شکایت کلاهبرداری در تهران

شکایت کلاهبرداری در تهران

آیا تا به حال به موضوع نحوه شکایت کلاهبرداری در تهران پرداخته اید؟ قطعا اطلاع از این موضوع راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. جرم کلاهبرداری از جمله جرایمی است که قانونگذار برای مرتکب این جرم مجازات اشد در نظر گرفته است. در مورد کلاهبرداری، شخصی با سوء نیت و فریب مال دیگری را تصاحب می کند. اثبات جرم کلاهبرداری با توجه به ماهیت و ارکان آن یکی از پیچیده ترین پرونده های کیفری است.

بنابراین بهترین وکیل ممکن برای چنین مواردی وکیل کیفری متخصص در شکایات کلاهبرداری است. گروه وکلای کیفری ژیوار به صورت ویژه در زمینه شکایات کلاهبرداری در تهران فعال بوده و آماده ارائه خدماتی از قبیل مشاوره تلفنی و حضوری و پذیرش وکالت پرونده های شما می باشد.

 

نحوه شکایت در تهران

اولین گام در تشکیل پرونده کیفری و شکایت کیفری این جرم، طرح شکایت کلاهبرداری از متهم یا متهمان پرونده است. نحوه طرح شکایت کلاهبرداری به این صورت است که پس از طرح شکایت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در دادسرا به صورت صحیح و قانونی ثبت می کنیم.

تبصره: در قانون آمده است که دادسرا موظف است شکایت شاکی را همیشه حتی اگر شفاهی باشد قبول کند. اما در عمل می بینیم که برای شکایت کلاهبرداری باید مراحل را طی کنیم و طبق روال عمل کنیم.

وکیل شکایت کلاهبرداری در تهران

برای طرح شکایت کلاهبرداری، وکیل پس از مشاوره حقوقی با موکل و کسب اطلاعات لازم، شکایت را تنظیم و به مراجع قضایی کیفری ارائه می کند. وکیل کلاهبرداری در تمامی مراحل شکایت کلاهبرداری در محاکم مختلف حضور یافته و نیازی به حضور موکل نیست. وکیل کیفری کلیه امور مربوطه را پیگیری و انجام می دهد. زیرا یکی از دغدغه های اصلی مددجویان عدم مراجعه مکرر برای پیگیری پرونده کیفری خود در دادگاه هایی مانند دادسرا و دادگاه است.

مقالات مرتبط  وکیل کلاهبرداری اینترنتی در شیراز

تبصره: در مواردی که در متن اخطاریه ذکر شده است که حضور موکل الزامی است، موکل باید با وکیل خود به دادگاه مراجعه کند. در غیر این صورت نیازی به حضور وی نیست و وکیل وی به بهترین نحو از وی دفاع خواهد کرد.

مراحل شکایت کلاهبرداری در تهران

پس از طرح شکایت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، پرونده کیفری مربوط حسب مورد به قوه قضائیه یا شعبه بازپرسی ارجاع و در آن شعبه ثبت می شود. شاکی پس از ثبت نام در شعبه به همراه وکیل خود جهت توضیح و بیان اظهارات طبق ابلاغیه در شعبه حاضر می شود. پس از وصول اظهارات شاکی و بررسی ادله کلاهبرداری از سوی وی، دادستان یا بازپرس در صورت تفهیم اتهام متهم، وی را با صدور اخطاریه شکایت کلاهبرداری به دادگاه احضار و پس از استماع اظهارات وی، آخرین مورد را اخذ می کند. دفاع از متهم و دستور تامین کیفری صادر می کند.

مزیت مشاوره تلفنی و حضوری در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

رسیدگی به شکایات کلاهبرداری

شکایت کلاهبرداری در دادسرا چه در دادگستری و چه در بازپرسی غیر انتفاعی است. عدم مداخله به این معناست که طرفین دعوای کیفری مانند شکایت کلاهبرداری، یکدیگر را نبینند و بدون ملاقات با دادستان یا بازپرس توضیحاتی ارائه کنند.

تبصره: در مرحله دادگاه و رسیدگی به شکایت کلاهبرداری چنانچه دادستان یا بازپرس مقتضی بداند می تواند اصحاب دعوا را در زمان معینی حضوراً به شعبه خود احضار نماید. در این زمان است که اصحاب دعوا به اتفاق آرا در مرجع رسیدگی حاضر شده و در دادگاه با یکدیگر ملاقات می کنند.

برخلاف مرحله تعقیب، شکایت کلاهبرداری در دادگاه به گونه ای است که طرفین برای تشکیل جلسه در دادگاه به دادگاه دعوت می شوند و قاضی به طور همزمان به اظهارات آنها گوش می دهد. بنابراین در اغلب پرونده های کیفری کلاهبرداری، اصحاب دعوا تا پایان صدور قرار مجرمیت از دادسرا و وصول پرونده در دادگاه، یکدیگر را نمی بینند.

شکایات کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری سایبری که یکی از مصادیق جرایم سایبری است، شامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به صورت آنلاین و آفلاین از طریق رایانه و مواردی از این دست است. یکی از تفاوت‌های شکایت سایبری با کلاهبرداری سنتی این است که فرآیند رسیدگی به جرایم سایبری و انجام تحقیقات مقدماتی از طریق پلیس فتا وجود دارد.

توجه: در بسیاری از موارد شاکی نمی داند چه کسی کلاهبرداری آنلاین را در حساب خود انجام داده است. پرونده در پلیس فتا در حال رسیدگی است و نتیجه تحقیقات به دادسرا ارسال می شود.

دفاع در مقابل شکایت کلاهبرداری در تهران

دفاع در مقابل شکایت کلاهبرداری در تهران

بهترین دفاع شاکی از اتهام کلاهبرداری، ارائه مدرک برای اثبات قضیه است. زیرا شاکی باید از ادعای خود مبنی بر ارتکاب جرم از سوی متهم یا متهمان دفاع کند و خوانده علاوه بر انکار اتهام منتسب به دفاع از خود در برابر ادله شاکی، اقدامات قانونی مقتضی را انجام دهد. وکیل کلاهبرداری از طرف هر یک از اصحاب دعوا که وارد می شود باید از تخصص و دانش خود استفاده کند و بهترین دفاع را از موکل خود انجام دهد.

مقالات مرتبط  وکیل کلاهبرداری در یزد

مدارک لازم برای شکایت کلاهبرداری در تهران

در موضوع مدارک ممکن است سوالات زیر برای شما هم پیش بیاید:

  • مدارک مورد نیاز برای شکایت کلاهبرداری چیست؟
  • چه مدارکی را به شکایت پیوست کنیم؟
  • برای شکایت کلاهبرداری از چه مدرکی می توانیم استفاده کنیم؟

برای اثبات اتهام ارتکاب جرم کلاهبرداری باید مدارک قابل قبولی را به دادگاه ارائه دهید. دلیل مانور متقلبانه متهم یا متهمان و دلیل فریب شما باید به دادگاه ارائه شود. مواردی مانند صورتحساب بانکی و فیش واریزی که حاوی مدرکی مبنی بر واریز وجه یا وجه به حساب متهمان است باید به همراه شکایت به دادگاه ارائه شود. وکیل کلاهبرداری تمام مدارک لازم برای شکایت کلاهبرداری را به شما خواهد گفت.

جهت مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

دادگاه صالح شکایت کلاهبرداری

با توجه به تقسیم دادگاه ها به دادگاه های حقوقی و کیفری و سایر شعب و شعب دادگاه ها بر اساس صلاحیت ذاتی، سؤال این است که پرونده کلاهبرداری در کدام دادگاه رسیدگی می شود؟ به بیان ساده، دادگاه کیفری بر حسب مورد دارای دو صلاحیت است. در ابتدا تحقیقات مقدماتی توسط دادگاهی که زیر نظر دادگاه صالح فعالیت می کرد انجام شد. صلاحیت محلی به پرونده جنایی رسیدگی خواهد کرد.

نحوه تنظیم شکواییه شکایت کلاهبرداری

درست است که افراد جامعه می توانند برای طرح شکایت به دادخواست دهندگان مراجعه کنند، اما بهترین تصمیم این است که از همان ابتدا با یک وکیل مجرب و مجرب شکایت کنند. روال شکایت از جرم متقلبانه به این صورت است که شاکی در متن شکایت شرح دقیق جرم ارتکابی و ادله اثبات ادعای خود و تاریخ و زمان و مکان وقوع جرم را بیان می کند. یعنی شاکی باید اعلام کند که چرا و به چه دلیل از متهم یا متهمان شکایت می کند.

مقالات مرتبط  وکیل کلاهبرداری در اصفهان

موارد شکایت کلاهبرداری

موارد زیادی از کلاهبرداری وجود دارد اما می توان به موارد زیر به عنوان نمونه های رایج این شکایت اشاره کرد:

نمونه های رایج شکایت کلاه برداری

لزوم حضور وکیل در شکایت

شکایت کلاهبرداری یکی از رایج ترین جرایم مالی افراد علیه یکدیگر است. تشکیل پرونده کیفری بر اساس شکایت کلاهبرداری قطعا نیاز به تخصص و دانش زیادی در این زمینه دارد. زیرا در بسیاری از موارد طرح شکایت و طرح دعوی کیفری به درستی انجام نشده و شاکی نتوانسته جرم را به بهانه کلاهبرداری و ارتکاب آن توسط متهم اثبات کند.

تا اینجا با انواع جرایم کلاهبرداری، مصادیق و تعاریف آنها و نحوه شکایت از جرم کلاهبرداری آشنا شدید. دارای کارشناسان مجرب در زمینه حقوق کیفری است که بستر قانونی ترازو این کار را برای شما بسیار آسان کرده است. گروه وکلای کیفری ژیوار مفتخر به داشتن کادر حقوقی مجرب متشکل از وکلای درجه یک می باشد. بنابراین بهترین توصیه به شما عزیزان استفاده از دانش، مهارت، تخصص و حرفه وکالت بهترین وکلای تهران در رسیدگی به شکایات کلاهبرداری می باشد.

سوالات متداول در باب شکایت کلاهبرداری در تهران

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب شکایت کلاهبرداری در تهران می باشیم:

  • مراحل شکایت کلاهبرداری در تهران چیست؟ پس از طرح شکایت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، پرونده کیفری مربوط حسب مورد به قوه قضائیه یا شعبه بازپرسی ارجاع و در آن شعبه ثبت می شود.
  • دفاع در مقابل شکایت کلاهبرداری در تهران به چه شکل است؟ بهترین دفاع شاکی از اتهام کلاهبرداری، ارائه مدرک برای اثبات قضیه است. زیرا شاکی باید از ادعای خود مبنی بر ارتکاب جرم از سوی متهم یا متهمان دفاع کند و خوانده علاوه بر انکار اتهام منتسب به دفاع از خود در برابر ادله شاکی، اقدامات قانونی مقتضی را انجام دهد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.