مشاوره حقوقی قاچاق

مشاوره حقوقی قاچاق

مشاوره حقوقی قاچاق، مشاوره حقوقی جرایم اقتصادی و مشاوره حقوقی شکایت از پزشک از سایر خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار می باشد. با توجه به اثرات منفی قاچاق کالا بر تولید داخلی، مدت هاست که کشورها سعی در مبارزه با قاچاق کالا با اعمال ارعاب، بازدارندگی و مجازات دارند.

یکی از بهترین راه ها برای دریافت پاسخ به سوالات مرتبط با این حوزه، مشاوره با وکیل و مشاوره حقوقی در زمینه قاچاق است. در ادامه سعی می کنیم مبانی قانونی قاچاق را بررسی کنیم.

مشاوره حقوقی قاچاق چیست؟

قاچاق در علوم اقتصادی به معنای ورود یا خروج هر نوع کالا یا اقلامی است که بدون عوارض گمرکی انجام می شود و کاملا مخفیانه صورت می گیرد و در قوانین کشورها جرم محسوب می شود. که این جرم در علوم حقوقی به دو نوع قاچاق داخلی و خارجی تقسیم می شود که عبارتند از:

  • قاچاق داخلی: اگر حمل و نقل و جابجایی کالایی که قانون آن را ممنوع کرده است در مناطق داخلی کشور صورت گیرد، قاچاق داخلی رخ می دهد.
  • قاچاق خارجی: اگر حمل و نقل و جابجایی کالایی که به موجب قانون ممنوع است در مرز هایی از دو یا چند کشور انجام شود، قاچاق خارجی رخ می دهد.

مشاوره حقوقی قاچاقچی کیست؟

مشاوره حقوقی قاچاقچی کیست؟

قاچاقچی کسی است که با وجود منع قانونی به خرید و فروش و نگهداری کالای قاچاق می پردازد. در برخی موارد افراد ناخواسته وارد این گونه دعاوی می شوند و یا فریب می خورند و در دام قاچاقچیان سودجو می افتند، بنابراین مشاوره با وکیل و اخذ مشاوره حقوقی در زمینه قاچاق یکی از بهترین گزینه ها برای تخفیف مجازات یا عدم محکومیت است.

مشاوره حقوقی قاچاق

از آنجا که جرم قاچاق بسیار متنوع است و قوانین مشاوره حقوقی قاچاق نیز گسترده و متعدد است؛ علی الخصوص اینکه با تغییر مدیریت سازمان تعزیرات حکومتی و تغییر قوانین، جرایم قاچاق نیز متنوع می باشد تنها وکیلی می تواند در این خصوص به شما کمک نماید که تسلط کامل به قوانین مرتبط با قاچاق کالا داشته باشد و بارها و به کرات به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه داشته باشد.

مقالات مرتبط  وکیل فروش مال غیر

مزیت تنظیم لایجه و شکواییه در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

همانطور که عنایت دارید کالای قاچاق به کالای قاچاق ممنوعه و کالای قاچاق غیر ممنوعه تقسیم می گردد.
وکیل قاچاق کالا خوب می داند که صلاحیت رسیدگی به کالای قاچاق ممنوعه در دادگاه انقلاب است و کالای قاچاق غیر ممنوعه در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می گیرد .

وکیل برای کالای قاچاق ممنوعه با دادگاه های انقلاب مواجه می شود پس باید نحوه رسیدگی در دادگاه های انقلاب را کاملا بداند. تقریبا مشابه رسیدگی در پرونده های جزایی دیگر مطرح شده در دادگاه های انقلاب است.
ولی وکالت قاچاق کالا در تعزیرات متفاوت با دادگاه انقلاب است. سلیقه قضات نیز متفاوت است. قضات سازمان تعزیرات متهمین را به چشم متخلف می بینند ولی قضات دادگاه انقلاب به چشم مجرم. همین تفاوت سایه ای متفاوت از نحوه رسیدگی تا پایان پرونده ی شما دارد. در هرحال، برای اخذ وکیل قاچاق کالا در تهران و گرفتن حکم مطلوب و مورد نظر می توانید به دفتر وکالت ژیوار مراجعه نمایید.

قوانین کالای قاچاق

موضوع یا مشکل حقوقی خود را با یک وکیل و کارشناسان حقوقی در میان بگذارید. کارشناسان و وکلای گروه وکلای کیفری ژیوار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

همانطور که گفته شد تشخیص کالای قاچاق از کالای غیرقاچاق منوط به رعایت شرایط و تشریفات قانونی معامله و ورود آن به کشور است. این موضوع نیز تخصصی است و نیاز به دانش حقوقی دارد. برای دریافت مشاوره حقوقی در خصوص ادعای کالای قاچاق باید با وکیل پایه یک متخصص مشاوره حقوقی داشته باشید. در این راستا می توانید به صورت تلفنی یا حضوری با گروه وکلای کیفری ژیوار تماس گرفته و از بهترین وکیل پایه یک دادگستری مناسب به صورت تلفنی یا حضوری مشاوره حقوقی بگیرید.

مقالات مرتبط  اجرای حکم دیه و مراحل آن

عناصر ارکان جرم قاچاق

عناصر ارکان جرم قاچاق به 3 بخش اصلی تقسیم می شوند که عبارتست از:

  • عنصر روانی
  • عنصر مادی
  • نصر قانونی

شرح عناصر ارکان جرم قاچاق

در این بخش به عناصر ارکان جرم قاچاق می پردازیم:

عنصر روانی: در صورتی که شخصی با علم کامل و با صلاحدید و سلامت کامل اقدام به قاچاق کرده باشد و هدف او از قاچاق نیز کاملاً مشهود باشد، عنصر روانی جرم قاچاق ثابت شده و در دادگاه قابل استناد است. بسیاری از افرادی که ادعا می کنند ناآگاهانه در دام قاچاق گرفتار شده اند، باید در حین ارتکاب عمل، عدم وجود عناصر روانی را ثابت کنند که کار ساده ای نیست. در این زمینه می توانید به مشاوره حقوقی قاچاق مراجعه کنید.

عنصر مادی: کالا یا کالایی که قاچاق شده است عنصر مادی جرم قاچاق را تشکیل می دهد.

عنصر قانونی: ماده 1 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1391 رکن قانونی جرم قاچاق است. بر اساس این ماده، قاچاق عبارت است از هر فعل یا ترک فعلی که خلاف قوانین مربوط به واردات و صادرات کالا و ارز باشد.

در خصوص مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی مجازات قاچاق

مرتکب جرم قاچاق علاوه بر ضبط کالا یا ارز به مجازات های زیر محکوم می شود:

  • در صورتی که کالای قاچاق جزء کالاهای مجاز باشد، مجرم از یک تا دو برابر ارزش آن جریمه می شود.
  • چنانچه کالای قاچاق از جمله کالاهای مجاز مشروط باشد، مجرم به پرداخت یک تا سه برابر ارزش آن محکوم خواهد شد.
  • در صورتی که کالای قاچاق کالای یارانه ای باشد، مجرم به پرداخت دو تا چهار برابر ارزش آن محکوم می شود.

اما مهمترین بخش قانون در خصوص مجازات قاچاق کالاهای ممنوعه، قاچاق سازمان یافته یا قاچاق حرفه ای است. قاضی می تواند حسب مورد کارت بازرگانی، کارت معاوضه مرزی، کارت ملوانی، پروانه کسب، پروانه تاسیس و بهره برداری، پروانه کار، پروانه حمل و نقل و همچنین گواهی زمینی، دریایی و هوایی را برای همیشه ابطال یا تعلیق موقت کند.

مقالات مرتبط  ترک انفاق

مشاوره حقوقی مرجع صالح جرم قاچاق

رسیدگی به پرونده های مربوط به قاچاق کالا در صلاحیت تعزیرات حکومتی است زیرا این جرم بیشتر در حیطه جرایم اقتصادی است و قانونگذار ترجیح داده است که این جرم در تعزیرات حکومتی دنبال شود. اما چنانچه قاچاق کالا سازماندهی شده و مشمول قاچاق کالاهای ممنوعه باشد و توسط ماموران دولتی انجام شود، در صلاحیت دادگاه انقلاب خواهد بود. به هر حال اگر درگیر چنین مواردی هستید، مراجعه به وکیل و دریافت مشاوره حقوقی در مورد قاچاق کاری بسیار هوشمندانه است.

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار به شرح زیر است:

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار

گروه وکلای کیفری ژیوار در راستای رسیدن به اهداف خویش و گسترش فعالیت روزافزون خود سعی نموده با گردهم آوری جمعی از وکلای متخصص و با تجربه در امور مربوط به پرونده های قاچاق بهترین خدمات حقوقی تخصصی خویش را ارائه نماید. وکیل قاچاق گروه وکلای کیفری ژیوار تجربه و تخصص و دانش لازم را جهت پیگیری پرونده های مربوط به قاچاق را دارا بوده و توانسته اند تاکنون رضایت و اعتماد موکلین را فراهم آورند. وکیل قاچاق گروه وکلای کیفری ژیوار آماده ارائه خدمات حقوقی به صورت مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری می باشد جهت دریافت وقت مشاوره با وکیل قاچاق می توانید با تلفن 09020038664 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب مشاوره حقوقی قاچاق

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مشاوره حقوقی قاچاق می باشیم:

  • مشاوره حقوقی قاچاقچی کیست؟ قاچاقچی کسی است که با وجود منع قانونی به خرید و فروش و نگهداری کالای قاچاق می پردازد. در برخی موارد افراد ناخواسته وارد این گونه دعاوی می شوند و یا فریب می خورند و در دام قاچاقچیان سودجو می افتند، بنابراین مشاوره با وکیل و اخذ مشاوره حقوقی در زمینه قاچاق یکی از بهترین گزینه ها برای تخفیف مجازات یا عدم محکومیت است.
  • عناصر ارکان جرم قاچاق چیست؟ عناصر ارکان جرم قاچاق به 3 بخش اصلی تقسیم می شوند که عبارتست از: عنصر روانی، عنصر مادی، نصر قانونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.