وکیل تعزیرات در بندر عباس

وکیل تعزیرات در بندر عباس

وکیل تعزیرات در بندر عباس به وکیل کیفری ای گفته می شود که می تواند پرونده های مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی بندر عباس که بر اساس قوانین مختلفی از جمله قانون تعزیرات حکومتی طرح می شوند را با موفقیت پیش برده و به سرانجام برساند.

گروه وکلای کیفری ژیوار یک گروه متخصص و حرفه ای شامل چندین وکیل پایه یک کیفری است که می توانند در پرونده های مربوط به تعزیرات حکومتی انواع خدمات و مشاوره های حقوقی را با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت به شما ارائه دهند. در ادامه با نکاتی در رابطه با جرایم تعزیرات و ویژگی های بهترین وکیل تعزیرات آشنا خواهید شد.

جرایم تعزیرات چه جرایمی هستند؟

این عناوین در اصل تخلفاتی هستند که بیشتر در امور اقتصادی رخ می دهند و نه جرم. رسیدگی به این تخلفات در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی که زیر نظر قوه مجریه فعالیت می کند قرار دارد. در صورتی که رسیدگی به جرایم اقتصادی در صلاحیت دادگاه های کیفری یک یا دو است. تعزیرات حکومتی تخلفاتی هستند که با هدف حفظ نظم و انضباط و حقوق مصرف کنندگان در نظام اقتصادی کشور مورد توجه قانون گذار قرار گرفته اند. این تخلفات مربوط به حوزه های اقتصادی، امور صنفی، امور بهداشتی و دارویی، املاک و مستغلات و سایر هستند که در قوانین و مقررات مربوطه به طور دقیق ذکر شده اند. در ادامه به چند نمونه از این عناوین متخلفانه که در قانون مورد مجازات قرار گرفته اند اشاره می کنیم:

  • گران فروشی
  • کم فروشی و تقلب
  • احتکار
  • درج نکردن قیمت
  • عرضه خارج از شبکه
  • عدم صدور فاکتور
  • نداشتن پروانه کسب یا بهره برداری
  • سایر تخلفات اقتصادی، پزشکی و دارویی
مقالات مرتبط  وکیل در اسلامشهر تهران

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

شیوه شکایت از تخلفات تعزیرات حکومتی چگونه است؟

شیوه شکایت از این تخلفات در قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال 1367 و آیین نامه اجرایی این قانون ذکر شده است. بر اساس ماده 18 این آیین نامه اجرایی، موارد شروع رسیدگی به این تخلفات توسط سازمان تعزیرات حکومتی شامل موارد زیر است:

  • ‌الف) گزارش مأمورین سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات
  • ب) گزارش سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع قضایی و دولتی و انتظامی
  • ج) شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی
  • د) اعلام اطلاعات، اخبار، گزارش های مردمی و اشخاص

شکایت باید بر اساس شکواییه صورت بگیرد و به شعب بدوی سازمان تعزیرات حکومتی ارائه شود که با توجه قوانین و مقررات متعددی که در این زمینه موجود است، نوشتن آن امری تخصصی است و نیاز به مهارت و دانش یک وکیل تعزیرات در بندر عباس با تجربه دارد.

تجدید نظر خواهی در دعاوی تعزیرات

تجدید نظرخواهی در دعاوی تعزیرات بر اساس ماده 23 این آیین نامه اشخاص ذیل نیز حق تجدید نظرخواهی از کلیه آراء شعب بدوی را دارند:

  • الف) شاکی خصوصی پرونده در صورت برائت متهم
  • ب) اعضاء کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات در استان و شهرستان مربوطه
  • ج) رؤسای سازمان‌ ها تعزیرات حکومتی و بازرسی و نظارت

بر اساس ماده 22 نیز برخی آراء توسط محکوم علیه قابل تجدید نظر است: آراء شعب بدوی در مواردی که مجازات پیش‌ بینی شده در قانون برای هر بار تا 100 میلیون ریال جریمه باشد قطعی و از ناحیه محکوم علیه نسبت به‌ مازاد آن قابل تجدید نظرخواهی است.

تجدیدنظر خواهی از آراء نیز مانند طرح شکایت در شعب بدوی نیازمند تسلط به قوانین و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی است و شما را به حضور یک وکیل تعزیرات نیازمند می کند. در ادامه به ضرورت حضور و ویژگی های بهترین وکیل تعزیرات می پردازیم.

وکیل تعزیرات حکومتی در بندر عباس

گستردگی موضوعات حقوقی، مستلزم تخصصی شدن هر یک از حوزه های زیر مجموعه این رشته است. بنابراین اگرچه هر وکیلی باید به تمام حوزه های حقوقی تسلط کافی داشته باشد، اما کسب تخصص در یک یا چند حوزه مشخص نتیجه بهتری برای او و موکلینش در پی خواهد داشت. شکایت در خصوص تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی هم علاوه بر آگاهی از مقررات ماهوی و عناوین متخلفانه موجود در قانون، نیازمند رعایت تشریفات به خصوصی مثل طرح شکواییه است که در مقررات شکلی به آن ها اشاره شده است.

آگاهی از این مقررات مهمترین شرط لازم برای موفقیت در پرونده های طرح شده در زمینه تعزیرات حکومتی است. از همین رو استفاده از وکیل متخصص در تعزیرات حکومتی در بندر عباس که وکیل تعزیرات حکومتی نامیده می شود نیازی انکارنشدنی است که گروه وکلای کیفری ژیوار با دانش و مهارت حقوقی اعضای متخصص خود می تواند پاسخگوی آن باشد و شما را با بهترین وکیل تعزیرات حکومتی بندر عباس در هر شهر آشنا کند.

وکیل تعزیرات حکومتی بندر عباس چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل تعزیرات حکومتی بندر عباس چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل تعزیرات بندر عباس علاوه بر آنکه مانند سایر وکلا باید پروانه معتبر و رسمی وکالت داشته باشد، باید به تمامی قوانین و مقررات ناظر به تعزیرات حکومتی تسلط داشته و در این زمینه تجربه و مهارت کسب کرده باشد. این قوانین و مقررات شامل قانون مجازات قاچاق، قانون تشدید مجازات محتکران، قانون تعزیرات حکومتی، قانون مجازات اسلامی، قانون امور گمرکی، قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و سایر می شوند.

همچنین صرف دانش تئوری نسبت به این قوانین کافی نیست و وکیل تعزیرات بندر عباس باید علاوه بر دانش و آگاهی توان به کارگیری این قوانین در عمل و در دفاع از موکل خود را داشته باشد. بدیهی است که تسلط به تمامی این قوانین و رویه های قضایی موجود در سازمان تعزیرات حکومتی کار آسانی نیست و وکیلی که برای پرونده تعزیرات به او مراجعه می کنید باید از تسلط و تجربه کافی در تعزیرات حکومتی برخوردار باشد تا بتواند به شما کمک کند. وکیل تعزیرات وکیلی است که این تسلط و تجربه را دارد و باعث موفقیت در پرونده شما خواهد شد.

مزیت اعزام وکیل به سراسر ایران و جهان در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

وکیل تعزیرات بندر عباس

سازمان تعزیرات حکومتی مطابق آیین نامه اجرایی قانون تعزیرات حکومتی در مرکز هر استان دارای یک اداره کل و در هر شهرستان دارای یک اداره است که به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در آن منطقه رسیدگی می کند. وکیل تعزیرات در بندر عباس یک وکیل پایه یک با دانش و تجربه چندین ساله در حوزه تعزیرات حکومتی است که می تواند پرونده های تعزیرات حکومتی در بندر عباس را به بهترین نحو برای شما حل و فصل نماید. برای بهره مندی از خدمات و مشاوره حقوقی بهترین وکیل تعزیرات در بندر عباس، گروه وکلای کیفری ژیوار آماده خدمت رسانی به شما خواهند بود.

سوالات متداول در باب وکیل تعزیرات حکومتی در بندر عباس

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب وکیل تعزیرات حکومتی در بندر عباس می باشیم:

  • مرجع شکایت از تخلفات اقتصادی و صنفی کجاست؟ همانطور که گفتیم مرجع شکایت از این تخلفات شعب بدوی سازمان تعزیرات حکومتی است.
  • آیا می توان به آراء بدوی سازمان تعزیرات حکومتی اعتراض کرد؟ بله. در مقاله بالا ذکر شد که هم شاکی و هم محکوم علیه تحت شرایطی می توانند به آراء بدوی این سازمان در شعب تجدید نظر آن شکایت کنند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.