وکیل سید حسن ذوقی

سید حسن ذوقی

⚖ وکیل دادگستری

⚖ عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه

⚖ با 20 سال سابقه وکالت و مشاوره حقوقی

⚖ متخصص در دعاوی کیفری

شماره تماس بهترین وکیل کیفری تهران: 09101923725

02122927763

آدرس بهترین وکیل کیفری تهران: تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، بعد از خیابان نساء، پلاک 52، ساختمان بانک تجارت، طبقه سوم، واحد 3

کیفیت خدمات تضمینی

امتیاز 4.9 بر اساس دیدگاه مشتریان

بررسی مدارک قبل از قبول وکالت

وکیل کیفری چیست؟

وکیل کیفری به شخصی گفته می شود که اتهامات کیفری مانند سرقت و فروش مال دیگری، جعل اسناد، کلاهبرداری، ترک اختلاس و اختلاس و سایر، را مطرح می کند. بهترین وکیل کیفرن، وکیلی است که در پرونده های کیفری تخصص دارد. دعاوی کیفری به مجموعه ای از پرونده های خاص اطلاق می شود که از سوی قوه قضائیه و در اکثر موارد در دادسرا طرح دعوی می شود و متهم تحت تعقیب قرار می گیرد و تحقیقات مقدماتی انجام می شود تا مجرم کشف شود. بهترین وکیل کیفری تهران در گروه وکلای کیفری ژیوار راهنمای شما در همین باب می باشد.

اینفوگرافیک خدمات تخصصی وکیل کیفری

وظایف وکیل کیفری

آگاهی از وظایف وکیل کیفری می تواند به موکل در باب نظارت بر روند أمور پرونده کمک کند. آگاهی از این موضوع به افرار کمک می کند که در صورتی که وکیل وظایف را به درستی انجام نداد، بتواند نسبت به عزل وی از وکالت اقدام نماید.

  • انعقاد قرارداد وکالت یا موکل در برگه های وکالت نامه
  • ارائه مشاوره حقوق کیفری در پرنده های جرایم کیفری
  • انجام أمور مربوط به پرونده کیفری که اختیارات آن توسط موکل به وکیل کیفری اعطاء شده است.
  • ثبت شکوائیه از طریق دفاتر خدمات قضائی: واخواهی، فرجام خواهی و اعاده دادرسی آرای صادره از محاکم در خصوص موضوع پرونده، ادعای جعل، انکار و تردید، نسبت به اسناد ارائه شده توسط طرف مقابل دعوا، تقاضای کارشناس و تعیین مصدق و کارشناس، انجام مصالحه و شرکت در جلسات رسیدگی به نیابت از موکل می باشند.
  • آرای صادره از محاکم در خصوص موضوع پرونده؛ ادعای جعل، انکار و تردید، نسبت به اسناد ارائه شده توسط طرف مقابل دعوا؛ تقاضای کارشناس و تعیین مصدق و کارشناس، انجام مصالحه و شرکت در جلسات رسیدگی به نیابت از موکل می باشند.

مزیت مشاوره تلفنی و حضوری در گروه وکلای کیفری ژیوار توسط بهترین وکیل کیفری:

ویژگی ‌های وکیل کیفری

یکی از ویژگی های وکیل کیفری برخرداری از تحصیلات آکادمیک کافی در رسیدگی به أمور وکالت در زمین جرایم جزائی و کیفری است، تجربه کافی و حاذق بودن در رسیدگی به پرونده ها و آشنایی باد دادسرا و دادگاه ها در محاکم کیفری از ویژگی های برتر وکیل کیفری می باشد. آشنایی با قوانین مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری و قوانین مبارزه با مواد مخدر از سایر ویژگی های وکیل کیفری محسوب می گردد. وکیل کیفری با أمور جزائی و قوانین سخت مجازات کیفری باید از یک روحیه بالا روانی و ظرفیت بالا برای مواجه شدن با چنین مواردی داشته باشد.

ویژگی ‌های وکیل کیفری

مزایای استفاده از وکیل کیفری

از مزایای استفاده از وکیل کیفری می توان به وکالت در دعاوی کیفری و نمایندکی وی در دادگاه و دادسرا اشاره کرد.  وکیل کیفری زمانی می ‌تواند وارد میدان گردد که تحقیقات اولیه و مراحل دادرسی به اتمام رسیده باشد. وکیل کیفری در گروه وکلای کیفری ژیوار می تواند شکایت را بررسی کرده و جرمی را که موکلش بنا بر اقدام قانونی در کلانتری و دادستانی به آن متهم شده‌است و همچنین مجازات وی را مورد تجدید نظر قرار دهد.

با حضور وکیل کیفری در دعاوی کیفری با جنائی نه تنها دلیلی برای دفاع بهتر است بلکه می تواند به نحوه طرح شکایت هم به شما کمک کند. در باب پیگیری پرونده کیفری بایستی به این نکته اشاره کرد که فقط یکبار امکان طرح دعاوی وجود دارد و نتیجه گیری اشتباه می تواند حقوق موکل را ضایع کند و خسارت های زیادی را به بار آورد.

 

مزایای استفاده از وکیل کیفری

انواع وکیل کیفری

انواع کیفری به دو دسته تقسیم می شود:

  • وکیل مدافع: وکیل مدافع وظیفه دفاع از متهم در دادگاه را بر عهده دارد.
  • وکیل شاکی خصوصی: وکیل شاکی خصوصی وظیفه دفاع از حقوق شاکی در دادگاه را بر عهده دارد.

انتخاب بهترین وکیل کیفری تهران

برای انتخاب بهترین وکیل کیفری بایستی به این موارد توجه داشت:

  • مشورت با افرادی که در زمینه دعاوی کیفری نطیر قتل، سرقت، کلاهبرداری و جرایم رایانه ای از وکیل کیفری استفاده کرده اند. انتخاب یک وکیل کیفری متخصص در تهران سخت است. بهتر است از بهترین روش وکیل کیفری متخصص در این خصوص استفاده کنید.
  • جستجو درفضای اینترنت برای انتخاب بهترین وکیل کیفری از سایر روش ها می باشد. که شماره بهترین وکیل کیفری به همراه آدرس آن نیز مو جود می باشد.
انتخاب بهترین وکیل کیفری تهران

وکیل کیفری خوب در تهران 

در واقع یک وکیل کیفری مانند هر وکیل دیگری سعی می کند بهترین دفاع خود را انجام دهد. اما عملکرد وکیل کیفری با عملکرد سایر وکلا در زمینه های مختلف حقوق متفاوت است. وکیل کیفری در حوزه ای فعالیت می کند که به صورت مستقیم با جان افراد مرتبط است و به دلیل این کارکرد خاص به وکیل کیفری وکیل مدافع نیز گفته می شود. مدافع کلمه ای عربی به معنای محافظت و دفاع است.

  • شماره بهترین وکیل کیفری تهران: 09101923725
  • آدرس وکیل کیفری تهران: خیابان شریعتی، خیابان طفر، بعد از خیابان نساء، پلاک 52، واحد 3
وکیل کیفری خوب در تهران

وکیل کیفری در ایران

وکیل کیفری در ایران خدمات حقوقی مربوط به جرایم کیفری انجام می‌دهد. این شامل نمایندگی در دادگاه‌ ها، مشاوره حقوقی، دفاع در پرونده‌ های کیفری، تدوین دفاعات و لایحه های حقوقی، مشاوره و نمایندگی در مورد جرایم اینترنتی و سایر خدمات حقوقی مربوط به جرائم کیفری است. وکیل کیفری با توجه به سابقه قضایی در امور کیفری از دفاع در مرحله بازپرسی و دادیاری تا دادگاه و تجدیدنظر و دیوان عالی کشور از تخصص لازم و تجربه کافی برای دفاع برخوردار است. وکالت در پرونده های کیفری به صبر و حوصله و برخورد مناسب با مقامات قضایی نیازمند است. مهم اینکه باید کاملا حرفه ای و به دور از احساس برخورد کرد. معرفی وثیقه و کفالت نیز بعضی اوقات مسأله ای بسیار پیچیده و سخت می شود. بعضی قضات در پذیرفتن هر َسندی برای وثیقه طفره می روند. از این‌رو، قبولاندن سند به عنوان وثیقه نیز بعضا نیاز به مذاکره و گفتگو با قاضی دارد.

وکیل کیفری در ایران

چه زمانی به وکیل کیفری نیاز داریم؟

مردم معمولاً زمانی که مشکل حقوقی دارند به وکیل کیفری مراجعه می کنند، اما مشکلات حقوقی همیشه یکسان نیست. بیشتر زمانی که مرتبط با حیثیت یا جان و مال افراد است، نیاز به وکیل کیفری احساس می کنند تا هم آرامش بیشتری به آنها بدهد و هم بتواند به درستی از حقوق آنها دفاع کند. وکلایی از بین حوزه های مختلف وکالت وجود دارند که در امور کیفری تخصص دارند. فرقی نمی کند که موکل شاکی باشد یا متهم، در هر دو صورت وکلای کیفری می توانند با استفاده از تخصص خود پرونده را به نتیجه مطلوب برسانند و قضات را در صدور رأی یاری کنند. اتهامات کیفری شامل کلاهبرداری، خیانت در امانت، سرقت، قتل، جعل و غیره است.

نحوه کار وکیل کیفری در تهران

چگونه یک وکیل کیفری خوب پیدا کنم؟

چگونه یک وکیل کیفری خوب پیدا کنم؟ در این بخش از مقاله مفتخر می باشیم که سوال شما در باب اینکه چگونه یک وکیل کیفری خوب پیدا کنم پاسخ دهیم.

  • مشورت گرفتن از افرادی که در زمینه سرقت، قتل، کلاهبرداری، جرایم رایانه ای و سایر موارد است از یک وکیل استفاده کرده اند، یک طرق خوبی می باشد. با توجه به اینکه پیدا کردن چنین افرادی که پرونده موفق کیفری داشته اند سخت می باشد، بهتر از سایر راه های جایگزین در خصوص پیدا کردن یک وکیل کیفری خوب  استفاده کرد.
  • دسترسی به لیست بهترین وکیل کیفری خوب از دیگر طرق می باشد. دسترسی به این لیست می تواند از طریق سایت باشد.
نحوه کار وکیل کیفری در تهران

نحوه کار وکیل کیفری در تهران

هنگامی که افراد به عنوان متهم یا شاکی طرف یک پرونده کیفری هستند که باید در دادگاه کیفری مربوطه مطرح شود. با توجه به اهمیت بحث در پرونده های کیفری و اینکه هر پرونده جزایی فقط یک بار در دادگاه رسیدگی می شود و با صدور رای قطعی، امکان تجدیدنظرخواهی و اعاده دادرسی حتی با وجود دلایل جدید وجود ندارد.

بنابراین هر دو طرف دادگاه باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا رأی به نفع خود باشد و بدین منظور با مشورت و ارائه مدارک پرونده به وکیل کیفری مجرب و ماهر و انتخاب وی به عنوان وکیل پرونده اقدام کنند. وکیل کیفری با مطالعه پرونده و همچنین بررسی وضعیت و اظهارات موکل خود به صدور رأی مورد نظر کمک می کند و در جلسات دادگاه با موکل خود و همچنین قبل از هر جلسه در خصوص مسائل و نیازهای احتمالی صحبت می کند.

نحوه کار وکیل کیفری در تهران

اهمیت سوابق وکیل کیفری

قبل از امضای قرارداد با وکیل کیفری، حتما سوابق و پرونده های قبلی وکیل کیفری و شهرت او و همچنین تحصیلات، صلاحیت، دقت و ادب در گفتار او را بررسی کنید. همچنین قبل از شروع مراحل دادرسی با وکیل کیفری مشورت کنید، زیرا بسیاری از افراد پس از طی مراحل دادرسی به دنبال یافتن وکیل کیفری هستند و محاکمات اولیه به دلیل اظهارات نادرست و ناآگاهی به نتیجه نامطلوب می رسد و در این موارد چون مبناي دعوي نادرست تشكيل شده و امكان رفع آن وجود ندارد و حصول رأي مورد نظر غيرممكن يا مشكل است، هر چه وكيل كيفري پرونده آنان و وکالت آنان را بپذيرد. در خصوص نیاز به وکیل کلاهبرداری در مازندران یا سایر استان های ایران می توانید با گروه وکلای کیفری ژیوار در ارتباط باشید.

مطابق اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی

مطابق اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی

در همه دادگاه ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند. اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد. از این جهت تمام شهروندان در داخل کشور حق انتخاب وکیل را نیز دارا هستند. در صورت عدم توانایی برای آنها وکیل تعیین می شود. شاکی در دعوای کیفری می تواند به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کند. سپس در ارتباط با پرونده با وی مشورت نماید. او می تواند ادامه روند رسیدگی به پرونده کیفری را به وی واگذار کند. زیرا بنا بر حساسیت موضوع در جرایم کیفری می تواند دارای خسارت های جبران ناپذیری برای هر یک از طرفین باشد.

بنابراین; شاکی در دعوای کیفری می تواند به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه نماید. سپس در ارتباط با پرونده با وی مشورت کند. او می تواند ادامه روند رسیدگی به پرونده کیفری را به وی واگذار کند. زیرا بنا بر حساسیت موضوع در جرایم کیفری می تواند دارای خسارت های جبران ناپذیری برای هر یک از طرفین باشد.

اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی در سایت ویکی حقوق

روند پیگیری پرونده توسط وکیل کیفری

یک وکیل به جهت رسیدگی به پرونده ابتدا به دادسرا مراجعه می کند. (دادسرا یک بنیادی در دادگستری است که در حیطه قضایی هر شهرستان با همراهی دادگاه ها به انجام اموری چون شناسایی جرم، متهم، اقامه دعوی کیفری می پردازد.) بهترین وکیل کیفری تهران با هر یک از اجزای دادسرا (دادیار، بازپرس، معاون دادستان و دادستان) برخورد کرده و مباشرت می نماید. از این جهت باید قدرت برقراری ارتباط را داشته باشد. طرح دعوی در پرونده های کیفری غالباً عموم جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین در حیطه جرایم غیر قابل گذشت جای می گیرد. چرا که موجب سلب آسایش و آرامش از تمامی جامعه می شود و تنها به یک فرد آسیب وارد نمی کند.

تصمیم قاضی در دعوای کیفری غالباً (تبعید، شلاق، اعدام، قطع عضو، حبس) است. از این جهت در دعاوی کیفری به مدت زمان بیشتری نیاز است تا پرونده به نتایج مطلوبی برسد. وکیل دعاوی کیفری بایستی تمام تلاش و قدرت خود را در جریانات پرونده کیفری به کار گیرد. او می بایست در راستای عدم پایمال شدن حقوق شاکی قدم گذارد.

تفاوت سرقت حدی با سرقت تعزیری از دیدگاه وکیل کیفری

دعاوی کیفری شامل چه دعاوی می باشند؟

دعاوی کیفری به دعاوی گفته می ­شود که در آن، یک شخص یا گروه از افراد به ارتکاب یک جرم متهم می ­شوند. این دعاوی توسط دادستان یا مدعی خصوصی مطرح شده و در دادگاه کیفری رسیدگی می ­شوند.

دعاوی کیفری را می­توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • دعاوی کیفری عمومی: این دعاوی به جرائمی مربوط می­شوند که علیه جامعه یا امنیت عمومی ارتکاب می­یابند. این جرائم توسط دادستان مطرح می­شوند و هدف از رسیدگی به آنها، مجازات مرتکب جرم و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم است.
  • دعاوی کیفری خصوصی: این دعاوی به جرائمی مربوط می­شوند که علیه یک یا چند شخص خاص ارتکاب می­یابند. این جرائم توسط مدعی خصوصی مطرح می­شوند و هدف از رسیدگی به آنها، جبران خسارت وارد شده به شاکی است.

انواع دعاوی کیفری

برخی از انواع دعاوی کیفری عبارتند از:

  • جرائم علیه اشخاص: این جرائم شامل قتل، ضرب و جرح، تجاوز جنسی، آدم ربایی، آزار و اذیت و سایر جرائمی می­شوند که علیه یک یا چند شخص خاص ارتکاب می­یابند.
  • جرائم علیه اموال: این جرائم شامل سرقت، کلاهبرداری، خیانت در امانت، جعل و سایر جرائمی می­شوند که علیه اموال یک یا چند شخص خاص ارتکاب می­یابند.
  • جرائم علیه امنیت عمومی: این جرائم شامل اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی، مواد مخدر و سایر جرائمی می­شوند که علیه امنیت جامعه یا امنیت عمومی ارتکاب می­یابند.

مراحل انجام دعاوی کیفری

دعاوی کیفری دارای مراحل مختلفی هستند که عبارتند از:

  • تحقیق مقدماتی
  • شکایت
  • قرار منع تعقیب
  • قرار جلب به دادرسی
  • دادرسی
دعاوی کیفری شامل چه دعاوی می شود؟ پیگیری توسط وکیل کیفری

هزینه وکیل کیفری

هزینه وکیل کیفری بر اساس توافقی که میان وکیل کیفری و شخصی که درگیر پرونده کیفری است تعیین می شود و هیچ نرخ از پیش تعیین شده ای ندارد. با این حال هر چه سابقه و تجربه و میزان تخصص یک وکیل کیفری بیشتر باشد هزینه لازم برای پرداخت حق الوکاله او هم بیشتر خواهد بود. در این بخش در باب هزینه وکیل کیفری یا همان حق الوکاله کیفری را نیز مطالعه فرمودید

وکیل کیفری در گروه وکلای کیفری ژیوار

گروه وکلای کیفری ژیوار دارای بهترین وکلا در حیطه انواع دعاوی کیفری اعم از موارد زیر است:

  • انواع کلاهبرداری
  • تحصیل مال نامشروع
  • تصرف عدوانی
  • خیانت در امانت
  • جعل و استفاده از سند مجعول
  • و غیره

به همراه سابقه درخشان در طول فعالیت های خود، می توانند راهنمای شما عزیزان باشند.

سؤال از وکیل کیفری

سوال از وکیل کیفری درباره واقعه ای است که می تواند عنوان مجرمانه داشته باشد و یا اساسا عنوان مجرمانه نداشته باشد. اما در نظر مردم مجرمانه تلقی گردد. سؤال از وکیل کیفری باید در بردارنده تمام جوانب اتفاق افتاده باشد. پس قبل از سؤال از وکیل کیفری حتما سؤالات و جزئیات واقعه را بنویسید و سپس از او بپرسید. تا بتوانید پاسخ مناسب دریافت نمایید.

  • آیا گروه وکلای کیفری ژیوار راهنمای شهروندان مشهدی می باشد؟ بله وکیل کیفری در مشهد از متخصصین گروه وکلای کیفری ژیوار راهنمای شما می باشد.
  • رایج ترین جرایم کیفری کدام اند؟ جرایم کیفری شخصی، جرایم کیفری علیه اموال، جرایم کیفری مالی، جرایم کیفری رایانه ای و جرایم کیفری سایبری توسط وکیل دادگاه کیفری ژیوار بررسی می گردد.
  • عملکرد وکیل چک کیفری چیست؟ در خصوص چک برگشتی و چکی که به هر دلیل با عدم پرداخت مواجه شده باشد، وکیل چک کیفری می تواند به چند روش اقدام و شکایت نمایید. یکی از طرق معمول که می توان در خصوص چک برگشتی اقدام نمایید، پیگیری از لحاظ حقوقی می باشد. در طرق دیگر جهت بررسی چک برگشتی می توانید از لحاظ قوانین کیفری به رسیدگی بپردازید.
5/5 - (1 امتیاز)

10 دیدگاه ها

  • شخصی از بنده مطالبه وجه کرده و بنده از قبل یک پرونده کیفری دارم ایا دادگاه استعلام می گیرد یا خیر؟ با توجه به اینکه به دادگاه مراجعه نکردم

  • شکایت کیفری که از من شده بود در دادیاری منع تعقیب صادر شد و شاکی اعتراض کردن و در دادگاه هم همان رای تایید شد و الان مجدد از همون شعبه دادیاری نامه معاینه مجدد پزشک قانونی گرفتن و همون پرونده را در همان جا مجدد ادامه میدهند. ایا همچین چیزی امکان دارد که پرونده بعد از منع تعقیب و تایید منع تعقیب ، مجدد در همان دادیاری پیگیری شود؟!

    • سلام و عرض ادب در صورتی که منع تعقیب به علت عدم کفایت دلیل بوده ،دادستان میتواند به درخواست شاکی پرونده رابه همان شعبه دادگاه که قرارمنع تعقیب راتایید نموده ارسال وآن دادگاه میتواندمجوزرسیدگی بدهد در خصوص مشاوره با وکیل کیفری با شماره 09101923725 تماس بگیرید

  • در یک پرونده کیفری متهمان اصلی پرونده 4 نفر می باشند یکی از آن ها سال ها قبل فوت کرده است حال شخص شاکی اشتباها بدلیل عدم آگاهی از قوانین از ورثه وی به جای شخص متوفی شکایت نموده است و جزو این 4 نفر به عنوان متهمان پرونده میباشد حال سوال من اینست آیا با اعلام این قضیه به بازپرس آن ورثه از لیست تعقیب خارج بشود در مورد 3 نفر باقیمانده ایرادی به شکایت وارد که نیست فقط این شخص از لیست متهمان حذف میگردد و پرونده برای 3 نفر دیگر همچنان تحت رسیدگی خواهد بود ؟

    • با سلام و عرض ادب با سلام اگر متهم فوت کرده باشد و از ورثه متهم ، شکایت کیفری شده باشد در مورد ورثه ، قرار منع تعقیب صادر خواهد شد

  • پدر بنده 76 سال سن دارد . و دارای ناراحتی قلبی تنفسی و اعصاب میباشد .
    متآسفانه در پرونده ای ایشان را به 6 ماه حبس محکوم کردن و قطعی هم شده . آیا میشود طبق ماده 502 تقاضای دستور مقتضی با نظر پزشک قانونی را داد ؟؟

    • محکوم علیه دارای بیماری خاص برای احراز توانایی جسمی یا مراقبت‌های ویژه جهت طی دوران حبس ومحکومیت در صورت داشتن عذربه قاضی اجرای احکام اعلام می‌کنند وقاضی جهت معاینه واحراز شرایط وی رابه پزشکی قانونی معرفی می‌نماید. در خصوص مشاوره با شماره ۰۹۱۰۱۹۲۳۷۲۵ تماس بگیرید.

  • از کسی انجام دادم طرف تبرعه شد ایا میتونم با مدارک جدید قویتر میتوانم دوباره شکایت کیفری یا حقوقی انجام دهم سپاسگزارم از راهنمایی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.