وکیل کلاهبرداری در شیراز

وکیل کلاهبرداری در شیراز

آنچه امروزه در پرونده های کیفری بیشتر به چشم می خورد، جرم کلاهبرداری به ویژه در دستگاه قضایی شیراز توسط وکیل کلاهبرداری در شیراز است. کلاهبرداری از یک جهت شبیه سرقت است، اما تفاوت های قابل توجهی با جرم سرقت دارد. کلاهبرداری نیز انواع مختلفی دارد و به اشکال مختلف رخ می دهد، مثلاً در یک دسته کلاهبرداری به ساده و مشدد تقسیم می شوند.

از طرفی امروزه کلاهبرداری مجازی نیز رواج پیدا کرده و می توان گفت که روشی نوین در کلاهبرداری محسوب می شود. در پرونده های کلاهبرداری حضور وکیل می تواند گره های این پرونده را بگشاید، چه وکیل کلاهبرداری در شیراز و چه وکیل کلاهبرداری در شهرستان ها. گروه وکلای کیفری ژیوار با در اختیار داشتن وکیل کلاهبرداری شیراز که به صورت تخصصی فعالیت می نماید آماده ارائه مشاوره و قبول وکالت شما می باشد.

 

وکیل کلاهبرداری در شیراز و تعریف جرم

در مورد تعریف این جرم باید گفت که کلاهبرداری به این معناست که شخصی با عمل متقلبانه و قصد سوء، مال دیگری را از او بگیرد. البته قربانی با رضایت اموال خود را در اختیار کلاهبردار قرار می دهد و در نتیجه متضرر می شود و کلاهبردار نیز سود مالی می برد. یعنی این موارد را که گفتیم، فرد کلاهبردار این عمل را متقلبانه انجام می دهد و قانونگذار این عمل را جرم انگاری کرده و برای آن مجازات در نظر گرفته است.

مقالات مرتبط  وکیل کلاهبرداری تهران

در خصوص مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

وکیل کلاهبرداری در شیراز و قانون جدید

همانطور که می دانید جرم کلاهبرداری و مجازات آن در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری ذکر شده و در مواد 1 تا 7 این قانون شرح داده شده است. به طور کلی مجازات کلاهبرداری با توجه به نوع جرم، شرایط وقوع آن، عوامل تشدید کننده و اختصارات تعیین می شود. همچنین لازم به ذکر است که مرتکب علاوه بر مجازات اصلی کلاهبرداری، باید مال را نیز به صاحب آن برگرداند.

در مورد مجازات کلاهبرداری می توان به ماده 1 قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری اشاره کرد که مرتکب به حبس از 1 تا 7 سال و پرداخت جزای نقدی معادل پولی که دریافت کرده است محکوم می گردد. اما در سال 1398 مصوبه جدیدی تحت عنوان قانون تخفیف حبس های تعزیری از سوی مجلس ارائه شد که در آن برخی از مجازات ها به حبس کاهش یافت و مجازات هایی که قابل گذشت نبودند تحت شرایطی قابل گذشت تلقی شدند.

وکیل کلاهبرداری شیراز و تعلیق مجازات

تا قبل از تصویب قانون تخفیف مجازات های کیفری، دادگاه به هیچ عنوان نمی توانست مجازات کلاهبرداری را تعلیق کند و تنها در صورت وجود جهات تخفیف و تشخیص قاضی می توانست مجازات حبس را به حداقل مقرر و دائم کاهش دهد. اما با تصویب قانون مذکور در ماده 17 این قانون مجازات کلاهبرداری تعلیق شده است. (ماده 7 قانون مجازات حبس در مورد تخفیف مجازات های تعزیری تبصره ای به شرح زیر به ماده (47) قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/1392 الحاق می شود.

تبصره: در جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، چنانچه مرتکب در کشف جرم و شناسایی متهم دیگر همکاری مؤثر داشته باشد، تعلیق بخشی از مجازات ممنوع است.

مقالات مرتبط  کلاهبرداری بیمه ای

وکیل کلاهبرداری اینترنتی شیراز

امروزه با روش های نوین کلاهبرداری در فضای مجازی رخ می دهد و متأسفانه شاهد پرونده های زیادی در دادگاه های کیفری در این زمینه هستیم. به همین جهت وکلای کلاهبرداری نیز به صورت تخصصی به قوانین و آیین نامه های این حوزه ورود کرده و نتیجه مطلوب را برای موکلین خود به ارمغان می آورند.

مزیت اعزام وکیل به سراسر ایران و جهان در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

وکیل کلاهبرداری شیراز و نحوه شکایت

بدون شک در صورت احراز ارکان این جرم، کلاهبرداری رخ می دهد و دادگاه محل وقوع جرم صالح به رسیدگی است. به جز کلاهبرداری اینترنتی که بانک در آن دخیل بوده و وجه از حساب واریز می شود که به موجب رأی وحدت رویه شماره 729 مورخ 01/12/1399 دیوان عالی کشور: هر گاه معرفی جرم و نتیجه آن در حوزه قضایی دیگری واقع شود، دادگاهی که حساب را باز کرده و وجه از آن به طور متقلبانه برداشت شده است، دادگاه صالح است. در حال حاضر برای کلاهبرداری شکایت و ارائه آن به دفاتر خدمات قضایی و یا دادسرای محل وقوع جرم الزامی است و توصیه می شود برای جلوگیری از نقص احتمالی با کمک وکیل کلاهبرداری در شیراز شکایت کنید. ضمناً در خصوص طرح این شکایت کیفری حتماً با وکیل کلاهبرداری در شیراز مشورت کنید تا ساز و کار و تفاوت رویه شعب دادگاه شیراز را توضیح دهد.

 

تماس با ما

 

همانطور که در طول مقاله ذکر شد، کلاهبرداری یکی از انواع جرایم کیفری است که ارتکاب این جرم در دهه های اخیر از طریق روش های مختلف مانند بسترهای مجازی افزایش یافته است، اما قبل از هر چیز باید گفت که یک وکیل کلاهبرداری در شیراز یکی از عواملی است که به ما کمک می کند در روند رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری سریعتر به حقوق خود دست پیدا کنیم. از مطالب فوق متوجه می شویم که جرم کلاهبرداری چیست و طبق قانون مجازات جدید چه چیزی تغییر کرده است.

مقالات مرتبط  وکیل کلاهبرداری در قم

و همچنین سوالات دیگری در این زمینه با توجه به نظرات و تجربیات وکلای کلاهبردار شیراز پاسخ داده شده است. در هر صورت در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی در مورد کلاهبرداری می توانید با گروه وکلای کیفری ژیوار تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید و یا در صورت تمایل وکالت را به وکیل کلاهبرداری ما اعطاء نمایید تا از طرف شما در جهت کسب نتیجه تلاش نماید.

سوالات متداول در باب وکیل کلاهبرداری در شیراز

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب وکیل کلاهبرداری در شیراز می باشیم:

  • قانون جدید در خصوص کلاهبرداری چیست؟ همانطور که می دانید جرم کلاهبرداری و مجازات آن در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری ذکر شده و در مواد 1 تا 7 این قانون شرح داده شده است. به طور کلی مجازات کلاهبرداری با توجه به نوع جرم، شرایط وقوع آن، عوامل تشدید کننده و اختصارات تعیین می شود.
  • وکیل کلاهبرداری اینترنتی در شیراز کیست؟ امروزه با روش های نوین کلاهبرداری در فضای مجازی رخ می دهد و متأسفانه شاهد پرونده های زیادی در دادگاه های کیفری در این زمینه هستیم. به همین جهت وکلای کلاهبرداری نیز به صورت تخصصی به قوانین و آیین نامه های این حوزه ورود کرده و نتیجه مطلوب را برای موکلین خود به ارمغان می آورند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.