وکیل انتقال مال غیر

وکیل انتقال مال غیر

در این مبحث به این مسئله می پردازیم که به‌ چه شخصی وکیل انتقال مال غیر می گویند. وکیل انتقال مال غیر شخصی است که به وکالت از شخص دیگری در دادگاه ها و دادسراهای قضایی حاضر می شود و دفاع از موکل خود را بر عهده می گیرد. در چنین قراردادهایی وکیل انتقال مال غیر با عقد قرارداد وکالت با موکل خود از برخی از حقوق و اختیارات قانونی برخوردار می شود.

گروه وکلای کیفری ژیوار با ارائه بهترین مشاوره ها در زمینه انتقال مال غیر وکلای متخصصی را در خصوص مشاوره و پیشبرد روند حقوقی به شما پیشنهاد خواهد داد. در مقاله پیشرو به بررسی تعریفی از جرم انتقال مال غیر، عملکرد وکیل انتقال مال غیر، نکات مربوط به شامل بودن یا نبون جرم انتقال مال غیرت نیز خواهیم پرداخت تا با آگاهی و علم کافی به بررسی پرونده های مربوطه بپردازیم.

عملکرد وکیل انتقال مال غیر

در مبحث انتقال مال غیر و عملکرد وکیل انتقال مال غیر ابتدا به این قضيه می پردازیم که چه عملی را جرم انتقال مال غیر می نامند؟ در این خصوص باید گفت که جرم انتقال مال غیر از جمله جرایم علیه اموال می باشد. در واقع انتقال مال غیر بدین معناست که شخص متخلف مال دیگری را از روی نیت و هدف تصاعب با علم و آگاهی مورد معامله خود با طرفین دیگری قرار می دهد. بنابراین در صورتی که شخص فکر کند که مال متعلق به خود اوست یا آنکه تصور کند حق قانونی یا قراردادی برای انتقال مال دارد، جرم انتقال مال غیر محقق نمی گردد.

لازم به ذکر است که بدانید انتقال مال غیر تنها شامل انتقال از طریق عقد بیع نبوده و می تواند از طریق سایر عقود تملیکی مانند صلح، هبه و مانند چنین مواردی نیز محقق گردد. بدین ترتیب بین انتقال مال غیر و معامله فضولی نیز باید فرق هایی اعمال شود. چرا که انتقال دهنده مال غیر، مال را برای خود و به نام خود می فروشد و به عبارت دیگر خود را مالک مال اما به دروغ معرفی می کند.

مقالات مرتبط  بهترین وکیل کلاهبرداری اینترنتی در کرج در سال ⚖ [1402]

 در صورتی که شخص فضول مال دیگری را برای شخص دیگری می فروشد و به خریدار هم اعلام می نماید که مال متعلق به فرد دیگری است و از همین رو است که معامله فضولی غیر نافذ بوده و عدم نفوذ موجب بطلان معامله نیست. تمامی موارد و بررسی های مورد نظر طبق روند تحقیقاتی و رسیدگی های لازم وکیل انتقال مال غیر قابل اثبات خواهد بود.

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

انتقال مال غیر در اموال مشاع

سوالی که مطرح می شود این است که اگر یکی از شرکا اقدام به فروش مال مشاع کند اتتقال دهنده مال غیر محسوب می شود یا خیر؟ در این رابطه یک نظریه مشورتی از اداره حقوقی قوه قضاییه وجود دارد که می گوید اگر معامله اموال مشاع توسط یکی از شرکا به میزان سهم خودش باشد انتقال مال غیر محسوب نمی شود اما در غیر این صورت یعنی اگر آن شریک، بیش از سهم خود در اموال مشاع آن را به دیگری منتقل کند، مرتکب جرم انتقال مال غیر شده است.

روند بررسی وکیل انتقال مال غیر

در این مبحث به این موضوع می پردازیم که ویژگی های انتقال مال غیر در روند بررسی وکیل انتقال مال غیر چه ویژگی ها و خصوصیاتی بایستی داشته باشد.

در این خصوص باید گفت که انتقال مال غیر 3 ویژگی مهم را دارا می باشد:

  • معامله کننده بایستی در حین انتقال مال، مجوز قانونی لازم برای انجام معامله را نداشته باشد. به همین خاطر هر نوع معامله ای که با مجوز قانونی از سوی مالک حقیقی مال انجام گردد از این جرم خارج خواهد بود.
  • معامله صورت گرفته باید متقلبانه باشد. بدین معنا که معامله کننده و انتقال دهنده چنین وانمود کند که یا مالک مال می باشد یا اختیار قانونی یا قراردادی برای معامله را خواهد داشت. از اینرو بایستی معامله را به نام خود انجام دهد.
  • عدم رضایت صاحب مال و متضرر از جرم در هنگام انجام معامله وجود داشته باشد.
مقالات مرتبط  اثر واخواهی بر اجرای حکم

روند بررسی وکیل انتقال مال غیر

مجازات انتقال مال غیر

در این بخش در خصوص نکات مربوط به جرم انتقال مال غیر توضیحاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. جرم انتقال مال غیر دارای 3 رکن اساسی و مهم است که می توان در این خصوص به رکن قانونی، مادی و معنوی آن اشاره کرد که باید این عناصر در جرم مدنظر قرار بگیرد. بدین ترتیب وظایف و تعهداتی که بر عهده وکیل انتقال مال غیر قرار می گیرد، متفاوت خواهد بود.

این نکات بدین شرح می باشند:

  • طبق وحدت رویه، در حال حاضر کسی که مرتکب جرم انتقال مال غیر بشود، براساس قانون تشدید مجازات هایی از قبیل اختلاس و کلاهبرداری مجازات می شود.
  • اگر مال موضوع جرم انتقال مال غیر باشد و ارزش اقتصادی نداشته و به عنوان جرم واقع تلقی نمی گردد.
  • در جرم انتقال مال غیر مجرم باید قصد و سوء نیت برای تحقق جرم را داشته باشد و اگر این مورد وجود نداشته باشد، جرم واقع نخواهد شد.
  • جرم انتقال مال غیر در حکم کلاهبرداری محسوب می شود و مجازات آن یک تا 7 سال حبس، جزای نقدی معادل مالی که بدست آورده و رد مال به صاحب آن خواهد بود.

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار به شرح زیر است:

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار

گروه وکلای کیفری ژیوار در مبحث انتقال مال غیر بیان می نماید که اصولا در هر موضوعی چه حقوقی و یا کیفری می توان از وکیل انتقال مال غیر مشاوره گرفت و در این راستا مشاوره های کاربردی در اختیار شما همراهان قرار خواهد داد. مشاوره و اعطای وکالت در سایر استان های ایران از سایر خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار می باشد . راین باب بایستی گفت وکیل کلاهبرداری در مازندران، وکیل کلاهبرداری در مشهد و سایر استان های برای متقضیان مقدور است.

مقالات مرتبط  قمارخانه آنلاین در برابر قانون

سوالات متداول در باب وکیل انتقال مال غیر

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب وکیل انتقال مال غیر می باشیم:

  • چه عملی را جرم انتقال مال غیر می نامند؟ در این خصوص باید گفت که جرم انتقال مال غیر از جمله جرایم علیه اموال می باشد. در واقع انتقال مال غیر بدین معناست که شخص متخلف مال دیگری را از روی نیت و هدف تصاعب با علم و آگاهی مورد معامله خود با طرفین دیگری قرار می دهد. بنابراین در صورتی که شخص فکر کند که مال متعلق به خود اوست یا آنکه تصور کند حق قانونی یا قراردادی برای انتقال مال دارد، جرم انتقال مال غیر محقق نمی گردد.
  • 3 رکن جرم انتقال مال غیر چیست؟ جرم انتقال مال غیر دارای 3 رکن اساسی و مهم است که می توان در این خصوص به رکن قانونی، مادی و معنوی آن اشاره کرد که باید این عناصر در جرم مدنظر قرار بگیرد.
  • آیا اجاره دادن مال دیگری می تواند مصداق انتقال مال غیر باشد؟ با توجه به اینکه اجاره به معنای تملیک منفعت است و طبق قانون، انتقال مال غیر نسبت به منفعت مال هم می تواند صورت بگیرد، اجاره مال دیگری مصداق انتقال مال غیر محسوب خواهد شد.
  • مرجع شکایت از جرم انتقال مال غیر کجاست؟ مرجع شکایت از این جرم دادسرای عمومی و انقلاب محل ارتکاب جرم است. شما می توانید شکایت خود را با همراهی وکیل انتقال مال غیر در دادسرای محل وقوع جرم ثبت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.