وکیل تعزیرات در مشهد

وکیل تعزیرات در مشهد

دفاع در پرونده های تعزیرات حکومتی مشهد به علت قوانین نیاز به یک وکیل خبره دارد. وکیل تعزیرات در مشهد را از گروه وکلای ژیوار بخواهید. گروه وکلای کیفری ژیوار با بهره گیری از دانش و تخصص مشاوران حقوقی خبره و وکلای پایه یک کیفری خود می تواند هر گونه نیاز شما به انواع خدمات حقوقی را برطرف کند و بهترین نتیجه را با کمترین هزینه برای شما به ارمغان آورد.

مطلبی که در ادامه می خوانید موجب آشنایی بیشتر شما با موارد تعزیرات حکومتی و ملزومات انتخاب یک وکیل تعزیرات خوب خواهد شد.

 

تعزیرات حکومتی مشهد چیست؟

تعزیرات حکومتی مشهد به مجموعه تخلفاتی گفته می شود که در امور اقتصادی، صنفی، بهداشتی و درمانی از سوی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان ارتکاب پیدا می کند و قانون گذار به واسطه قوانین و مقرراتی که در این حوزه وضع کرده است برای آن ها مجازات و جریمه های خاصی در نظر گرفته. مرجع رسیدگی به این تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی است که به موجب قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال 1367 و زیر نظر وزارت دادگستری تشکیل شده است.

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

تخلفات تعزیرات حکومتی شامل چه مواردی هستند؟

این تخلفات در قوانین مختلفی که مهم ترین آن ها قانون تعزیرات حکومتی است ذکر شده اند. برای مثال به نمونه های زیر اشاره می کنیم:

  • گران فروشی: عبارت است از عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخ های تعیین شده توسط مراجع رسمی
  • کم فروشی و تقلب: عبارت است از عرضه کالا یا خدمات کمتر از میزان و مقادیر خریداری شده از نظر کمی یا کیفی که مبنای تعیین نرخ مراجع رسمی قرار گرفته است
  • احتکار: عبارت است از نگهداری کالا به صورت عمده با تشخیص مرجع ذیصلاح وامتناع از عرضه آن به قصد گران فروشی یا اضرار به جامعه پس از اعلام ضرورت عرضه توسط دولت
  • عرضه خارج از شبکه: عبارت است از عرضه کالا برخلاف ضوابط توزیع و شبکه های تعیین شده وزارت بازرگانی و سایر وزارتخانه های ذیربط
  • عدم درج قیمت: عبارت است از عدم درج قیمت کالاها یا خدمات مشمول به نحوی که برای مراجعین قابل رویت باشد به صورت نصب برچسب یا اتیکت یا به صورت نصب تابلوی نرخ در محل واحد
  • اخفاء و امتناع از عرضه کالا: عبارت است از خودداری از عرضه کالای دارای نرخ رسمی به قصد گران فروشی یا تبعیض در فروش
  • عدم صدور فاکتور: عبارت است از خودداری از صدور فاکتور مطابق فرم ها و ضوابط تعیین شده وزارت امور اقتصادی و دارائی یا صدور فاکتور خلاف واقع در مورد اقلام مشمول و همچنین موارد دیگری که در قانون تعزیرات حکومتی و سایر قوانین مورد اشاره قرار گرفته است.
مقالات مرتبط  وظایف وکیل کیفری

وکیل تعزیرات حکومتی مشهد و تخصصی شدن حرفه وکالت

تصور نادرستی که بیشتر مردم دارند این است که وکیل خوب تعزیرات مشهد، وکیلی است که بتواند تمامی پرونده ها و دعاوی را قبول کند در حالی که تخصصی شدن شاخه های رشته حقوق در کنار تخصصی شدن سایر رشته ها اجازه نمی دهد حتی وکلای باسواد و مجرب بتوانند تمامی پرونده ها با موضوعات گوناگون را با موفقیت کامل پیش ببرند. در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مانند آمریکا و انگلیس هم حرفه وکالت به حوزه های تخصصی مانند وکالت اموال، وکالت امور مالیاتی، وکالت امور ثبتی، وکالت امور کیفری و سایر تقسیم می شود تا در نهایت با به کار گیری بیشترین تمرکز و تخصص، بهترین نتیجه ممکن برای وکیل و موکل به دست بیاید.

مقالات مرتبط  مجازات جرم جعل

لزوم مراجعه به وکیل تعزیرات حکومتی مشهد

لزوم مراجعه به وکیل تعزیرات حکومتی مشهد

در تعزیرات حکومتی نیز به علت قوانین متعدد و پراکنده ای که در این زمینه وضع شده است و طبعا تمام افراد جامعه حتی نسبت به تصویب آن ها آگاهی زیادی ندارند و همچنین به دلیل قواعد شکلی و تشریفات خاصی که در طرح این دعاوی وجود دارد، مانند طرح شکواییه یا مواعد مقرر برای اعتراض و تجدید نظر، حضور یک وکیل تعزیرات با دانش و تجربه چندین ساله در خصوص این دعاوی ضرورتی انکارنشدنی است. شما می توانید به استفاده از وکیل تعزیرات حکومتی شانس موفقیت خود در پرونده را چه به عنوان شاکی و چه به عنوان متشاکی عنه افزایش دهید.

ویژگی های بهترین وکیل تعزیرات در مشهد

وکیل تعزیرات حکومتی مشهد باید دارای پروانه رسمی و معتبر وکالت باشد که به اون اجازه می دهد به عنوان وکیل دادگستری در ایران فعالیت کرده و مشاوره حقوقی بدهد.

علاوه بر این وکیل تعزیرات در مشهد باید آگاهی کامل تئوریک نسبت به تمام قوانین و مقررات موجود در زمینه تعزیرات حکومتی مشهد داشته باشد تا بتواند بر اساس عنوان و ادله درست طرح شکایت کند و یا از متشاکی عنه در برابر اتهام مطرح شده دفاع کند.

مقالات مرتبط  انواع جرایم کیفری در قانون مجازات اسلامی

علاوه بر آگاهی تئوریک نسبت به قوانین، وکیل تعزیرات مشهد باید از تجربه کافی در طرح دعاوی تعزیرات حکومتی برخوردار باشد تا با رویه قضایی موجود در سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به پرونده های طرح شده آشنایی داشته باشد.

بهترین وکیل تعزیرات در مشهد

سازمان تعزیرات حکومتی طبق آیین نامه اجرایی قانون تعزیرات حکومتی در مراکز استان ها دارای اداره کل و در شهرستان ها دارای اداره برای رسیدگی به پرونده هایی است که در آن منطقه طرح می شوند. در مشهد نیز ادارات تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی مستقر شده و انجام وظیفه می کنند. اگر درگیر پرونده ای با موضوع تعزیرات حکومتی در مشهد هستید، گروه وکلای کیفری ژیوار می توانند با معرفی بهترین وکیل تعزیرات حکومتی در مشهد به شما کمک کنند.

برای برخورداری از مشاوره حضوری یا تلفنی و انواع خدمات حقوقی دیگر با گروه وکلای متخصص تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب وکیل تعزیرات حکومتی مشهد

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب وکیل تعزیرات حکومتی مشهد می باشیم:

  • آیا نداشتن جواز کسب صنفی تخلف محسوب می شود؟ بله طبق قانون تعزیرات حکومتی عدم دریافت جواز کسب صنفی به طریق قانونی تخلف محسوب می شود.
  • برای شکایت از تخلفات اقتصادی و صنفی باید به کجا مراجعه کرد؟ مرجع شکایت از این تخلفات شعب بدوی سازمان تعزیرات حکومتی هستند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.