وکیل دادگاه قدس

وکیل دادگاه قدس

وکیل دادگاه قدس به کسی گفته می شود که به جای موکل، اقداماتی را که خود موکل توانایی انجام آن را دارد را برعهده می گیرد. در شرایطی که وکالت با سند عادی و یا سند رسمی واگذار می شود، برای انجام امور اداری و یا انجام معاملات می توان استفاده کرد. ولی با وکالت تنظیمی در دفترهای اسناد رسمی نمی توان از طرف فرد حقیقی و یا حقوقی مستقیماً به دادسراها و دادگاه ها رجوع و موضوع وکالت را پیگیری کرد. ولی این امکان وجود دارد که در وکالت رسمی حق انتخاب وکیل دادگستری را اضافه نمود.

وکیل دادگستری قدس فردی را می گویند که با داشتن پروانه وکالت و عضویت در یکی از کانون های وکلای دادگستری از سوی اشخاص حقیقی و یا حقوقی دفاع از حقوق موکل و جواب دادن به ادعاها و علل و ارارئه آن ها را در دادسراها و دادگاه ها و ادارات ثبت اسناد و املاک قبول می نماید. پس تنها وکیل دادگستری و یا نماینده حقوقی سازمان های دولتی و یا مدیر شرکت در چارچوب اختیارات قانونی از سمت شرکت و یا موسسه مرتبط این امکان را دارند که در مراجع قضایی، ثبتی و اداری، از طرف موکل و یا شرکت یا موسسه یا مرکزی که نمایندگی داده است، حضور داشته باشد.

هر شخص و یا اشخاص حقوقی می توانند که به طور آزادانه از میان وکلای دادگستری، وکیل دادگستری خود را گزینش نمایند و رابطه بین وکیل کیفری و موکل با تنظیم و امضای وکالتنامه و مشخص کردن حق الزحمه وکیل شروع می شود. گروه وکلای کیفری ژیوار راهنمای شما در این خصوص می باشد. پرداخت هزینه های پرنده همچون هزینه های دادرسی، آگهی، کپی، کارشناسی، تیپ، اوراق استفاده شده و تماس تلفنی بر عهده موکل می باشد که می بایست با اعلام وکیل آن را پرداخت نماید.

وکالت چیست؟

به موجب ماده 656 قانون مدنی، وکالت عقدی می باشد که به موجب آن یکی ازطرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می داند.

مقالات مرتبط  مجازات حدی در قانون مجازات اسلامی

وکالت در لغت به معنی سپردن و واگذار کردن می باشد و در اصطلاح حقوقی، وکالت به عقدی گفته می گردد که بر اساس آن یکی از دو طرف قرارداد، طرف دیگر را برای انجام کاری به عنوان وکیل انتخاب می نماید. در قانون مدنی ایران در ماده 656 وکالت اینگونه تعریف شده است وکالت به عقدی گفته می شود که بر اساس آن یکی از طرفین، فرد دیگری را برای انجام کاری وکیل خود می نماید.

با بستن قرارداد وکالت، وکیل و موکل در مقابل هم حق و تکلیف یافته، روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های دو طرفه ای را دارا می باشند، وکالت از جمله عقدهای بسیار مرسوم است، که در حال حاضر در صحنه های اجتماعی، بانک ها و اقتصاد زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. وکالت نوعی عقد می باشد که در نهایت به پذیرفتن موکل و ایجاب وکیل نیاز می گردد.

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

 انواع وکالت

در این بخش به بررسی انواع وکالت می پردازیم:

  • وکالت مطلق: یعنی این‌ که فردی را برای همه امور وکیل کند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود مثل فروش و یا خرید و یا پرداخت هزینه خانواده که در این قسم اعمال وکیل نیاز به اجازۀ موکل نیست.
  • وکالت مقید: در این نوع وکالت، مورد وکالت مشخص و معین می باشد و وکیل باید در همان مورد معین، عمل نماید. (مثل خرید خانه یا فروش ماشین) 

تنظیم لایجه و شکواییه در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

مقالات مرتبط  تفاوت وکیل کیفری و وکیل حقوقی

حدود وکالت در دادگاه قدس

حدود وکالت در دادگاه قدس به شرح زیر است:

  • وکیل نمی‌ تواند عملی را که خارج از حدود وکالت است انجام دهد. (مفاد ماده 663 قانون مدنی)
  • در شرایطی که وکالت به طور مطلق داده گردد و قیدی در آن نیامده مربوط به ادارۀ اموال خواهد بود. (مفاد ماده 661 قانون مدنی)

در تقسیم بندی وکالت به وکالت قضایی و غیر قضایی تقسیم می گردد:

  • وکالت قضایی: عبارت است از اینکه فرد در جهت امور دادگاهی خود فرد دیگری را به عنوان نماینده خود در دادگاه معرفی می نماید. این نوع وکالت محدود به امور قضایی است مانند اعطای وکالت به وکلای دادگاه قدس
  • وکالت غیر قضایی: عبارت می باشد از اینکه فردی به شکل رسمی یا عادی جهت انجام امور کاری یا اداری خود به شخص دیگری وکالت می دهد.

نایب السلطنه را در دوره صفویه وکیل ذکر می کردند و عنوان وکیل الرعایا هم از همین جا برخاسته است. می توان برای وکیل انتخاب حد و مرزی مشخص نمود که در چه حوزه ای اجازه وکالت از جانب شما دارد و در چه زمینه ای خود فرد باید برای آن کار حضور داشته باشد.

مورد وکالت:

امر و یا اموراتی می باشد که وکیل به موجب عقد وکالت و به نیابت از طرف موکل خویش می بایست انجام دهد، مورد وکالت باید از اموراتی باشد که خود موکل بتواند آن را انجام دهد و مانع قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد، و وکیل هم برای انجام آن امر اهلیت قانونی داشته باشد.

تعهدات وکیل دادگاه قدس

تعهدات وکیل دادگاه قدس

هرگاه از تقصیر وکیل خساراتی به موکل متوجه گردد که وکیل مسبب آن باشد، مسئول خواهد بود. وکیل می بایست در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات کرده و از اختیارات داده شده تجاوز نگردد، آنچه را به جای موکل خود دریافت می کند به او رد کند، در شرایطی برای انجام امری دو یا چند وکیل معین گردیده باشد هیچ نمی تواند بدون دیگری و یا دیگران در امری دخالت نماید و اگر وکیل وکالت در توکیل نداشته باشد نمی تواند انجام امری را به دیگری واگذار نماید.

مقالات مرتبط  وکیل کیفری در قم

آدرس مجتمع قضایی قدس:

تهران، بلوار سیمون بولیوار، بلوار انصار المهدی، روبروی دانشگاه سماء

مقررات رسیدگی در دیوان عدالت تابع آیین دادرسی خاصی می باشد که در قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به آن پرداخته گردیده است و در بعضی از موارد اشراف به این مقررات توسط یک وکیل دادگاه قدس در این حوزه می تواند به موکل در جهت احقاق حقوق خود به نحو شایان کمک و یاری نماید . مواعد رسیدگی ،مهلت های ارائه پاسخ از طرف ادارات و سازمان ها و نهاد های طرف شکایت که همگانی در قانون مربوطه مورد تصریح قرار گرفته در شرایطی که از سمت وکیل شاکی به نحو صحیح رعایت گردد می تواند به شاکی در دست یابی به حقوق وی کمک شایانی نماید. امید بر این است که با به اتمام رسیدن این محتوا که توسط گروه وکلای کیفری ژیوار نگارش شده است، توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

سوالات متداول در باب وکیل دادگاه قدس

در این بخش مفتخر به پاسخ سوالات شما در باب وکیل دادگاه قدس می باشین:

  • آدرس مجتمع دادگاه قدس کجاست؟ تهران، بلوار سیمون بولیوار، بلوار انصار المهدی، روبروی دانشگاه سماء
  • حدود وکالت در دادگاه قدس به چه صورت است؟ وکیل نمی‌ تواند عملی را که خارج از حدود وکالت است انجام دهد. (مفاد ماده 663 قانون مدنی)/ در شرایطی که وکالت به طور مطلق داده گردد و قیدی در آن نیامده مربوط به ادارۀ اموال خواهد بود. (مفاد ماده 661 قانون مدنی)
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.