بهترین وکیل مواد مخدر در اراک در سال ⚖ [1402]

وکیل مواد مخدر در اراک

وکیل مواد مخدر در اراک موظف می باشد جرایم مواد مخدر را شناسایی و بهترین اقدام را نسبت به وضعیت پرونده انجام دهد. جرایم مواد مخدر از مهم ترین جرایم در تمام نظام های حقوقی دنیا هستند که با بیشترین مجازات ها از جمله مجازات اعدام و حبس ابد رو به رو هستند. در نظام حقوقی ایران نیز جرایم مواد مخدر از مهم ترین جرایم موجود در قانونند که دارای قواعد و مقررات مخصوص به خود می باشند.

وکیل مواد مخدر در اراک با تسلط ویژه به تمامی این قواعد و مقررات می تواند نقش مهمی در پرونده های مربوط به انواع جرایم مواد مخدر ایفا کند. در این مقاله به توضیح جرایم مواد مخدر و نقش و وظایف عمده وکیل مواد مخدر در اراک می پردازیم. گروه وکلای ژیوار می توانند بهترین وکیل مواد مخدر در اراک را به شما معرفی و انواع خدمات حقوقی را با کمترین هزینه به شما ارائه دهند.

اینفوگرافیک خدمات تخصصی وکیل مواد مخدر

جرایم مواد مخدر چه هستند؟

جرایم مواد مخدر به رفتارهایی گفته می شود که در ارتباط با مواد مخدر انجام می شوند. این جرایم در هر کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود که هر یک مجازات خاص خود را دارند. در نظام حقوقی ایران جرایم مواد مخدر شامل کلیه رفتارهایی است که در رابطه با مواد مخدر انجام می شود. این جرایم طیف گسترده ای از رفتارها از تولید و مصرف مواد مخدر تا خرید و فروش و قاچاق آن ها را در بر می گیرد. قانونی که در نظام حقوقی ایران به طور ویژه به جرایم مواد مخدر پرداخته و مجازات آن ها را تعیین کرده است قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال 1367 است.

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

مطالعه مقاله اقرار در جرایم مواد مخدر برای شما خالی از لطف نمی باشد.

انواع جرایم مواد مخدر و وکیل مواد مخدر در اراک

بر اساس ماده 1 قانون مبارزه با مواد مخدر، جرایم مواد مخدر شامل موارد زیر است:

  1. کشت خشخاش و کوکا مطلقا و کشت شاهدانه به منظور تولید مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی.
  2. وارد کردن، ارسال، صادر کردن و تولید و ساخت انواع مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی.
  3. نگهداری، حمل، خرید، توزیع، اخفا، ترانزیت، عرضه و فروش مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی.
  4. دایر کردن یا اداره کردن مکان برای استعمال مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی.
  5. استعمال مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی به هر شکل و طریق مگر در مواردی که قانون مستثنی کرده باشد.
  6. تولید، ساخت، خرید، فروش، نگهداری آلات و ادوات و ابزار مربوط به ساخت و استعمال مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی.
  7. فرار دادن یا پناه دادن متهمین، محکومین مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی که تحت تعقیب اند و یا دستگیر شده اند.
  8. امحا یا اخفا ادله جرم مجرمان.
  9. قرار دادن مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی یا آلات و ادوات استعمال در محلی به قصد متهم کردن دیگری.
مقالات مرتبط  بهترین وکیل مواد مخدر در نائین ⚖ در سال [1402]

وکیل مواد مخدر در اراک با کلیه انواع جرایم مواد مخدر و شرایط لازم برای تحقق آن ها آشناست و می تواند در جهت دفاع از متهم یا شاکی هر یک از این جرایم تاثیر بسیار مهمی داشته باشد.

نمونه لایحه دفاعیه از متهم مواد مخدر:

نمونه لایحه پرونده مواد مخدر

مجازات جرایم مواد مخدر چیست؟

مجازات جرایم مواد مخدر، مطابق قانون مبارزه با مواد مخدر بر اساس میزان و نوع مواد مخدر تعیین شده است. مواد مخدر و روان گردان در قانون مبارزه با مواد مخدر به دو نوع مواد مخدر سنتی و مواد مخدر صنعتی تقسیم شده اند که ارتکاب جرایم مواد مخدر نسبت به هر یک مجازات متفاوتی به دنبال دارد.

مجازات مواد مخدر سنتی

مجازات مواد مخدر سنتی در ماده 4 قانون مبارزه با مواد مخدر ذکر شده است:

هر کس بنگ، چرس، گراس، تریاک، شیره، سوخته، تفاله تریاک و یا دیگر مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی که فهرست آنها به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌ رسد را به هر نحوی به کشور وارد و یا به هر طریقی صادر یا ارسال نماید یا مبادرت به تولید، ساخت، توزیع یا فروش کند یا در معرض فروش قرار دهد با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد مذکور به مجازاتهای زیر محکوم می‌ شود:

  • تا 50 گرم، تا 4 میلیون ریال جریمه نقدی و تا 50 ضربه شلاق/ جزای نقدی مندرج در این ماده به موجب مصوبه مورخ 1399/12/25 هیات وزیران به 60 میلیون ریال تعدیل شد.
  • بیش از 50 گرم تا 500 گرم، از 4 میلیون تا 50 میلیون ریال جریمه نقدی و 20 تا 74 ضربه شلاق و در صورتی که دادگاه لازم بداند تا 3 سال حبس/ جزای نقدی مندرج در این ماده به موجب مصوبه مورخ 1399/12/25 هیات وزیران به 60 تا 150 میلیون ریال تعدیل شد.
  • 3 بیش از 500 گرم تا 5 کیلوگرم، از 50 میلیون تا 200 میلیون ریال جریمه نقدی و 50 تا 74 ضربه شلاق و 3 تا 15 سال حبس/ جزای نقدی مندرج در این ماده به موجب مصوبه مورخ 1399/12/25 هیات وزیران به 150 تا 600 میلیون ریال تعدیل شد.
  • 4 بیش از 5 کیلوگرم، اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم
مقالات مرتبط  بهترین وکیل مواد مخدر در شیراز ⚖ در سال [1402]

مجازات مواد مخدر صنعتی و شناسایی توسط وکیل مواد مخدر در اراک

مجازات مواد مخدر صنعتی و شناسایی توسط وکیل مواد مخدر در اراک

بر اساس ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات جرایم مرتبط با مواد مخدر صنعتی شامل موارد زیر است:

هر کس هروئین، مرفین، کوکائین و دیگر مشتقات شیمیایی مرفین و کوکائین و یا لیزرژیک اسید دی ‌اتیل آمید (ال.اس.دی)، متیلن دی اکسی‌ مت ‌آمفتامین (ام.دی.ام.آ. یا آکستاسی)، گاما هیدروکسی بوتیریک اسید (جی.اچ.بی)، فلونیترازپام، آمفتامین، مت آمفتامین (شیشه) و یا دیگر مواد مخدر یا روان‌ گردان‌ های صنعتی غیر داروئی که فهرست آنها به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌ رسد را وارد کشور کند و یا مبادرت به ساخت، تولید، توزیع، صدور، ارسال، خرید یا فروش نماید و یا در معرض فروش قرار دهد و یا نگهداری، مخفی یا حمل کند با رعایت تناسب و با توجه به میزان مواد به شرح زیر مجازات خواهد شد.

  1. تا 5 سانتی گرم ،از 500 هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و 20 تا 50 ضربه شلاق/ جزای نقدی مندرج در این ماده به موجب مصوبه مورخ 1399/12/25 هیات وزیران به 15 تا 35 میلیون ریال تعدیل شد.
  2. بیش از 5 سانتی گرم تا 1 گرم، از 2 میلیون تا 6 میلیون ریال جریمه نقدی و 30 تا 70 ضربه شلاق/ جزای نقدی مندرج در این ماده به موجب مصوبه مورخ 1399/12/25 هیات وزیران به 30 تا 90 میلیون ریال تعدیل شد.
  3. بیش از یک گرم تا 4 گرم، از 8 میلیون تا 20 میلیون ریال جریمه نقدی و 2 تا 5 سال حبس و 30 تا 70 ضربه شلاق/ جزای نقدی مندرج در این ماده به موجب مصوبه مورخ 1399/12/25 هیات وزیران به 100 تا 250 میلیون ریال تعدیل شد.
  4. بیش از 4 گرم تا 15 گرم، از 20 میلیون تا 40 میلیون ریال جریمه نقدی و 5 تا 8 سال حبس و 30 تا 74 ضربه شلاق/ جزای نقدی مندرج در این ماده به موجب مصوبه مورخ 1399/12/25 هیات وزیران به 200 تا 550 میلیون ریال تعدیل شد.
  5. ـ بیش از 15 گرم تا 30 گرم، از 40 میلیون تا 60 میلیون ریال جریمه نقدی و 10 تا 15 سال حبس و 30 تا 70 و 4 ضربه شلاق/ جزای نقدی مندرج در این ماده به موجب مصوبه مورخ 1399/12/25 هیات وزیران به 300 تا 600 میلیون ریال تعدیل شد.
  6. ـ بیش از 30 گرم، اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم.
مقالات مرتبط  وکیل مواد مخدر در دبی

مزیت مشاوره تلفنی و حضوری گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

وظایف و ویژگی های وکیل مواد مخدر در اراک

با توجه به مجازات های بسیار سنگینی که برای انواع جرایم مواد مخدر وجود دارد و قواعد ویژه ای که نسبت به این جرایم حاکم است، استفاده از وکیل مواد مخدر در اراک برای موفقیت در پرونده های مواد مخدر بسیار ضروری است. وکیل مواد مخدر در اراک به تمامی انواع جرایم مواد مخدر و مجازات آن ها تسلط دارد و می تواند با استفاده از دانش و توانایی خود در دفاع از موکل خود، نقش مهمی در سرنوشت پرونده ایفا کند.

وکیل مواد مخدر در اراک یک وکیل پایه یک کیفری است که در رشته حقوق جزا و جرم شناسی تحصیل کرده و دارای پروانه وکالت رسمی از نهادهای معتبر اعطای وکالت است. وکیل مواد مخدر در اراک باید از قوه استدلال بسیار قوی برای اقناع قضات پرونده برخوردار باشد و علاوه بر این با رویه قضایی موجود در دادگاه های انقلاب که مرجع صالح برای رسیدگی به جرایم مواد مخدر هستند آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند در هر موقعیت بهترین تصمیم لازم را با توجه شرایط اتخاذ کند.

بهترین وکیل مواد مخدر در اراک و گروه وکلای ژیوار

گروه وکلای کیفری ژیوار یک گروه حقوقی متخصص در حقوق کیفری است که از چندین و چند وکیل پایه یک کیفری از جمله وکیل مواد مخدر در اراک و وکیل مواد مخدر در تهران تشکیل شده و از تجربه چندین ساله در طرح دعاوی کیفری از جمله دعاوی مربوط به مواد مخدر و دفاع از شاکی یا متهم در این جرایم برخوردار است. گروه وکلای کیفری ژیوار به واسطه سابقه و دانش بالای اعضای خود علاوه بر معرفی بهترین وکیل مواد مخدر در اراک می تواند انواع خدمات حقوقی مورد نیاز را به شما ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار در جرایم مواد مخدر می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب بهترین وکیل مواد مخدر در اراک

در این قسمت به سوالات متداول شما درباره وکیل مواد مخدر در اراک پاسخ می دهیم:

  • هزینه وکیل مواد مخدر در اراک چقدر است؟ هزینه وکیل مواد مخدر در اراک با توجه به نوع جرم ارتکابی و مرحله رسیدگی به جرم مانند دادگاه بدوی، تجدید نظر یا دیوان عالی متفاوت است. گروه وکلای کیفری ژیوار بهترین وکیل مواد مخدر در اراک را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما می گذارند.
  • مرجع رسیدگی به جرایم مواد مخدر کجاست؟ مرجع رسیدگی به جرایم مواد مخدر دادگاه انقلاب است.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.