وکیل کلاهبرداری در اصفهان

وکیل کلاهبرداری در اصفهان

وکیل کلاهبرداری در تهران، وکیل متخصص در جرایم کیفری در تهران و اقصی نقاط و وکیل کلاهبرداری در اصفهان از سایر خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار است. طبق تعریف وکیل کلاهبرداری در اصفهان، کلاهبرداری چیزی است مبتنی بر فریب که شخص برای کسب منفعت انجام می دهد. کلاهبرداری در بسیاری از کشورها جرم است، اما در سیستم های قضایی مختلف مصادیق متفاوتی دارد.

با توجه به اینکه مال بدون رضایت یا اطلاع صاحب مال از بزه دیده به مجرم می رسد و حتی به دلیل متوسل نشدن مجرم به اعمال خشونت آمیز، جرم کلاهبرداری از سایر جرایم علیه مال متمایز می شود و به گونه ای عمل می کند که صاحب یا متصرف مال فریب خورده و با میل و رغبت و چه بسا با اصرار به امید حصول منافع سرشار، مالش را به مجرم می دهد.

شرح وکیل کلاهبرداری در اصفهان

کلاهبرداری یعنی گرفتن مال دیگری با نیت سوء و توسل به عملیات متقلبانه. برای ارتکاب جرم کلاهبرداری باید متقلبانه برای اغفال قربانی متوسل شد و کلاهبردار باید مانور متقلبانه انجام دهد. بر اساس ماده یک قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، هر کس به کلاهبرداری یا امید به امور غیرواقعی، مردم را فریب دهد یا نام و عنوان جعلی اختیار کند و از یکی از وسایل مذکور یا سایر وجوه متقلبانه یا متقلبانه استفاده کند. کسي که مال و امثال آن را به دست آورد و از اين طريق مال ديگري را بدزدد، کلاهبردار محسوب مي شود.

وکیل کلاهبرداری اصفهان و مقید بودن جرم کلاهبرداری

جرم کلاهبرداری از جرایم محدود است که شرط تحقق آن گرفتن مال دیگری است (نتیجه خاص است) و گرفتن مال دیگری نیز مستلزم تحقق 2 مورد است:

مقید بودن جرم کلاهبرداری

به گفته وکیل کلاهبرداری در اصفهان، بیشتر پرونده های کلاهبرداری به صورت معاملاتی است.

وکیل کلاهبرداری اصفهان و عناصر جرم

عنصر مادی جرم کلاهبرداری عبارتست از:

  • رفتار مرتکب به صورت فعل مثبت: در جرم کلاهبرداری، رفتار مجرمانه به صورت فعل مثبت است. بنابراین اگر ترک فعل همراه با سوء نیت باشد جزء مادی جرم کلاهبرداری محسوب نمی شود.
  • شرایط لازم برای ارتکاب جرم کلاهبرداری
مقالات مرتبط  وکیل کلاهبرداری تهران

3 شرط مهم در این مورد عبارتند از:

  • مال مسروقه متعلق به شخص دیگری است.
  • جعلی بودن وسایلی که کلاهبردار برای فریب دادن استفاده می کند.
  • اغفال مجنی علیه مشروط بر اینکه از متقلبانه بودن اشیا آگاه نباشد و در صورت آگاهی جرم کلاهبرداری محقق نشود.

عنصر روحی یا روانی جرم کلاهبرداری: یکی از عناصر مورد نیاز برای تشکیل جرم کلاهبرداری، عنصر روانی است. عنصر روانشناختی را می‌ توان به‌عنوان «قصد سوء» نیز نامید و قصد سوء به 2 نوع قصد سوء عام و قصد سوء خاص تقسیم می‌ شود.

ویژگی های وکیل کلاهبرداری اصفهان

وکیل کیفری شخصی است که در پرونده های کیفری مانند کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت، انتقال مال، جعل و استفاده از اسناد مجعول و غیره فعالیت می کند. وکیل کیفری یکی از موضوعات مهم از زمان کشف جرم تا اجرای حکم است. بر اساس اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، طرفین حق دارند در کلیه دادگاه ها برای خود وکیل کیفری داشته باشند. در دعاوی کیفری با توجه به اهمیت جرم و تخصصی بودن آن بهتر است شاکی و متهم با وکیل کیفری مجرب مشورت کنند تا با تصمیم درست و طبق قانون مسیر پرونده را طی کنند.

نحوه ثبت شکایت کلاهبرداری

اولین قدم برای ثبت شکایت کلاهبرداری، ثبت شکایت است. زیرا طبق ماده 64 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1391 یکی از جهات قانونی شروع به تعقیب شکایت شاکی یا مدعی خصوصی است و در صورتی که جرم جنبه عمومی داشته باشد اقامه دعوی و تعقیب متهم یکی از وظایف دادستان محسوب می شود و همچنین سلسله مراتب صلاحیت دادگاه ها برای رسیدگی به جرایم به شرح زیر است.

  • دادسرا محل وقوع جرم: اصل و قاعده این است که شاکی باید ابتدا شکایت خود را به دادسرای محل وقوع جرم ارائه کند.
  • دادسرای محل کشف جرم یا دستگیری متهم: در صورتی که محل وقوع جرم مشخص نباشد شکایت به دادسرای محل کشف جرم یا دستگیری متهم تقدیم می شود.
  • دادسرای محل سکونت متهم: در صورتی که به هر دلیلی محل وقوع جرم مشخص نباشد یا جرم کشف نشده یا متهم دستگیر نشده باشد، شکایت به دادسرای محل وقوع جرم تقدیم می شود.

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار به شرح زیر است:

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار

شکوائیه شامل چه مواردی می شود؟

قوه قضائیه موظف است مدارک زیر را تنظیم و در اختیار مراجعین قرار دهد. البته اگر از این اسناد استفاده نکنید مانع از رسیدگی نمی شود.

  1. نام و نام خانوادگی، نام پدر، سن، شغل، سطح تحصیلات، وضعیت تأهل، تابعیت، مذهب، شماره شناسنامه، شماره ملی، آدرس دقیق و در صورت امکان آدرس پیام رسان (ایمیل)، تلفن ثابت و همراه. شماره تلفن و کد پستی شاکی ;
  2. مشخصات و نشانی شاکی یا مظنون در صورت امکان
  3. موضوع شکایت و تاریخ و محل وقوع جرم
  4. ادله جرم شامل نام و مشخصات و نشانی شهود و مطلعین در صورت امکان
مقالات مرتبط  وکیل کلاهبرداری در کرج

وکیل کلاهبرداری اصفهان و مجازات جرم

مجازات جرم کلاهبرداری در ماده 1 تا 7 قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری بیان شده است. در واقع با توجه به نوع جرم، شرایط وقوع و عوامل تخفیف و تشدید، میزان مجازات تعیین شده برای آن متفاوت است. این مجازات به دو قسم ساده و شدید تقسیم می شود. به گفته وکیل کلاهبرداری در اصفهان، در انواع مجازات ها کلاهبردار علاوه بر مجازات مقرر، باید اصل مال را به صاحب آن مسترد کند. در خصوص مشاوره حقوقی کلاهبرداری با موسسه در ارتباط باشید.

وکیل کلاهبرداری اصفهان و مجازات جرم ساده

طبق ماده 1 قانون فوق مجازات جرم کلاهبرداری ساده حبس از 1 تا 7 سال و پرداخت جزای نقدی معادل وجهی است که دریافت کرده است و کلاهبردار باید اصل مال را به صاحب آن مسترد کند. در تبصره همین ماده آمده است که در صورت وجود دلایلی برای تخفیف مجازات، دادگاه می تواند مجازات متهم را به حداقل مجازات مقرر (حبس) و انفصال مادام العمر از خدمات دولتی تقلیل دهد، ولی نمی تواند حکم کند. تعلیق مجازات

وکیل کلاهبرداری اصفهان و مجازات جرم ساده

وکیل کلاهبرداری اصفهان و مجازات کلاهبرداری مشدد

در صورتی که فرد کلاهبردار از طرف سازمان ها یا مؤسسات وابسته به دولت موضع یا عنوان خلاف واقع داشته باشد یا از طریق رسانه های گروهی یا روزنامه ها ارتکاب جرم صورت گرفته باشد یا مرتکب کارمند دولت یا مؤسسه وابسته به دولت باشد. یکی از عوامل مجازات تشدید کننده است و علاوه بر جزای نقدی به حبس از 2 تا 10 سال و انفصال از خدمات دولتی مادام العمر و پرداخت جزای نقدی محکوم می شود. وکیل کیفری در تهران، آماده ارائه خدمات به مقاضیان می باشد.

همانطور که متوجه شدید جرم کلاهبرداری بسیار پیچیده است و دارای قوانین و مقررات متعددی می باشد پس بهتر است برای جلوگیری از هرگونه اقدام نادرست که منجر به تضییع حقوق شما شود با یک وکیل متخصص مشورت کنید. از حقوق خود به بهترین شکل ممکن دفاع کنید و با اثبات وقوع این جرم، اموال از دست رفته خود را بازیابی کنید.

مقالات مرتبط  رد مال در جرم کلاهبرداری چیست؟

مزایای داشتن وکیل کلاهبرداری در اصفهان

اگر متهم به کلاهبرداری شده اید، وکیل متوجه می شود که چنین اتهامی پذیرفته نمی شود، می تواند با صحبت با شاکی و جلب رضایت او مشکل را حل کند و شکایت را پس بگیرد. اگر فردی به عنوان متهم به کلاهبرداری به دادگاه احضار شود، قبل از جلسه دادگاه نیز باید با وکیل صحبت کند. وکیل کلاهبرداری در اصفهان، تحصیلکرده در رشته حقوق قضایی و دارای مجوز پایه، وکیل آماده ارائه خدمات حقوقی و نویسندگی در اصفهان و کشور در انواع دعاوی، شکایات، بیمه، خانواده، اموال، مالی، تجاری، کیفری، اداره کار، امور شهرداری و گمرک و همچنین رسیدگی تخصصی به قراردادها و شرکت ها با تکیه بر اطلاعات علمی و تعهد کاری مناسب ترین گزینه برای انتخاب بهترین وکیل در اصفهان می باشد.

از آنجایی که دعاوی کیفری مستقیماً با جان، مال، حیثیت و آبروی افراد سروکار دارد، هم بزه دیدگان و هم متهمان برای تامین منافع و جلوگیری از تضییع حقوق خود تلاش می کنند، بنابراین وکیل کلاهبرداری راهنمای شما در دعاوی کیفری خواهد بود. گروه وکلای کیفری ژیوار با ارائه خدمات حقوقی و کیفری در خدمت شما هستند. ما با بررسی دقیق و تحلیل پرونده بهترین دفاع را از حقوق موکل در دادگاه انجام می دهیم. وکلای کیفری با سابقه گروه وکلای کیفری ژیوار در زمینه جرایم کیفری گزینه مناسبی برای احقاق حقوق شما بر اساس موازین قانونی است. جهت دریافت مشاوره از وکیل کلاهبرداری در اصفهان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب وکیل کلاهبرداری در اصفهان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب وکیل کلاهبرداری در اصفهان می باشیم:

  • مزایای داشتن وکیل کلاهبرداری در اصفهان چیست؟ اگر متهم به کلاهبرداری شده اید، وکیل متوجه می شود که چنین اتهامی پذیرفته نمی شود، می تواند با صحبت با شاکی و جلب رضایت او مشکل را حل کند و شکایت را پس بگیرد. اگر فردی به عنوان متهم به کلاهبرداری به دادگاه احضار شود، قبل از جلسه دادگاه نیز باید با وکیل صحبت کند.
  • ویژگی های وکیل کلاهبرداری اصفهان چیست؟ وکیل کیفری شخصی است که در پرونده های کیفری مانند کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت، انتقال مال، جعل و استفاده از اسناد مجعول و غیره فعالیت می کند. وکیل کیفری یکی از موضوعات مهم از زمان کشف جرم تا اجرای حکم است.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.