نحوه شکایت از آدم ربایی و نمونه شکواییه

نحوه شکایت از آدم ربایی و نمونه شکواییه

نمونه شکواییه آدم ربایی و مراحل شکایت از آدم ربایی در این محتوا که متعلق به گروه وکلای کیفری ژیوار است بررسی می گردد. شکایت از آدم ربایی:

باید چنین گفت که در راستای به وقوع پیوستن جرم آدم ربایی، تنها سوء نیت عام کفایت می کند. از این جهت دیگر نیازی به سوء نیت خاص نخواهد بود. در واقع مهم ترین رکن به جهت وقوع جرم آدم ربایی عدم رضایت از سوی فرد ربوده شده است. بنابراین شما به جهت شکایت از جرم آدم ربایی، باید توجه داشته باشید که، جرم آدم ربایی با وجود رضایت فرد ربوده شده دیگر جرم آدم ربایی تلقی نخواهد شد.

اینفوگرافیک خدمات تخصصی وکیل کیفری

طرح شکایت از آدم ربایی

شما به جهت طرح شکایت از جرم آدم ربایی می توانید با یک وکیل جرم آدم ربایی مشورت حاصل فرمایید. ولیکن در یک دیدگاه کلی میتوان چنین بیان نمود که، دادسرای عمومی و انقلاب مرجع صالح به جهت تحقیقات اولیه در ارتباط با جرم آدم ربایی می باشد. پس از آن است که پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال خواهد شد.

مقالات مرتبط  مشاوره حقوقی مواد مخدر در تهران

مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

لایحه دفاعیه جرم آدم ربایی و کاربرد آن

جرم آدم ربایی از جمله جرایم کیفری است که منجر به بر هم ریختن نظم عمومی می شود. از این جهت علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در فرد ربوده شده، یک جامعه ی عظیم را دچار دگرگونی می کند. دادستان به عنوان شخص مدعی العموم یا خود فرد و وکیل شخص، این اختیار را خواهند داشت، با تنظیم لایحه دفاعیه جرم آدم ربایی، بررسی و رسیدگی به آن را از دادگاه خواستار شوند.

نقش وکیل در تنظیم شکواییه آدم ربایی و لایحه دفاعیه

شکایت از جرم آدم ربایی مانند هر جرم و امر کیفری دیگری نیاز به وکیل متخصص در این زمینه یعنی وکیل آدم ربایی دارد. زیرا اثبات تحقق جرم آدم ربایی و انتساب آن به شخصی که از او به عنوان متهم شکایت شده است به واسطه ادله و شواهد و مدارک کار آسانی نیست و قطعا از عهده خود شاکی بر نمی آید. بنابراین لازم است برای شکایت از جرم آدم ربایی به یک وکیل پایه یک کیفری با تجربه و تخصص ویژه در کلاهبرداری مراجعه کنید. وکیل آدم ربایی می تواند با استناد به قوانین و مقررات مربوط به جرم آدم ربایی و قواعد کلی و عمومی حقوق کیفری و همچنین ادله اثبات معتبر کیفری مانند شهادت شهود یا امارات قضایی از قبیل صوت و فیلم و عکس که در ایجاد علم برای قاضی نسبت به وقوع جرم موثرند، احتمال موفقیت در پرونده و کسب نتیجه دلخواه برای شما در روند دادرسی را افزایش دهد.

مقالات مرتبط  جرایم اقتصادی شامل چه جرایمی می گردد؟

علاوه بر شکوائیه که توسط شاکی و در مقام شکایت از جرم نوشته و برای دادسرا فرستاده می شود، یکی دیگر از وظایف وکیل آدم ربایی تنظیم لایحه دفاعیه برای دفاع از متهم به جرم آدم ربایی است که تلاش می کند با رد ادله طرف مقابل یعنی شاکی و همچنین دادستان که اقدام به صدور کیفرخواست علیه متهم کرده است، متهم را از جرم آدم ربایی تبرئه کند و یا حداقل کمترین مجازات ممکن را برای او در پی داشته باشد.

کاربرد لایحه دفاعیه جرم آدم ربایی

با لایحه دفاعیه در جرم آدم ربایی، فرد ربوده شده خواهد توانست پس از اثبات ادعای خود، به جهت احقاق حقوق خود بر آید. حتی به هنگامی که شاکی از طرح شکایت خود در جرم آدم ربایی صرف نظر نماید، رسیدگی به جرم با استناد به جنبه ی عمومی آن ادامه خواهد یافت.

نمونه شکواییه آدم ربایی توسط وکیل آدم ربایی

نمونه شکواییه آدم ربایی 

با سلام

با احترام به استحضار شما می رسانم، اینجانب ……………….. فرزند …………… ساکن ……… از ……………. خانم یا آقای ……………… فرزند ……………. ساکن ……………. شاکی هستم.

زیرا فردی که از او در این شکواییه نام برده ام، فردی است که فرزند 12 ساله ام را در راستای اخذ وجه به عنف در راه کلاس آموزشی به خانه ربوده است.

البته لازم به ذکر است او از طریق تماس با تلفن همراه اینجانب مبلغ ………………… ریال را درخواست نموده است. مکالمات تلفنی بنده، با شخص نام برده شده ضبط گردیده و می توانم آن را در اختیار دادگاه قرار دهم. من در همان زمان نیروی انتظامی را در جریان جرم آدم ربایی قرار داده ام. از این جهت از دادستان محترم خواستار تعقیب و مجازات متهم به جرم آدم ربایی بنا بر ماده 621 قانون مجازات اسلامی هستم.

مقالات مرتبط  وکیل آنلاین

امید بر این است که با به اتمام رسیدن این محتوا توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در باب آدم ربایی در اختیار شما قرار دهیم. گروه وکلای کیفری ژیوار راهنمای شما در باب امور کیفری می باشد.

سوالات متداول در باب شکایت از آدم ربایی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی در باب شکایت از آدم ربایی می باشیم:

  • کاربرد لایحه دفاعیه جرم آدم ربایی چیست؟ با لایحه دفاعیه در جرم آدم ربایی، فرد ربوده شده خواهد توانست پس از اثبات ادعای خود، به جهت احقاق حقوق خود بر آید. حتی به هنگامی که شاکی از طرح شکایت خود در جرم آدم ربایی صرف نظر نماید، رسیدگی به جرم با استناد به جنبه ی عمومی آن ادامه خواهد یافت.
  • طرح شکایت از آدم ربایی؟ در یک دیدگاه کلی میتوان چنین بیان نمود که، دادسرای عمومی و انقلاب مرجع صالح به جهت تحقیقات اولیه در ارتباط با جرم آدم ربایی می باشد. پس از آن است که پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.