وکیل دادگاه انقلاب تهران

وکیل دادگاه انقلاب

در این محتوا با موضوع وکیل دادگاه انقلاب همراه شما می باشیم، وکلای ژیوار می تواند راهنمای شما در باب وکیل دادگاه انقلاب شیراز، اصفهان باشد. چرا که در رسیدگی به این پرونده ها انتخاب وکیل کاربلد و حرفه ای به طور مستقیم بر رای و نظر دادگاه اثر گذار خواهد بود.
در این مقاله قصد داریم شما را با وکیل دادگاه و مسئولیت های او آشنا کنیم تا بتوانید در صورت بروز مشکل بهترین فرد را برای رسیدگی به پرونده های خود انتخاب نمایید. گروه وکلای کیفری ژیوار مفتخر می باشد که با اعطای وکالت در خصوص پرونده های کیفری توسط وکیل برتر راهنمای شما باشد. 

 

اینفوگرافیک خدمات تخصصی وکیل کیفری

وکیل دادگاه انقلاب کیست؟

به طور وکیل دادسرای انقلاب به شخصی میگویند که با فرد دیگری قرار داد وکالت امضاء کرده است، حتی اگر مردی یه همسر خود وکالت در طلاق دهد این قرار داد منجر می شود زن وکیل مرد شود اما تنها در رابطه با موضوع طلاق. در دنیای امروز شخصی را که به وکالت از شخص دیگر در دادگاه ها و مراجع قضایی حاضر می شود و از حقوق موکل خود دفاع میکند را وکیل می نامند.

از نظر تخصصی می توان وکیل را شخصی دانست که در آزمون وکالت یا قوه قضایی شرکت کرده و بعد از طی کردن دوره کارآموزی می تواند در حرفه وکالت شروع به فعالیت کند. وکیل با انعقاد قرار داد با موکل خود از یک سری حقوق، اختیارات و تعهدات قانونی برخوردار می شود و باید تمامی تلاش خود را در راستای دفاع از موکل خود را به کار گیرد. فراموش نکنید تنها زمانی می توان شخصی را به عنوان وکیل شخص دیگر در نظر گرفت که بین آن ها قرار داد وکالت تنظیم شده باشد.

در این قرارداد باید اختیارات و وظایف وکیل ثبت گردد. در واقع وکیل دادسرای انقلاب نمی تواند خارج از محدوده اختیارات عمل کند. تمامی افراد اعم از حقیقی و حقوقی می توانند به منظور پیگری حقوق خود به وکلای مجرب مراجعه کنند و از دانش ها و تخصص های آن ها بهره مند شوند. حرفه وکالت در دادگاه خود زیر شاخه های مختلفی را شامل می شود که در ادامه ابتدا شما را با انواع وکیل و سپس با مسئولیت های وکیل در دادگاه آشنا میکنیم:

مقالات مرتبط  آزادی مشروط

مشاوره با وکیل کیفری

انواع وکیل در دادگاه انقلاب

وکیل در دادگاه ممکن است برای رسیدگی به موضوعات مختلفی انتخاب شود. چرا که موضوعات و مشکلات حقوقی معمولا انواع مختلفی دارد و همین امر از دلایل تقسیم شدن وکالت به شاخه های مختلف گشته است. در ادامه شما را با انواع وکیل در دادگاه آشنا می کنیم

وکیل دادگاه اتفاقی و انتخابی

وکیل دادگاه انتخابی: شخصی که با بستن قرارداد وکالت در مراجع قضایی به منظور دفاع از حقوق موکلش انتخاب می شود را وکیل انتخابی می نامند.

وکیل دادگاه انتخابی: شخصی که در رشته حقوق تحصیل کرده است اما در آزمون وکالت شرکت نکرده و در این حوضه فعالیت نمی کند، میتواند در مواقعی که مشکلی برای خودش یا یکی از نزدیکانش پیش می آید از کانون وکالت دادگستری پروانه وکالت را برای همان موضوع خاص دریافت نماید و به دفاع از حقوق خود یا نزدیکانش بپردازد. در این مواقع این فرد را وکیل انتخابی می نامند.

وکیل دادگاه قضایی

وکیل قضایی شخصی است که دارای پروانه وکالت است و مجاز به قبول کردن پرونده وکالت اشخاص در دادگاه ها و مراجع قضایی است. برای ورود به شاخه وکالت قضایی فرد باید بعد از گذراندن تحصیلات در رشته حقوق در آزمون وکالت دادگستری شرکت کند. بعد از قبول شدن در این آزمون فرد پروانه وکالت پایه یک دادگستری را دریافت میکند. به جرات میتوان وکیل پایه یک دادگستری را یکی از حرفه ای و با تجربه ترین افراد در تمام مسائل حقوقی دانست.

وکیل تسخیری در دادگاه انقلاب

در شرایطی که یک شخص بنا به دلایل خاص مانند عدم داشتن موقیعت مالی مناسب نتواند برای دفاع از خود وکیلی را اخد کند، دادگاه یا مراجع قضایی بنا به تشخیص خود فردی را برای وکالت از او انتخاب می کنند. در این شرایط به فردی که به تشخیص دادگاه انتخاب شده است، وکیل تسخیری در دادگاه انقلاب میگویند.

وکیل اداری

وکیل اداری شخصی است که با بستن قرار داد وکالت، انجام امور اداری فردی را بر عهده می گیرد. برای اینکه شخصی به عنوان وکیل اداری انتخاب شود نیاز به داشتن تخصص و دانش حقوقی خاصی نمی باشد. به بیان دیگر هر فردی را میتوان به عنوان وکیل اداری انتخاب کرد. اما نکته ای که باید بدانید این است که وکیل اداری فقط برای رسیدگی به امور در اداره جات مجوز دارد و مجاز به فعالیت در دادگاه ها، دادسراها و سایر نمی باشد.

مقالات مرتبط  جرم ارتشاء و مجازات آن در قانون

روش های یافتن وکیل دادگاه انقلاب

برای یافتن وکیل دادگاه انقلاب، می‌ توانید از طریق روش‌ های زیر اقدام کنید:

  • مراجعه به کانون وکلای دادگستری
  • جستجوی آنلاین
  • توصیه دوستان و آشنایان

وظایف وکیل دادگاه انقلاب

برخی از وظایف وکیل دادگاه انقلاب اشاره می‌ کنیم:

  • مشاوره حقوقی به متهمان و محکومان پرونده‌ های کیفری
  • دفاع از متهمان و محکومان پرونده‌های کیفری
  • اقدام به اعتراض به آرای صادره از دادگاه انقلاب

وکیل دادگاه انقلاب نقش مهمی در دفاع از حقوق متهمان و محکومان پرونده‌های کیفری دارد. بنابراین، انتخاب وکیل دادگاه انقلاب با تجربه و تخصص کافی، اهمیت زیادی دارد.

وکیل دادگاه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل دادگاه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل دادگاه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در پاسخ باید گفت وکالت حرفه ای مهم و حساس می باشد. چرا که وکیل به عنوان نماینده یا جانشین از سوی شخص دیگری انتخاب شده و وظیفه دارد به دفاع از حق و حقوق موکلش بپردازد. حال ممکن است بسیاری از شما از این موضوع آگاه نباشید که یک وکیل خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

باید بدانید وکیل دادگاه خوب و کاربلد باید قبل از شروع جلسات دادگاه از طریق مطالعه پرونده موکل و یا گفت و گو با متهم اطلاعات کامل و جامعی را به دست آورد تا بتواند به درستی از حقوق موکلش دفاع کند. در واقع اصلی ترین وظیفه و مسئولیت وکیل دادگاه این است که تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق موکلش به کار گیرد. از جمله ویژگی هایی که یک وکیل خوب باید از آن برخوردار باشد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وکیل دادگاه خوب باید از تمام اطلاعات، دانش و تخصص های لازم در زمینه حقوقی برخوردار باشد.
  • وکیل دادگاه خوب باید امانت دار و محرم اسرار موکل خود باشد.
  • وکیل دادگاه خوب باید تعهد کاری و اخلاقی داشته باشد و ازگفتن مطالب دروغ و اغراق آمیز به موکل خود بپرهیزد.
  • وکیل پایه یک دادگاه انقلاب وظیفه دارد موکل خود را از انتخاب راه نادرست باز دارد.
  • وکیل دادگاه خوب وظیفه دارد کلیه مسائل و روند پیشروی پرونده را به طور ساده و کامل به موکل خود توضیح دهید.
  • وکیل دادگاه خوب باید از ویژگی های اخلاقی برخوردار باشد و با کمال احترام در برابر قاضی، سایر همکاران و موکل خود رفتار نماید.
مقالات مرتبط  وکیل زندانی

مسئولیت های وکیل دادگاه انقلاب

مسئولیت های وکیل دادگاه انقلاب تهران به شرح زیر است:

  • وکیل دادگاه وظیفه دارد در دادگاه ها و مراجع قضایی به عنوان نماینده موکل خود حضور پیدا کند و از حقوق موکلش دفاع کند.
  • وکیل دادگاه انقلاب تهران باید کلیه موارد ذکر شده در وکالت نامه را به درستی پیگیری نماید.
  • تهیه پیش نویس‌‌‌‌‌ها، قراردادها و نامه‌‌‌‌‌ ها برای ثبت در پرونده از وظایف یک وکیل دادگاه انقلاب تهران می باشد.
  • وکیل پایه یک دادگاه انقلاب وظیفه دارد کلیه مستندات و مدارک مرتبط با پرونده را برای ارئه در دادگاه ها جمع آوری و نگهداری کند.
  • شرکت کردن در جلسات و مذاکره‌‌‌‌‌ ها و بررسی پرونده و یا ارائه توضیحات، دلایل و مدارک به ذی نفعان از وظایف وکیل دادگاه می باشد .
  • وکیل پایه یک دادگاه انقلاب وظیفه ارائه مدارک و شواهد به دادگاه برای دفاع از موکل خود را برعهده دارد.
  • ارائه مشاوره حقوقی به مراجعان از وظایف وکیل دادگاه می باشد.
  • تحلیل نتیجه موارد با استفاده از دانش رویه‌‌‌‌‌های قضایی از وظایف وکیل دادگاه است.

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار به شرح زیر است:

خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار

وکیل دادگاه انقلاب تهران

یکی از فاکتور های لازم برای انتخاب وکیل، محل قرارگیری دفتر وکالت می باشد. چرا که دفتر وکیل باید دارای مسیر راحتی باشد تا موکل بتواند به آسانی رفت و آمد انجام دهد. گروه وکلای کیفری ژیوار با سابقه ای درخشان در خصوص قبول وکالت در تمامی مناطق تهران و یا حتی در سایر شهرستان ها می تواند شما را در این خصوص راهنمای کنند.

سوالات مهم در باب وکیل دادگاه و دادسرای انقلاب

در این بخش مفتخر به پاسخگویی در باب سوالات متداول در باب وکیل دادگاه و دادسرای انقلاب می باشیم:

  • وکیل تسخیری در دادگاه انقلاب کیست؟ در شرایطی که یک شخص بنا به دلایل خاص مانند عدم داشتن موقیعت مالی مناسب نتواند برای دفاع از خود وکیلی را اخد کند، دادگاه یا مراجع قضایی بنا به تشخیص خود فردی را برای وکالت از او انتخاب می کنند. در این شرایط به فردی که به تشخیص دادگاه انتخاب شده است، وکیل تسخیری میگویند.
  • مسئولیت های وکیل دادگاه انقلاب چیست؟ حضور در مراجع و دادگاه ها، جمع آوری مدارک و مستندات، شرکت کردن در جلسات و مذاکره‌‌‌‌‌ ها و بررسی پرونده و یا ارائه توضیحات ارائه مشاوره حقوقی
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.