وکیل پولی و بانکی با تجربه و سابقه قضایی

وکیل پولی و بانکی

وکیل پولی و بانکی، 09020038664، دادگاه جرایم پولی و بانکی، مشاوره حقوقی پولی و بانکی، دادگاه انقلاب، دادگاه کیفری و ارائه خدمات توسط گروه وکلای کیفری ژیوار. در این مقاله مفتخر به بررسی این مبحث می باشیم.

 

 

در ابتدا مفتخر می باشیم به سوالاتی در خصوص وکیل پولی و بانکی بپردازیم:

  • وکیل پولی و بانکی کیست؟
  • مهم ترین ویژگی های وکیل پولی و بانکی چه می باشد؟
  • وکیل متخصص جرایم پولی و بانکی چه کمکی می تواند به شما عزیزان نماید؟
  • بررسی جرایم پولی و بانکی چگونه صورت می پذیرد؟
  • احضار متهم در جرایم پولی و بانکی به مرجع رسیدگی کننده (دادسرا) چگونه انجام می شود؟

با عنایت به قانون آیین دادرسی کیفری، قانون گذار اختیارات لازم را به جهت تشکیل و ایجاد دادسراهای تخصصی را به رئیس قوه ی قضاییه اعطاء نموده است. رئیس قوه ی قضاییه به منظور مبارزه با جرایم پولی و بانکی و همچنین با غایت رسیدگی تخصصی به جرایم پولی و بانکی، اقدامات لازم را به جهت تأسیس دادسراهای جرایم پولی و بانکی در استان تهران نموده است.

البته باید توجه داشت، دادسراهای تخصصی به منظور رسیدگی به جرایم پولی و بانکی در شهرستان های دیگر نیز بنا به نیاز جامعه تأسیس گردیده است.

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

جرایم پولی و بانکی

تحقیقات لازم در ارتباط با جرایم پولی و بانکی به واسطه ضابطین خاص و ضابطین عام صورت می پذیرد. برای مثال می توانیم به:

  • پلیس امنیت کشور
  • وزارت اطلاعات
  • پلیس آگاهی نیروی انتظامی

اشاره نماییم. پلیس آگاهی نیروی انتظامی تحقیقات خود را به دستور کتبی از سوی مقام محترم قضایی آغاز می کند و چنانچه نیاز باشد، ادامه خواهد داد.

نقل از وکیل جرایم پولی و بانکی

با توجه به آن که امکان فرار و تبانی شدن از سوی متهم در جرایم منوط بر جرایم پولی و بانکی در مرحله تحقیقات مقدماتی بیشتر به چشم می خورد و از آنجا که جرم پولی و بانکی از جمله جرایمی است که دارای جنبه عمومی می باشد، ممکن است متهم پیش از احضار جلب شود. از سویی دیگر یک وکیل متخصص جرم پولی و بانکی چنین بیان می دارد:

مقالات مرتبط  افشای اسرار حرفه ای

با استناد به نظر مقام محترم قضایی و با توجه به دستور ایشان رسیدگی های لازم در ارتباط با جرم پولی و بانکی صورت می پذیرد. نهایتاً متهم به جرم پولی و بانکی با توجه به صدور قرار تأمین کیفری آزاد گشته و یا با عنایت به نوع جرم صورت گرفته، تحت اختیار مأمورین قرار گرفته و پس از آن به زندان معرفی می گردد.

بهتر است توجه داشته باشید:

در جرایم پولی و بانکی در مرحله ی دادسرا شما می توانید از حق خود در راستای در اختیار داشتن وکیل پولی و بانکی بهره مند شوید. از این جهت چنانچه حقوق یک متهم در جرم پولی و بانکی از جانب بازپرس پرونده رعایت نگردد، تخلفات انتظامی از سوی قاضی تأیید خواهد شد.

نقل از وکیل جرایم پولی و بانکی

نحوه احضار متهم به جرم پولی و بانکی به مرجع رسیدگی کننده (دادسرا)

رسیدگی های لازم در ارتباط با جرایم پولی و بانکی به محض اعلام جرم از سوی دادستان آغاز می گردد. البته بهتر است بدانید، در جرم پولی و بانکی این بدین معنا نیست که شاکی خصوصی در راستای جرم پولی و بانکی حق شکایت ندارد. بعد از ارسال پرونده نزد بازپرس جرایم پولی و بانکی تحقیقات مقدماتی آغاز می شود.

پس از آن بازپرس دستور احضار متهم را نیز صادر خواهد کرد. بعد از احراز وقوع جرم از سوی متهم قرار تأمین کیفری نیز صادر خواهد شد. در صورت تأیید نظر بازپرس از جانب دادستان پرونده و یا دادیار اظهار نظر، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال خواهد شد. دادگاه صالح می تواند:

  • دادگاه انقلاب
  • دادگاه کیفری دو
  • دادگاه کیفری یک

دادگاه جرایم پولی و بانکی

دادگاه جرایم پولی و بانکی پس از رسیدگی به جرم صورت گرفته و در صورت تأیید جرم صورت گرفته، حکم به محکومیت متهم صادر خواهد نمود. توجه داشته باشید این حکم بنا بر قانون، قابل اعتراض در دادگاه صالح است.

مقالات مرتبط  تعلیق مجازات جعل سند و بررسی علل و شرایط تخفیف مجازات

دادسرای جرایم اقتصادی

دادسرای جرایم اقتصادی اولین بار پس از تأسیس بالاتر از میدان انقلاب، در خیابان کارگر شمالی، خیابان مستعلی بود. سپس بخشی از پرونده ها تحت عنوان پرونده های پولی و بانکی به خیابان فاطمی انتقال یافت. اکنون مجتمع ویژه جرایم اقتصادی در خیابان خیام، جنب دادگاه کیفری یک، روبروی خیابان بهشت می باشد.
در این مجتمع ویژه جرایم اقتصادی هم دادسرای جرایم اقتصادی و هم دادگاه جرایم اقتصادی متمرکز است. دارای بعضی از مضرات و بعضی از مزایا است.

مثلا در دادسرا بسیاری از قرارها اعم از قرار وثیقه و قرار بازداشت دستوری صادر می گردد. بنابراین، در صورت اعتراض متهم به مبلغ قرار، بلافاصله پرونده به دادگاه ارجاع می شود و معمولا چون از قبل با هماهنگی قرار وثیقه صادر شده است تایید می گردد و بدین صورت اعتراض به قرار در دادگاه جرایم اقتصادی رد می گردد.

دادگاه جرایم اقتصادی

دادگاه جرایم اقتصادی

دادگاه جرایم اقتصادی بر خلاف دیگر شعب دادگاه های انقلاب با اعتراض به قرارهای تامین کیفری روبرو می شود. چراکه، بیشتر قرارهای مرحله دادسرای جرایم اقتصادی بیش از انتظار متهمین است و وکلای آنان بلافاصله اعتراض می نمایند.

البته، فرایند اعتراض و رسیدگی به آن در دادگاه جرایم اقتصادی به سرعت انجام می گردد. اگر میزان قرار وثیقه کم باشد و بتوان برای آن وثیقه تهیه نمود معمولا وکلای کیفری جرایم اقتصادی اعتراض نمی نمایند ولی وقتی میزان قرار وثیقه زیاد باشد و یا اساسا قرار بازداشت صادر گردد اعتراض صورت می گیرد.

مجتمع ویژه جرایم اقتصادی

مجتمع ویژه جرایم اقتصادی بیشتر به پرونده های اقتصادی می پردازد. پرونده های پولی و بانکی و بورس و فرابورس و رمز ارز و دلار و ارز و رانت های اقتصادی و سرمایه گذاری های کلان مبتنی بر فساد و پرسانتهای قراردادهای مالی دولتی و عمومی و سایر. مجتمع ویژه جرایم اقتصادی ناگزیر است از کارشناسان و خبرگان اقتصادی برای تصمیم بهتر و کارشناسی استفاده نماید. قطعا وکالت در مجتمع جرایم اقتصادی ساده نیست و پیچیدگی های خود را دارد.

مقالات مرتبط  احکام قابل تجدید نظر

مشاوره حقوقی پولی و بانکی

با توجه به میزان اهمیت پشتیبانی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بانکداری نوین و الکترونیک، این امر نیز به امور تخصصی و خاص تبدیل شده است. از سویی دیگر با توجه به میزان آگاهی اندک عموم مردم در ارتباط با بانکداری الکترونیک و اشتباهات احتمالی در این خصوص مشاوره حقوقی پولی بانکی امری ضروری تلقی می شود.

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار به شرح زیر است:

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار

مهم ترین ویژگی های وکیل پولی و بانکی

با توجه به آنچه که گفته شد، بنا بر مطالب فوق وکیل پولی و بانکی باید یک وکیل کیفری کار باشد. به عبارتی شما باید به یک وکیل مراجعه نمایید که حیطه کار او حیطه ی کیفری است. با توجه به آنچه که گفته شد، جرم پولی و بانکی از جمله جرایم کیفری است. از آن جا که در جرایم کیفری، آنچه که مورد توجه قرار می گیرد خود شخص است. از این جهت لازم است یک وکیل متخصص امور شما را در دست گیرد. مطمئناً شما عزیزان می توانید، با در اختیار داشتن یک وکیل کیفری خوب از حقوق خود به خوبی دفاع نمایید. گروه وکلای کیفری ژیوار راهنمای شما در این باب می باشد.

سوالات متداول در باب وکیل پولی و بانکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول حقوقی در باب وکیل پولی و بانکی می باشیم:

  • دادگاه جرایم پولی و بانکی چه وظایفی دارد؟ دادگاه جرایم پولی و بانکی پس از رسیدگی به جرم صورت گرفته و در صورت تأیید جرم صورت گرفته، حکم به محکومیت متهم صادر خواهد نمود. توجه داشته باشید این حکم بنا بر قانون، قابل اعتراض در دادگاه صالح است.
  • وظایف مشاوره حقوقی پولی و بانکی چیست؟ با توجه به میزان اهمیت پشتیبانی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بانکداری نوین و الکترونیک، این امر نیز به امور تخصصی و خاص تبدیل شده است. از سویی دیگر با توجه به میزان آگاهی اندک عموم مردم در ارتباط با بانکداری الکترونیک و اشتباهات احتمالی در این خصوص مشاوره حقوقی پولی بانکی امری ضروری تلقی می

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.