وکالت و مشاوره حقوقی

  • وکالت چیست؟ وکالت عبارت است از اینکه شخصی به دیگری اجازه دهد به جای او در دادگاه یا اداره دولتی اقدام کند.
  • مشاوره حقوقی چیست؟ مشاوره حقوقی عبارت است از اینکه یک وکیل در مورد یک موضوع حقوقی به شما اطلاعات و راهنمایی ارائه دهد.

طبق آمارهای رسمی، تعداد پرونده‌ های حقوقی و کیفری در ایران در سال‌ های اخیر به طور مداوم در حال افزایش است. این امر می‌ تواند به دلایل مختلفی از جمله پیچیده‌ تر شدن قوانین و مقررات، افزایش آگاهی مردم از حقوق خود و افزایش تقاضا برای خدمات حقوقی باشد.

ظهور خدمات حقوقی آنلاین و تلفنی

با پیشرفت فناوری، خدمات حقوقی آنلاین و تلفنی نیز در حال گسترش است. این خدمات مزایای مختلفی از جمله دسترسی آسان، هزینه‌ های کمتر و امکان دریافت مشاوره در هر زمان و مکان را ارائه می‌ دهند.

تمرکز بر وکالت تخصصی

در سال‌ های اخیر، وکالت تخصصی در ایران نیز به طور فرآیند های مورد توجه قرار گرفته است. این امر به دلیل پیچیده‌ تر شدن موضوعات حقوقی و نیاز به دانش و تجربه تخصصی در زمینه‌ های مختلف است. برای پیدا کردن یک وکیل خوب می‌ توانید از طریق دوستان و آشنایان، انجمن‌ های حقوقی یا سایت‌ های اینترنتی اقدام کنید. هزینه وکالت بسته به نوع پرونده و تخصص وکیل متفاوت است.

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی امری بسیار تخصصی است؛ چراکه یک مشاوره اشتباه می تواند شما را نه تنها از رسیدن به حقوق خویش دور نماید بلکه عواقب و تبعات زیان باری نیز برای شما داشته باشد.

از این رو، باید به مشاوری مراجعه نمود که علاوه بر علم و دانش کافی نسبت به موضوع مورد مشاوره از تجربه عملی نیز برخوردار باشد. وقتی سخن از تجربه می آید در ناخودآگاه انسان سابقه نیز متبادر می شود؛ و بعضا سن نیز مورد توجه قرار می گیرد. ‌چراکه سابقه حرفه ای، حکایت از تجربه مکرر و سن بالا، حکایت از پختگی و در نتیجه ارائه مشاوره جامع و مانع دارد.

بسیاری از مشاوره ها پیرو وکالت های متعاقب آن کامل می شوند. بنابراین مشاوره در امور کیفری را به وکلای متخصص در امور کیفری باید سپرد. ضمنا، پیشنهاد می گردد در انتخاب مشاور و اوصافی که باید داشته باشد دقت کافی صورت گیرد.

بدیهی است؛ وکلایی که تخصص آنها در امور حقوقی است و به عبارتی بیشتر پرونده های آنها حقوقی می باشد اصلا برای پرونده های کیفری مشاوران خوبی نیستند و همین طور بالعکس.

 

وکالت

امروزه همه امور تخصصی شده اند. شما در حرفه خود متخصص هستید و وکیل نیز در حرفه خود تخصص دارد. بهتر است با توجه به پیچیدگی پرونده های کیفری و همچنین ارزشمند بودن زمان، شما به کسب و کار خود بپردازید و امر وکالت را به وکیل متخصص بسپارید. در پرونده های کیفری بهتر است امور را به وکلایی بسپارید که بیشتر پرونده های آنان در گذشته کیفری بوده است.

تشریفات دادرسی در دادسرا و دادگاه های کیفری یک و دو همچنین قرارهای تأمین کیفری، نحوه ی دفاع، تخفیف و تبدیل مجازاتها مضافا تعیین جرم و نوع مجازات و میزان آن از حیث شدت و ضعف همه اموری کاملا تخصصی است و نیاز به تجربه و سابقه ی کیفری دارد؛ به عبارتی دیگر وکلایی که در امور حقوقی سابقه ی وکالت دارند اساسا نمی توانند کمک مؤثری به شاکی، متهم و مجرم بنمایند.

جهت مشاوره و اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

وکلای کارآزموده در امور کیفری به مراتب پرونده های کیفری را بهتر تعقیب و پیگیری می نمایند؛ علی الخصوص اینکه حواشی و اقدامات پیرامونی پرونده های کیفری نیز خود امری علی حده محسوب می گردد. به بیانی دیگر طرح شکایت، دفاع و پیگیری پرونده های کیفری از حوصله و توان هر وکیلی بر نمی آید.

بنابراین وکلا به اشکال و بهانه های مختلف از پیگیری پرونده کیفری طفره می روند. پس در انتخاب وکیل دقت نمایید. چون شاید مجبور باشید چندین سال با ایشان همراه گردید و چالش های زیادی با هم خواهید داشت.

Rate this page