دیه ستون فقرات

دیه ستون فقرات

دیه ستون فقرات، دیه ستون فقرات سال 1401، کوفتگی ستون فقرات، ضرب دیدگی ستون فقرات، شکستگی ستون فقرات در گروه وکلای کیفری ژیوار بررسی می گردد. در واقع شکستن ستون فقرات در صورتی که اصلا درمان نشود و یا بعد از علاج به صورت خمیده درآید، موجب دیه کامل است. گروه وکلای کیفری ژیوار در این مقاله درباره رسیدگی به دیه ستون فقرات اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهند داد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی وکلای ما با شماره های درج شده در وبسایت رسمی ما تماس حاصل فرمائید.

کلیات خونبها شکستن ستون فقرات

در واقع کلیات خونبها شکستن ستون فقرات به معنای شکستنی است که بی عیب درمان شود ولی موجب از بین رفتن یکی از منافع گردد مانند اینکه مجنی ‌علیه توان راه رفتن یا نشستن نداشته باشد و یا توان جنسی یا کنترل ادرار وی از بین برود، در این صورت موجب پرداخت خونبها کامل خواهد بود.

به طور کلی شکستنی که درمان نشود و موجب عوارضی گردد علاوه بر دیه کامل شکستگی، موجب دیه یا ارش می شود. هر یک از عوارض حاصله نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به طور کلی اگر شکستن بدون عیب درمان شود، موجب پرداخت یک‌ دهم دیه کامل می گردد.

دیه قطع نخاع ستون فقرات

یکی از مباحثی که در خصوص دیه ستون فقرات با آن مواجه خواهید شد درباره خونبها قطع نخاع می باشد. به طور کلی قطع نخاع دیه کامل و قطع جزیی از آن به نسبت مساحت عرض، دیه خواهد داشت. همچنین در صورتی که قطع نخاع موجب عیب عضو دیگر گردد، حسب مورد دیه یا ارش آن عضو بر دیه نخاع افزوده می گردد. بدین ترتیب از بین بردن 2 کپل به نحوی که به استخوان برسد، دیه کامل و هر کدام از آنها، نصف دیه کامل و قسمتی از آن، به همان نسبت دیه حواهد داشت.

مقالات مرتبط  افشای اسرار حرفه ای

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

دیه شکستن ستون فقرات در صورت عدم درمان

همانطور که شکستن گردن، دیه مربوطه را به همراه خواهد داشت. در نظر داشته باشید که آسیب های وارده به ستون فقرات نیز، منجر به تعلق خونبها، به فرد آسیب دیده خواهد شد. شکستن یا خمیده شدن ستون فقرات و از بین رفتن منافع برخی اعضا، از جمله آسیب های وارده به ستون فقرات است. خونبها ستون فقرات، بسته به اینکه آسیب وارده به ستون فقرات، بدون عیب و نقص درمان بشود یا نه و یا اینکه منجر به از بین رفتن منافع و ایجاد آسیب های دیگر گردد، متفاوت خواهد بود.

بدین ترتیب طبق ماده 647 قانون مجازات اسلامی، در خصوص خونبها شکستن ستون فقرات، خونبها شکستگی مهره کمر با عمل جراحی و آسیب های وارده به این ناحیه مشخص می گردد. شکستن اگر موجب فلج و بی حس شدن پاها شود، علاوه بر خونبها ستون فقرات، موجب دو سوم دیه برای فلج دو پا نیز است. منظور از شکستن ستون فقرات، شکستن یک یا چند مهره از مهره‌های ستون فقرات به جزء مهره‌‌ های گردن و استخوان دنبالچه می‌ باشد. جنایتی که سبب خمیدگی پشت شود بدون آنکه موجب شکستن ستون فقرات گردد در صورتی که خمیدگی درمان نشود، موجب خونبها کامل و در صورتی‌که بدون عیب درمان شود، دیه آن یک‌ دهم دیه کامل است.

مقالات مرتبط  وکیل مواد مخدر کرج

خونبها شکستن ستون فقرات و فلج شدن پاها

در قسمت قبل، در خصوص دیه شکستن ستون فقرات سال 1401 و خونبها شکستگی مهره کمر با عمل جراحی، در صورت عدم درمان آن توضیحاتی ارائه شد. در این قسمت، قصد داریم، در خصوص خونبها شکستن ستون فقراتی که منجر به سستی و فلج شدن پاها می گردد، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بدین ترتیب بر اساس ماده 647 قانون مجازات اسلامی، خونبها شکستن ستون فقرات که منجر به فلج یا سستی پاها می گردد، بدین شرح می باشد:

در واقع خونبها شکستن ستون فقرات که موجب فلج و بی حس شدن پاها گردد، علاوه بر خونبها ستون فقرات، موجب پرداخت دو سوم دیه خواهد بود. این موضوع بدین معناست که علاوه بر دیه ستون فقرات، خونبها فلج پا نیز، باید پرداخت شود که مبلغ آن دو سوم خونبها بوده که بر اساس نرخ دیه سال 1401، برابر با 400 میلیون تومان محاسبه می گردد.

خونبها شکستن ستون فقرات و فلج شدن پاها

دیه شکستن استخوان دنبالچه ستون فقرات

دیه شکستن استخوان دنبالچه که مربوط به ستون فقرات می باشد، موجب ارش است مگر آنکه جنایت مزبور باعث شود مجنی‌ علیه قادر به ضبط مدفوع نباشد. در این‌ صورت دیه کامل دارد و اگر قادر به ضبط مدفوع باشد ولی قادر به ضبط باد نباشد، ارش آن نیز پرداخت می گردد.

بدین ترتیب هر گاه صدمه‌ ای که به حد فاصل بیضه‌ ها و مقعد وارد شده است موجب عدم ضبط ادرار یا مدفوع یا هر 2 شود، یک دیه کامل خواهد داشت. با توجه به اهمیت روند رسیدگی به پرونده های کیفری که برای مرتکبین آن در قانون مجازات تعیین شده است، بهتر است قبل از هر اقدام در دفاع از خود در دعاوی کیفری از مشاوره و وکالت گروه وکلای کیفری ژیوار بهره مند شوید. گروه وکلای ما مفتخر به راهنمایی شما در باب اجرای حکم دیه نیز می باشد.

مقالات مرتبط  وکیل جعل پایه یک دادگستری

سوالات متداول در باب دیه ستون فقرات

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب دیه ستون فقرات می باشیم:

  • دیه قطع نخاع ستون فقرات چیست؟ یکی از مباحثی که در خصوص دیه ستون فقرات با آن مواجه خواهید شد درباره خونبها قطع نخاع می باشد. به طور کلی قطع نخاع دیه کامل و قطع جزیی از آن به نسبت مساحت عرض، دیه خواهد داشت. همچنین در صورتی که قطع نخاع موجب عیب عضو دیگر گردد، حسب مورد دیه یا ارش آن عضو بر دیه نخاع افزوده می گردد. بدین ترتیب از بین بردن 2 کپل به نحوی که به استخوان برسد، دیه کامل و هر کدام از آنها، نصف دیه کامل و قسمتی از آن، به همان نسبت دیه حواهد داشت.
  • دیه شکستن استخوان دنبالچه ستون فقرات چیست؟ دیه شکستن استخوان دنبالچه که مربوط به ستون فقرات می باشد، موجب ارش است مگر آنکه جنایت مزبور باعث شود مجنی‌ علیه قادر به ضبط مدفوع نباشد. در این‌ صورت دیه کامل دارد و اگر قادر به ضبط مدفوع باشد ولی قادر به ضبط باد نباشد، ارش آن نیز پرداخت می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.