مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد

مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد

مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد، وکیل مواد مخدر مشهد و مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری در خصوص جرایم کیفری با گروه وکلای کیفری ژیوار به صورت تخصصی ارائه می گردد.

همانطور که می دانید مصرف مواد مخدر اثرات مخرب و مضر زیادی بر جسم و روان انسان می گذارد، به همین دلیل تولید، نگهداری و فروش مواد مخدر خلاف قانون بوده و در تمامی کشورهای جهان جرم تلقی می شود. در ادامه این مقاله به بررسی مجازات مصرف و حمل مواد مخدر و همچنین نقش مشاوره حقوقی مواد مخدر در مشهد می پردازیم.

 

مشاوره حقوقی مواد مخدر در مشهد

ابتدا مواد مخدر را تعریف می کنیم. به هر ماده خالص یا ترکیبی که هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی باعث وابستگی می شود، مواد مخدر می گویند. چه اقداماتی در گروه جرایم مواد مخدر قرار می گیرد؟ به طور کلی کشت، ساخت، تبدیل، انتقال، خرید و فروش، اختفا و نگهداری، مصرف یا تداخل با مواد مخدر در گروه مواد مخدر قرار می گیرد.

به عنوان مثال برای تولید لوازمی که برای استفاده از مواد مخدر ضروری است مانند لوله. یا برای مثال کمک به فرار یا مخفی کردن متهمان مصرف یا قاچاق مواد مخدر. همچنین امحای اسناد مربوط به مواد مخدر نیز در این گروه قرار می گیرد.

مقالات مرتبط  دیه کبودی

در خصوص مشاوره حقوقی با وکیل مواد مخدر مشهد و یا اعطای وکالت کلیک کیند.

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد و مجازات جرم مواد مخدر

دادگاه با توجه به نحوه ارتکاب جرم مربوط به مواد مخدر، میزان، نحوه دستگیری مجرم، همکاری و همچنین شرایط روحی و جسمی رای صادر می کند. قاچاق مواد مخدر نیز مجازات های مختلفی دارد و بسته به نوع و میزان مواد مخدر و همچنین آگاهی قاضی پرونده مربوطه، احکام مختلفی صادر می شود.

اما آنچه مهم است این است که قاچاق و حمل و نقل مواد مخدر صنعتی مانند شیشه و هروئین با مجازات شدیدتری نسبت به مواد سنتی مانند تریاک مواجه می شود، زیرا مواد مخدر صنعتی توهمات بیشتری ایجاد می کند و باعث جرایم ثانویه می شود. بعدی خواهد بود. داشتن مواد مخدر بسته به نوع و مقدار آن شامل جزای نقدی، حبس و شلاق است و اگر مقدار آن زیاد باشد مثلاً بیش از 5 کیلوگرم تریاک و غیره باشد، می تواند مجازات اعدام نیز در پی داشته باشد.

مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد و مجازات ثانویه

بر اساس قانون اصلاح مواد مخدر، خرید، فروش و مصرف مواد مخدر نیز جرم است و بسته به نوع و میزان آن مجازات های مختلفی در پی خواهد داشت. چنانچه استعمال مواد مخدر موجب جرم دیگری از قبیل قتل، سرقت (وکیل سرقت در مشهد) و غیره شود، مجازات جرم ثانویه جداگانه در نظر گرفته می شود.

مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد و جاسازی مواد مخدر

کاشت مواد مخدر برای متهم کردن شخص دیگری مهم است، اما برای قانونگذار فرقی نمی کند که کاشت در خانه یا ماشین شخص دیگری باشد. به همین دلیل اگر شخصی در منزل شخصی مواد مخدر کاشته باشد به حداکثر مجازات برای همان جرم محکوم می شود. به عنوان مثال اگر مجازات کیفری از 4 تا 50 میلیون ریال جزای نقدی و 20 تا 74 ضربه شلاق باشد، برای مرتکب جرم از 50 میلیون ریال جزای نقدی و 74 ضربه شلاق در نظر گرفته می شود.

مقالات مرتبط  مشاوره حقوقی مواد مخدر قم

مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد و عوامل مؤثر در مجازات

مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد و عوامل مؤثر در مجازات

این عوامل گاه به دلیل وجود شرایط و ویژگی های خاص در مرتکب از قبیل موقعیت و شخصیت و انگیزه و سابقه وی که از علل شخصی است و گاه به دلیل وجود شرایط مربوط به جنایت و نحوه وقوع جرم است. مرتکب شده است و ویژگی های مرتکب که علت آن است. عینی نامیده می شوند.

به همین دلیل همگی تحت عنوان عوامل مؤثر در میزان مجازات، چه از جهت تخفیف و چه از جهت تشدید مجازات نامیده می شوند. از مصادیق تخفیف مجازات می توان به عذر کفاره، عذر اجمالی، صفات مخفف، تعلیق اجرای مجازات و آزادی مشروط اشاره کرد. طبق ماده 38 اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر، دادگاه می تواند در صورت وجود جهات تخفیف مجازات را به نصف تقلیل دهد. چنانچه فردی به حبس ابد محکوم شده باشد، دادگاه می تواند حبس وی را به 15 سال کاهش دهد.

مزیت اعزام وکیل به سراسر ایران و جهان در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

مرجع رسیدگی به جرایم مواد مخدر در مشهد

رسیدگی به جرایم مواد مخدر، روانگردان و مواد اولیه آنها بر اساس ماده 303 قانون آیین دادرسی کیفری در صلاحیت دادگاه انقلاب است. رسیدگی مقدماتی به جرائم مواد مخدر در صلاحیت دادسرای انقلاب است. رسیدگی به پرونده مواد مخدر در دادگاه را به یک وکیل خوب در مشهد بسپارید. اگر دادسرا یا دادگاه فاقد صلاحیت باشد، وکیل موضوع عدم صلاحیت را درک می کند.

مقالات مرتبط  اثر واخواهی بر اجرای حکم

اهمیت مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد

قوانین مربوط به مجازات قاچاق و استعمال مواد مخدر دارای مواد و تبصره های مختلفی است که نیاز به کمک و مشاوره حقوقی وکیل مواد مخدر در مشهد دارد. همچنین این پرونده ها بسیار سخت بوده و برای داشتن یک روند موفق نیاز به یک وکیل بسیار مجرب و حرفه ای در زمینه مواد مخدر است.

پس پیشنهاد می کنیم اگر درگیر این نوع پرونده ها هستید حتما با وکیل مواد مخدر در مشهد مشورت کنید. وکیل کیفری مشهد به خوبی می تواند از حقوق متهم دفاع کند. وکیل کیفری تهران نیز می تواند راهنمای شهروندان تهرانی باشد. گروه وکلای کیفری ژیوار نیز با چندین سال تجربه و عملکرد تخصصی در این زمینه آماده ارائه خدماتی مثل مشاوره انلاین و یا تلفنی و همچنین به صورت حضوری بوده و وکالت پرونده ها را نیز از طرف شما بر عهده می گیرد.

سوالات متداول در باب مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد می باشیم:

  • مرجع رسیدگی به جرایم مواد مخدر در مشهد کجاست؟ رسیدگی به جرایم مواد مخدر، روانگردان و مواد اولیه آنها بر اساس ماده 303 قانون آیین دادرسی کیفری در صلاحیت دادگاه انقلاب است.
  • مشاوره حقوقی مواد مخدر مشهد و مجازات ثانویه به چه صورت است؟ بر اساس قانون اصلاح مواد مخدر، خرید، فروش و مصرف مواد مخدر نیز جرم است و بسته به نوع و میزان آن مجازات های مختلفی در پی خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.