حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین حتی اگر با رضایت طرفین باشد، نیز جرم محسوب می‌ شود و مستوجب مجازات است. این جرم پیچیدگی دارد و بهتر است که با وکیل مشورت کنید. حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین یکی از مواردی است که در ابعاد مختلف قابل بحث و بررسی قانونی است. وکیل متخصص در گروه وکلای کیفری ژیوار در باب رابطه نامشروع راهنمای شما در همین باب می باشد.

 

 

 

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین چیست؟

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین چیست؟ در شرایطی که بین یک دختر و پسر رابطه نامشروع اتفاق افتاده باشد، مجازاتی که برای هر یک از آن‌ ها در نظر گرفته می‌ شود،

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین در ماده 637 ویکی حقوق چنان نقل شده است که هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند، به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می ‌شود.

اما اگر زنا بین این دو نفر اثبات شود، مجازات جرم رابطه نامشروع می تواند منجر به حکم اعدام شود. زنا در قانون ایران به رابطه جنسی بین مرد و زنی اطلاق می‌شود که از لحاظ شرعی رابطه زوجیت با یکدیگر ندارند.

مقالات مرتبط  اثبات بی گناهی رابطه نامشروع

ماده 221 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 در سایت ویکی حقوق مقرر می‌ دارد: 

زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد.

تبصره ۱ ـ جماع با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قُبُل یا دُبُر زن محقق می‌شود.

تبصره ۲ ـ هرگاه طرفین یا یکی از آنها نابالغ باشد، زنا محقق است لکن نابالغ مجازات نمی‌شود و حسب مورد به اقدامات تأمینی و تربیتی مقرر در کتاب اول این قانون محکوم می‌گردد.

بنابراین، اگر رابطه نامشروع بین یک دختر و پسر منجر به دخول شود، یعنی هر دو طرف رابطه جنسی کامل داشته باشند، هر دو آنها به حداکثر مجازات زنا، یعنی اعدام محکوم خواهند شد. وکیل رابطه نامشروع در تهران راهنمای شما در همین باب می باشد.

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین و مدارک لازم برای اثبات

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین و مدارک لازم برای اثبات

در ادامه بحث از حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین لازم است که به مدارک لازم برای اثبات جرم رابطه نامشروع هم اشاره شود. مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع در قانون جمهوری اسلامی ایران به صراحت مشخص نشده است. با این حال، در عمل، دادگاه‌ ها معمولاً مدارک زیر را برای اثبات رابطه نامشروع مورد توجه قرار می‌ دهند:

  • اقرار متهم
  • شهادت شهود
  • مدارک مکتوب
  • سایر دلایل علم او
مقالات مرتبط  مجازات رابطه نامشروع در فضای مجازی

در صورتی که شاکی بتواند مدارک کافی برای اثبات رابطه نامشروع ارائه دهد، دادگاه می‌ تواند متهم را به مجازات مقرر در قانون محکوم کند.

جمع بندی در باب حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین

موضوع بحث مقاله حاضر حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین است. در رابطه نامشروع با رضایت طرفین، مجازات هر یک از طرفین، بسته به اینکه منجر به دخول شود یا نشود، متفاوت است. در صورت ورود دخول، هر دو طرف به مجازات 99 ضربه شلاق محکوم می‌ شوند. در صورت عدم ورود دخول، مجازات هر دو طرف، بسته به اینکه در اماکن عمومی یا خصوصی اتفاق بیفتد، متفاوت است.

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار عبارتست از:

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوارعلاوه بر مجازات کیفری، رابطه نامشروع ممکن است آثار حقوقی دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال، در صورتی که یکی از طرفین رابطه نامشروع، زن متاهل باشد، همسر آن زن می‌تواند از او طلاق بگیرد. در نهایت، باید توجه داشت که رابطه نامشروع نه تنها از لحاظ قانونی، بلکه از لحاظ اخلاقی نیز نکوهیده است و می‌ تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.  چنانچه به هر نحوی درگیر این چنین مشکلاتی شده‌‌ اید، حتما با یک وکیل مشورت کنید. در این زمینه گروه وکلای کیفری ژیوار آماده همراهی شما با بهترین وکلا خواهد بود.

مقالات مرتبط  فیلم و اسکرین شات از چت در اثبات جرم

سوالات کیفری در باب حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین

در ادامه بحث از حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین به بررسی پاسخ سوالاتی پرداخته شده است که در دسته سوالات پرتکرار قرار دارند.

  • آیا رابطه نامشروع با رضایت طرفین، جرم محسوب می‌ شود؟ بله، رابطه نامشروع با رضایت طرفین، جرم محسوب می‌ شود. در قانون جمهوری اسلامی ایران، رابطه نامشروع به هرگونه رابطه جنسی بین دو نفر که از لحاظ شرعی رابطه زوجیت با یکدیگر ندارند، اطلاق می‌ شود. این رابطه حتی اگر با رضایت طرفین باشد، نیز جرم محسوب می‌شود و مستوجب مجازات است.
  • آیا رابطه نامشروع با رضایت طرفین، آثار حقوقی دیگری نیز دارد؟ بله، رابطه نامشروع با رضایت طرفین، ممکن است آثار حقوقی دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال، در صورتی که یکی از طرفین رابطه نامشروع، زن متاهل باشد، همسر آن زن می‌تواند از او طلاق بگیرد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.