نمونه شکایت رابطه نامشروع + مراحل + اتهامات پرونده

شکایت رابطه نامشروع

یکی از پرونده ­های پر ابهامی که گاهی اثبات کردنش واقعا زمان ­بر است، پرونده ­های شکایت رابطه نامشروع است که توسط وکیل بررسی می شود. برای رسیدگی این دست پرونده ­ها باید به موسسات حقوقی مراجعه کرد تا با وکلای خبره در این مورد مشورت کنید. گروه وکلای کیفری ژیوار راهنمای شما می باشد.

مراحل شکایت رابطه نامشروع

در اینجا مراحل شکایت در مورد رابطه نامشروع که توسط وکیل رابطه نامشروع انجام می شد، آورده شده است:

  • مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب
  • ارائه شکایت کیفری کتبی یا شفاهی
  • تحقیق توسط قاضی پرونده
  • صدور حکم محکومیت یا برائت

در صورت شکایت رابطه نامشروع، باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی خود
  • کپی شناسنامه و کارت ملی طرف مقابل
  • هرگونه مدرک یا سندی که در اثبات ادعای شما موثر باشد.

اینفوگرافیک خدمات تخصصی وکیل رابطه نامشروع متخصص

شکایت رابطه نامشروع چقدر طول می­کشد؟

مدت زمان رسیدگی به این شکایت به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • پیچیدگی پرونده
  • تعداد ادله و مدارک ارائه شده توسط شاکی
  • میزان همکاری مشتکی عنه
  • میزان شلوغی دادسرا

به طور کلی، مدت زمان رسیدگی به شکایت رابطه نامشروع در دادگاه ­های ایران بین 6 ماه تا 1 سال متغیر است.

در صورتی که شاکی بتواند ادله و مدارک محکمه ­پسندی برای اثبات رابطه نامشروع ارائه دهد، دادگاه می­ تواند در مدت زمان کوتاه تری به پرونده رسیدگی کند. اما در صورتی که ادله و مدارک شاکی کافی نباشد، دادگاه ممکن است نیاز به تحقیقات بیشتر داشته باشد که این امر می ­تواند موجب طولانی شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده شود.

مقالات مرتبط  فیلمبرداری از رابطه نامشروع به عنوان مدرک جرم

همچنین، در صورتی که مشتکی عنه همکاری لازم را با دادگاه نداشته باشد، رسیدگی به پرونده ممکن است طولانی ­تر شود. به عنوان مثال، اگر مشتکی عنه از ارائه ادله و مدارک خود امتناع کند، دادگاه ممکن است نیاز به اخذ نظر کارشناسی داشته باشد که این امر می تواند موجب طولانی شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده شود. در نهایت، میزان شلوغی دادسرا نیز می ­تواند بر مدت زمان رسیدگی به پرونده تأثیر بگذارد. در صورتی که دادسرا شلوغ باشد، ممکن است رسیدگی به پرونده ­ها طولانی ­تر شود.

نمونه شکایت نامه روابط نامشروع

نمونه شکایت رابطه نامشروع

در ادامه یک نمونه شکایت در مورد این رابطه آورده شده است.

شکایت نامه

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان/استان

با سلام و احترام

اینجانب، آقای/خانم [نام و نام خانوادگی شاکی]، به موجب سند ازدواج شماره [شماره سند ازدواج] مورخ [تاریخ ازدواج] دفترخانه ازدواج شماره [شماره دفترخانه] شهرستان/استان [نام شهرستان/استان]، با خانم/آقای [نام و نام خانوادگی همسر] ازدواج دائم نموده و ایشان همسر قانونی و شرعی اینجانب می باشند.

مشتکی عنه ردیف اول، خانم/آقای [نام و نام خانوادگی همسر] و مشتکی عنه ردیف دوم، آقای/خانم [نام و نام خانوادگی فرد سوم]، در تاریخ [تاریخ وقوع رابطه نامشروع] در منزل مشترک اینجانب و همسرم، واقع در [آدرس منزل مشترک]، مرتکب رابطه نامشروع شده اند.

اینجانب در تاریخ [تاریخ مشاهده رابطه نامشروع]، به منزل مشترک مراجعه نمودم و مشتکی عنه ردیف اول و مشتکی عنه ردیف دوم را در حال رابطه نامشروع مشاهده نمودم. اینجانب پس از مشاهده این صحنه، با پلیس تماس گرفتم و موضوع را گزارش نمودم. مامورین کلانتری به موقع در محل حاضر شدند و مشتکی عنهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

لازم به ذکر است که مشتکی عنه ردیف دوم، دارای همسر دایمی می باشند که در آن وقت صبح بنا به دلایلی در محل حضور نداشته اند.

مقالات مرتبط  رضایت شاکی در پرونده رابطه نامشروع

با توجه به شرح موضوع و با استناد به ادله اینجانب که شامل گزارش ضابطین، گزارش پزشکی قانونی و…. می باشد و همچنین با توجه به این که فعل ارتکابی مشتکی عنهم از مصادیق بارز ماده [شماره ماده قانون مجازات اسلامی] قانون مجازات اسلامی می باشد، تعقیب و مجازات ایشان را به اتهام [عنوان جرم] استدعا دارم.

همچنین با توجه به خسارت وارده به اینجانب که به مبلغ [مبلغ خسارت] می باشد، بدواً صدور و اجرای فوری تامین خواسته را تقاضا دارم.

نمونه حکم رابطه نامشروع

درخواست های شاکی

  • تعقیب و مجازات مشتکی عنهم به اتهام زنای محصنه
  • صدور و اجرای فوری تامین خواسته به مبلغ [مبلغ خسارت]

امضاء و اثرانگشت شاکی

تاریخ

توجه:

این نمونه شکواییه صرفاً جهت آشنایی با ساختار و محتوای یک شکواییه در خصوص رابطه نامشروع می­باشد و ممکن است نیاز به اصلاح و تکمیل داشته باشد.

در تنظیم شکواییه، حتماً باید از جزئیات و مستندات مربوطه استفاده شود تا شکواییه قابلیت رسیدگی را داشته باشد.

برای تنظیم شکواییه می توانید از خدمات مشاوره حقوقی و وکالت استفاده نمایید.

چه ادله­ای برای اثبات رابطه نامشروع قابل قبول است؟

ادله­ای که برای اثبات رابطه نامشروع قابل قبول است، عبارتند از:

  • شهادت شهود
  • گزارش ضابطین دادگستری
  • اسناد و مدارک مکتوب
  • فیلم و عکس
  • اعتراف متهم

خدمات کروه وکلای کیفری ژیوار به شرح زیر است:

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار

ابهامات پرونده ­های شکایت رابطه نامشروع

در ادامه به برخی از ابهامات در مورد این دست پرونده ­ها پرداخته شده است:

  • آیا می ­توان از رابطه نامشروع به عنوان دلیل درخواست مهریه استفاده کرد؟ خیر، رابطه نامشروع نمی تواند به عنوان دلیل درخواست مهریه استفاده شود.
  • آیا می ­توان از رابطه نامشروع به عنوان دلیل درخواست نفقه استفاده کرد؟ در صورتی که رابطه نامشروع منجر به طلاق شود، زن می ­تواند از شوهر خود نفقه دریافت کند. اما در صورتی که رابطه نامشروع منجر به طلاق نشود، زن نمی­تواند از شوهر خود نفقه دریافت کند.
  • آیا می­ توان از رابطه نامشروع به عنوان دلیل درخواست حضانت فرزند استفاده کرد؟ در صورتی که رابطه نامشروع منجر به طلاق شود، دادگاه با توجه به شرایط و اوضاع و احوال، حضانت فرزند را به یکی از والدین یا به شخص ثالثی واگذار می کند. اما در صورتی که رابطه نامشروع منجر به طلاق نشود، دادگاه در خصوص حضانت فرزند تصمیم ­گیری می­کند.
  • آیا م ی­توان از رابطه نامشروع به عنوان دلیل درخواست طلاق توافقی استفاده کرد؟ بله، زن و مرد می ­توانند در صورت توافق، رابطه نامشروع را به عنوان یکی از دلایل طلاق توافقی خود ذکر کنند.
مقالات مرتبط  اثبات رابطه نامشروع با ضبط مکالمه تلفنی

شکایت رابطه نامشروع یکی از اقداماتی که بوسیله وکیل متخصص رابطه نامشروع انجام گیرد بهتر است. این گونه پرونده ­ها در اغلب اوقات پیچیده هستند و نیاز به دانش حقوقی است تا بتوان به نحو مناسب آن را پیش برد. گروه وکلای کیفری ژیوار راهنمای شما می باشد.

سوالات کیفری متداول در باب شکایت رابطه نامشروع

در ادامه به بررسی پاسخ سوالاتی می ­پردازیم که در دسته سوالات پرتکرار قرار دارند.

  • برای شکایت از رابطه نامشروع باید به کجا مراجعه کرد؟ شکایت از رابطه نامشروع باید به دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم تسلیم شود.
  • آیا می­توان از رابطه نامشروع به عنوان دلیل طلاق استفاده کرد؟ بله، رابطه نامشروع یکی از دلایل طلاق محسوب می­شود و دادگاه می ­تواند در صورت اثبات وقوع رابطه نامشروع، حکم به طلاق صادر کند.
  • آیا می­توان از رابطه نامشروع به عنوان دلیل ابطال نکاح استفاده کرد؟ بله، رابطه نامشروع یکی از دلایل ابطال نکاح محسوب می ­شود و دادگاه می ­تواند در صورت اثبات وقوع رابطه نامشروع، حکم به ابطال نکاح صادر کند.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.