وکیل قصور پزشکی


وکیل قصور پزشکی به موکل خود مشاوره های حقوقی ارائه می دهد. وکیل قصور پزشکی اقدام به طرح دعوی و تشکیل پرونده کیفری می کند. معمولا افرادی که به دلیل خطاها و کوتاهی های انجام شده در زمینه پزشکی دچار ضرر و زیان شده اند یا جان یکی از نزدیکانشان را از دست داده اند، به دلیل نداشتن دانش و آگاهی کامل در دادگاه ها به موفقیت نمیرسند.

  • بهترین وکیل قصور پزشکی در تهران کیست؟
  • نمونه لایحه دفاعیه قصور پزشکی
  • دفاع در قصور پزشکی
  • حکم جلب فرد بیمار چگونه صادر می شود؟
  • بهترین وکیل قصور پزشکی کیست؟

به همین دلیل در این مواقع باید به وکیل قصور پزشکی مراجعه شود که به طور کامل بر قوانین مرتبط با جرائم پزشکی آگاه هستند و میتوانند در احقاق حق به موکل خود کمک کنند.

در تمامی کارها امکان بروز خطا و اشتباه وجود دارد اما رخ دادن خطا در شغل پزشکی عوارض جبران ناپذیری را به بار می آورد چرا که ممکن است بیمار در اثر رخ دادن این اشتباه تا پایان عمر خود نتواند به طور طبیعی به زندگی ادامه دهد. در این مقاله که توسط گروه وکلای کیفری ژیوار نگارش شده است قصد داریم شما را با قصور پزشکی و وکیل قصور پزشکی به طور کامل آشنا کنیم.

اینفوگرافیک وظایف وکیل

قصور پزشکی در قانون مجازات جدید

زمانی که یک پزشک در انجام وظایف خود کوتاهی می کند و یا دچار یک اشتباه بزرگ می شود که منجر به فوت یا آسیب رسیدن به سلامت بیمار می شود، گفته می شود که فرد دچار قصور پزشکی شده است. با توجه به این موضوع که پزشکان وظایف گسترده ی را برعهده دارند طبیعتا قصور پزشکی نیز شامل موارد بسیار متعددی می شود. و به همین دلیل افرادی که در این زمینه متضرر شده اند باید برای پیگیری پرونده های خود از یک وکیل متخصص و آگاه کمک بگیرند.

نکته ای که در رابطه با قصور پزشکی باید بدانید این است که قصور پزشکی موارد و خطاهای سهوی انجام شده توسط پزشک را شامل می شود و به خطاهای عمدی مرتبط نخواهد شد. در واقع اگر پزشکی از روی عمد یا غرض به بیمار آسیب وارد کند جزء جنایات عمدی بوده در دسته قصور پزشکی قرار نمی گیرند.

مسئولیت پزشکی از مسائل اخلاق حرفه‌ ای پزشکی و از مسائل اساسی است که در حقوق پزشکی مطرح است. این مسئله در رابطه پزشک و بیمار و تمامی کارهایی که پزشک برای معالجه بیمار انجام می‌ دهد مطرح می‌ شود. در نگرش حقوقی، رابطه پزشک و بیمار به منزله قراردادی است که میان آن دو بسته شده و به استناد این رابطه حقوقی، پزشک به عنوان طرف فعال این رابطه، همانطور که در برابر خدمات علمی خود که نفعی یا درآمدی، طبق قرارداد عاید وی می‌ گردد، 

در خصوص مشاوره حقوقی قصور پزشکی و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مقالات مرتبط  ادغام محکومیت های کیفری

مشاوره حقوقی

انواع قصور پزشکی

از جمله رایج ترین قصور پزشکی که امکان وقوع آن در جامعه پزشکی وجود دارد و برای پیگیری آن باید به وکیل متخصص مراجعه شود عبارتند از:

  • پزشک از دانش و آگاهی های لازم برای انجام امور پزشکی برخوردار نباشد.
  • پزشک اسرار و اطلاعات مرتبط با بیمار را در اختیار دیگران قرار میدهد و به عبارتی پخش می کند.
  • پزشک عملی را انجام میدهد که بر خلاف شئونات اسلامی است.
  • پزشک از دفترچه تامین اجتماعی بیمار سوء استفاده می کند.
  • پزشک داروی اشتباهی را برای بیمار تجویز میکند که جان او را به خطر می اندازد و در واقع منجر به مرگ او می شود.
  • پزشکان اقدام به انجام تبلیغاتی میکنند که بیمار را گمراه می کند.

مزیت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل قصور پزشکی گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

وکیل قصور پزشکی کیست؟

وکیل قصور پزشکی به فردی می گویند که به صورت اختصاصی در زمینه جرایم پزشکی فعالیت می کند و از دانش و تجربه کافی در این زمینه برخوردار است. وکیل قصور پزشکی هم می تواند توسط پزشک به عنوان متهم انتخاب شود و هم از سوی بیمار به عنوان شاکی، به طور کل به آن دسته از وکلایی که در این زمینه فعالیت می کنند وکیل قصور پزشکی می گویند.

در ادامه اطلاعات بیشتری را در خصوص وکیل قصور پزشکی در اختیاتان قرار می دهیم.

وکیل قصور پزشکی کیست؟

چرا در پرونده های مرتبط با قصور پزشکی باید به وکیل مراجعه شود؟

حال ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا مراجعه به وکیل در پرونده های پزشکی پر اهمیت است؟ در پاسخ باید بدانید که دعاوی پزشکی هم با جرم پزشک مرتبط است و هم ممکن است در بردارنده تخلفات پزشکی باشد. در مواردی نیز ممکن است این عمل تنها شامل تخلف پزشک باشد و فعالیت پزشک مزبور عمل مجرمانه ای شناخته نشود. به همین دلیل مراجعه به یک وکیل متخصص و با تجربه در این پرونده ها ضررت دارد. توصیه میکنیم دقت کنید تا بهترین و متخصص ترین وکیل در این زمینه را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مقالات مرتبط  وکیل کیفری در کرج

اثبات قصور پزشکی توسط وکیل

همانطور که در بالا نیز بین شد قصور پزشکی به جرایم غیر عمدی گفته می شود که سهوا توسط پزشکان انجام می گیرد. بنابراین اصل بر این است که پزشکان و کادر درمان عمل غیر عمدی را به انجام رسانده اند. در نتیجه در این جرایم هیچ کس قصد و نیت مجرمانه ای نداشته و هر اتفاقی که می افتد به دلیل بی توجهی و سهل انگاری است. در هر صورت در صورت شکایت، بیمار وظیفه دارد هر گونه ادعا و شکایتی که به کادر درمان وارد کرده است را اثبات کند.

در اثبات ادعای فرد شاکی یا بیمار کارشناسان پزشکی قانونی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. در ابتدا باید بدانید که در اینگونه جرایم فرد شاکی باید حتما از تخصص های یک وکیل بهره مند شود. وکیل وظیفه دارد بررسی های لازم را انجام دهد و اثبات کند که پزشک مرتکب اشتباه و بی کفایتی شده است. دعاوی رخ داده در حوزه پزشکی نیز مانند هر دعوا و ادعای دیگری باید در دادگاه ها و مراجع قضایی به اثبات برسند. در راستای پیگیری این پرونده ها کارشناسان پزشکی قانونی و هیات نظام پزشکی نیز به وکیل کمک بسیاری می کنند.

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار به شرح زیر است:

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار

بهترین وکیل قصور پزشکی

در این مقاله شما را با قصور پزشکی و وکیل قصور پزشکی آشنا کردیم. همانطور که بیان شد وکیل قصور پزشکی نقش مهم و اساسی در روند رسیدگی به مسائل رخ داده در حوزه پزشکی را دارا می باشد. چرا که تخصص و شناخت کافی در رابطه با این مسائل را دارا بوده و هر فرد عادی با صحبت کردن با این فرد به تخصص های او پی می برد. در جرایم مرتبط با قصور پزشکی مراجعه به وکیل امری ضروری می باشد و با توجه به میزان اهمیت این پرونده ها توجه کنید با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شد بهترین وکیل را انتخاب کنید.

نمونه شکایت نامه (شکوائیه) قصور پزشکی (منجر به آسیب دائمی)

نمونه شکایت نامه (شکوائیه) قصور پزشکی (منجر به آسیب دائمی)

بهترین وکیل قصور پزشکی چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که میدانید قصور پزشکی یکی از موضوعات بسیار پر اهمیت در دادگاه ها و مراجع قضایی است. چرا که از یک طرف جان بیمار و از طرف دیگر آبرو و حیثیت کاری پزشک در میان است. از این رو انتخاب بهترین وکیل از اهمیت بالایی برخوردار است و برای داشتن انتخاب مناسب باید ویژگی های وکیل قصور پزشکی خوب را بشناسید. در ادامه تعدادی از این ویژگی ها را بیان میکنیم:

  • داشتن آگاهی و دانش کافی در رابطه با کلیه مسائل حقوقی
  • داشتن شناخت کافی از کلیه جرایم قصور پزشکی
  • داشتن شناخت و آگاهی کافی از مراحل طرح شکایت و ارائه آن به مراجع قضایی و دادگاه ها
  • شجاع، بی باک و نترس بودن وکیل
  • مسئولیت پذیر بودن
  • وقت شناس و صبور بودن
  • برخورداری از وجدان کاری و الویت قرار دادن حقوق موکلش نسبت به حق و حقوق خودش
  • آشنایی با کلیه راه و روش های قانونی برای انتخاب مناسب ترین راهکار در حل پرونده
مقالات مرتبط  تهدید و مجازات جرم تهدید در قانون

امید بر این است که با به اتمام رسیدن این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در باب وکیل قصور پزشکی در اختیار شما قرار دهیم. در خصوص مشاوره با وکیل قصور پزشکی می توانید با گروه وکلای کیفری ژیوار در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب وکیل قصور پرشکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب وکلیل قصور پرشکی می باشیم:

  • آیا پزشک مسئولیت کیفری دارد؟ در تمام نظامات حقوقی برای پزشک در مسیر درمان، مسئولیت هایی در نظر گرفته شده است که بر اساس آن سعی در جبران صدمات و خسارات وارده به بیمار می شود. بنابراین قانونگذار علاوه بر مسئولیت اخلاقی پزشک از لحاظ شرعی و وجدانی، 
  • انواع مسئولیت های پزشک متناسب با کیفیت موضوع برای پزشکان متخلف چیست؟ مسئولیت کیفری، مسئولیت مدنی، مسئولیت قهری، مسئولیت قراردادی و مسئولیت حرفه ای. مسئولیت کیفری پزشک هنگامی است که پزشک از روی عمد و یا تقصیر برابر مواد قانونی پیش بینی شده که برای آن در نظر گرفته شده است آن را نقض کند.
  • تقصیر و یا قصور پزشک  توسط چه مرجعی مشخص می شود؟ با اعلام شکایت و تشکیل پرونده علیه پزشک در دادسرای جرائم پزشکی، با دستور دادیار یا بازرپرس دادسرا، موضوع به کمیسیون پزشکی ( در سازمان نظام پزشکی  ) زیر نظر قوه قضائیه، ارجاع و در صورت احراز تقصیر و یا قصور و وجود رابطه ی سببیت بین فعل پزشک و نتیجه حادث شده بر روی بیمار، بمیزان تقصیر و یا قصور، مسئولیت وی مشخص می گردد و به همان میزان حسب مورد مسئولیت کیفری، مدنی یا قراردادی و نیز مسئولیت حرفه ای و انتظامی دارد.
Rate this post

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.