اقدام به شکایت کند. در صورت گرفتن وکیل فروش مال غیر مزیت هایی شامل فرد مالباخته می شود این که دیگر نیازی به حضور فرد در دادگاه نیست. مدت زمان رسیدگی‌ به پرونده کمتر می شود. وکیل فروش مال غیر می تواند به راحتی و با داشتن علم بر روی قوانین راحت تر و در زمان بسیار کمتری اموال فرد شاکی را باز پس بگیرد. در بالا تا حدودی در خصوص فروش مال غیر و مزیت های وکیل فروش مال غیر صحبت شد.

مقالات مرتبط  جرم خیانت در امانت و نحوه اثبات و دفاع

مشاوره با وکیل فروش مال غیر

مجازات فروختن مال غیر

قانون گذار برای این افراد مجرم مجازات های سفت و سختی در پیش گرفته است و در صورت رضایت فرد مالباخته تنها مقداری از مجازات های مجرم کم‌ می شود. رضایت فرد مالباخته به معنی اتمام مجازات مجرم نیست بلکه مجازات فرد خاطی از بین نخواهد رفت. مجازات جرم فروش و انتقال مال غیر از یک تا 7 سال زندان و غیرقابل گذشت بود. با تصویب قانون کاهش مجازات حبس های تعزیری مصوب 1399 چنانچه مال فروخته شده 1 میلیارد ریال و کمتر از آن باشد، جرم قابل گذشت محسوب می شود و مجازات فروش مال غیر 6 ماه تا 3.5 سال است. ولی اگر مبلغ فروخته شده بیشتر از 1 میلیارد ریال باشد مشمول جرایم غیرقابل گذشت محسوب می‌شود و مجازات آن حبس از 1 تا 7 سال و رد مال و جزای نقدی برابر مالی که دریافت کرده است.

شکایت فروختن مال غیر

در این جرم شخص مجرم بدون اینکه مال برای خودش باشد و یا از جانب صاحب اصلی مال مجوز قانونی داشته باشد، در صدد انتقال آن به شخص دیگری بر می آید. همچنین با اعمال متقلبانه خود را به جای مالک اصلی مال جا می زند و با هدف زیان رساندن به فروش و انتقال مال شخصی دیگر می‌پردازد. این‌ جرم از زمره جرایم کلاهبرداری می باشد و زیر دسته جرایم علیه اموال دسته بندی می‌ گردد. مرجع رسیدگی به جرم فروش اصولاً دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم می باشد یعنی ان جایی که عمل فروش یا انتقال مال غیر اتفاق افتاده است.

مقالات مرتبط  مشاوره حقوقی جرایم پزشکی

پرونده های فروش مال غیر با توجه به اینکه مجازات سنگینی برای مرتکب جرم دارد و همچنین اثبات جرم نیاز به ارائه مدارک محکمه پسند می باشد برای پیشبرد موفقیت آمیز پرونده قبل از طرح شکایت کیفری از وکیل فروش مال غیر مشورت بگیرید. گروه وکلای کیفری ژیوار با دارا بودن وکلای متخصص و با تجربه در زمینه پرونده های فروش مال غیر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. برای مشاوره حقوقی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب وکیل فروش مال غیر

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب وکیل فروش مال غیر می باشیم:

  • بهترین وکیل فروش مال غیر کیست؟ بهترین وکیل فروش مال غیر با در نظر گرفتن 3 رکن مادی، معنوی و قانونی اقدام به رسیدگی به پرونده می کند.
  • مجازات فروختن مال غیر چیست؟ مجازات جرم فروش و انتقال مال غیر از یک تا 7 سال زندان و غیرقابل گذشت بود. با تصویب قانون کاهش مجازات حبس های تعزیری مصوب 1399 چنانچه مال فروخته شده 1 میلیارد ریال و کمتر از آن باشد، جرم قابل گذشت محسوب می شود و مجازات فروش مال غیر 6 ماه تا 3.5 سال است. ولی اگر مبلغ فروخته شده بیشتر از 1 میلیارد ریال باشد مشمول جرایم غیرقابل گذشت محسوب می‌شود و مجازات آن حبس از 1 تا 7 سال و رد مال و جزای نقدی برابر مالی که دریافت کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.