وکیل پولشویی

وکیل پولشویی

وکیل پولشویی وکیل کیفری ای است که با تسلط بر قوانین و مقررات مربوط به جرم پولشویی می تواند وقوع این جرم را اثبات و یا از متهم به این جرم دفاع نماید. پولشویی بسته به میزان مالی که موضوع آن است می تواند مجازات های سنگینی به دنبال باشد. از این روز استفاده از یک وکیل پولشویی ماهر چه از جانب شاکی و چه از جانب متهم ضروری است. گروه وکلای کیفری ژیوار رهنمای شما در این باب هستند.

گروه کیفری وکلای ژیوار بهترین وکیل پولشویی را به شما معرفی می کنند تا با استفاده از دانش و مهارت وکیل پولشویی بهترین نتیجه ممکن را در پرونده خود کسب نمایید. این مقاله موجب آشنایی بیشتر شما با جرم پولشویی و وکیل پولشویی خواهد شد.

اینفوگرافیک وظایف وکیل

جرم پولشویی چیست؟

پولشویی یکی از جرایمی است که در حوزه امور مالی و اقتصادی رخ می دهد. این جرم در تمام کشورهای دنیا برای جلوگیری از فساد مالی و جلوگیری از ایجاد اختلال در نظام اقتصادی جرم دانسته شده است و معنای آن این است که فردی اموال نامشروعی را که از طریق ارتکاب جرمی دیگر مانند سرقت، اختلاس، کلاهبرداری و سایر به دست آورده است به صورت اموال مشروع و قانونی در بیاورد تا از تبعات حقوقی آن فرار کند. به این ترتیب، پیش شرط ارتکاب پولشویی آن است که قبلا اموالی از طریق ارنکاب به جرایمی دیگر به دست آمده باشد. در کشورهای مختلف مجازات های گوناگونی برای پولشویی پیش بینی شده است. در ایران نیز در سال 1386 قانونی تحت عنوان قانون مبارزه با پولشویی تصویب شد که این عمل را جرم انگاری کرد. در ادامه به بررسی نکات مهم این قانون می پردازیم.

مقالات مرتبط  شکایت کیفری بهتر است یا حقوقی؟ نمونه فرم شکایت کیفری

جرم پولشویی در اسناد بین المللی را در این مقاله بخوانید.

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

قانون مبارزه با پولشویی و وکیل پولشویی

همانطور که گفتیم، در حقوق ایران برای جرم پولشویی قانون خاصی به نام قانون مبارزه با پولشویی وجود دارد که در سال 1386 تصویب شده است و در سال 1397 هم مورد اصلاحاتی قرار گرفته است. در ماده 2 این قانون رفتارهای زیر به عنوان پولشویی تلقی شده اند:

  • تحصیل، تملک، نگهداری یا استفاده از عواید حاصل از فعالیت‌ های غیر قانونی، با علم به این که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در نتیجه ارتکاب جرم، به دست آمده باشد.
  • تبدیل، مبادله یا انتقال عوایدی، به منظور پنهان‌کردن منشا غیر قانونی آن، با علم به این که به‌ صورت مستقیم یا غیر مستقیم، ناشی از ارتکاب جرم بوده یا کمک به مرتکب به نحوی که وی، مشمول آثار و تبعات قانونی ارتکاب آن جرم نگردد.
  • اخفا یا پنهان یا کتمان‌ کردن ماهیت واقعی، منشا، منبع، محل، نقل و انتقال، جا به‌ جایی یا مالکیت عوایدی که به‌ نحو مستقیم یا غیر مستقیم، در نتیجه جرم تحصیل‌ شده باشد.

بنابراین طبق این ماده حتی اگر کسی مستقیما اموال و عواید حاصل از جرم یا جرایم اولیه را به دست نیاورده باشد، اما با علم به منشا مجرمانه آن اموال و عواید آن ها را تحصیل کند یا به نگهداری آن بپردازد و یا حتی در جهت پولشویی به شخصی دیگر کمک کند متهم به جرم پولشویی خواهد شد. وکیل پولشویی می تواند هر یک از این موارد را اثبات کند یا برای دفاع از متهم وقوع این موارد را زیر سوال ببرد و حتی باعث تبرئه متهم به جرم پولشویی شود.

مقالات مرتبط  حکم جلب چیست و چه شرایطی دارد؟

قانون مبارزه با پولشویی و وکیل پولشویی

مجازات جرم پولشویی چیست؟

مجازات پولشویی انواع مختلفی دارد. این مجازات ها شامل موارد زیر هستند:

  • مصادره تمام اموالی که مورد پولشویی قرار گرفته اند و عواید حاصل از آن. اگر این اموال و عواید به اموال دیگری تبدیل شده باشند، همان اموال مصادره می شوند.
  • حبس تعزیری درجه 5 برای مجرم در صورتی که اموال و عواید حاصل از جرم تا 10 میلیارد ریال باشد و حبس تعزیری درجه 4 برای او در صورتی که اموال و عواید حاصل از جرم بیش از 10 میلیارد ریال باشند.
  • جزای نقدی معادل مقدار مالی که مورد پولشویی قرار گرفته است

جرم پولشویی علاوه بر اشخاص حقیقی توسط اشخاص حقوقی هم می تواند انجام شود. مجازات اشخاص حقوقی علاوه بر مصادره اموال و جزای نقدی می تواند انحلال یا جلوگیری از فعالیت آن بر اساس مدتی معین باشد. استفاده از وکیل پولشویی می تواند حداقل این مجازات ها را برای متهم در پی داشته باشد. در ادامه ویژگی های بهترین وکیل پولشویی را بیان می کنیم.

مزیت مشاوره تلفنی و حضوری در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

بهترین وکیل پولشویی چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که دیدید استفاده از وکیل پولشویی کمک شایانی به کسب نتیجه مطلوب از پرونده جرم پولشویی می کند. وکیل پولشویی برای ایفای نقش در پرونده های پولشویی باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند به مراجعین خود که درگیر پرونده ای با عنوان جرم پولشویی هستند کمک کند. وکیل پولشویی باید از کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضاییه در محل خود که دو نهاد معتبر برای اعطای پروانه وکالت هستند مجوز رسمی برای انجام وکالت دادگستری داشته باشد. وکیل پولشویی یک نوع وکیل کیفری محسوب می شود که دارای مدرک دانشگاهی در رشته حقوق جزا و جرم شناسی است. وکیل پولشویی نسبت به تمام قوانین و مقررات خاصی که مربوط به پولشویی هستند و همچنین تمام قوانین کلی حقوق کیفری آشنایی دارد و می تواند ضمن نگارش شکوائیه یا لاحه دفاعی مستدل و مستند به این قوانین، با حضور موثر در جلسات دادگاه و استفاده از فن بیان و قدرت استدلال خود نتیجه پرونده را به نفع موکل خود تحت تاثیر قرار دهد.

مقالات مرتبط  وکیل زندانی

بنابراین با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد، پیشنهاد می کنیم در صورتی که درگیر پرونده ای قضایی در رابطه با پولشویی هستید، حتما از وکیل پولشویی خبره و متخصص استفاده کنید. گروه کیفری وکلای ژیوار می توانند بهترین وکیل پولشویی در تهران، بهترین وکیل پولشویی در کرج، بهترین وکیل پولشویی در اصفهان و  در تمامی شهرهای کشور را به شما معرفی کنند.

سوالات متداول در باب وکیل پولشویی

در این بخش به سوالات متداول شما درباره وکیل پولشویی پاسخ می دهیم:

  • پولشویی به چه معناست؟ پولشویی به معنای آن است که کسی اموال نامشروع را به عنوان اموال مشروع معرفی کند و منشا مجرمانه آن ها را مخفی کند.
  • وکیل پولشویی چه نقشی در پرونده های پولشویی دارد؟ وکیل پولشویی با تسلط بر قوانین مربوط به پولشویی می تواند شکوائیه یا لایحه دفاعی دقیق و حرفه ای تنظیم کند و به نمایندگی از شما در جلسات رسیدگی شرکت کند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.