وکیل جعل مدرک

وکیل جعل مدرک

وکیل جعل مدرک، وکیل دعاوی کیفری در تهران، مشاوره با وکیل متخصص در امور قضایی به صورت تلفنی و حضوری در پروه وکلای کیفری ژیوار صورت می گیرد. وکیل دادگستری می تواند در خصوص جعل مدرک به شما کمک کند. امروزه در کشور ما بحث جعل مدارک تحصیلی بسیار رایج است و دلیل اصلی ارتکاب به این جرم مدرک گرایی و اهمیت دادن به مدرک تحصیلی است به طوری که حتی افرادی که از موقعیت های شغلی و اجتماعی خوبی برخوردارند برای رسیدن به موقعیت شغلی و اجتماعی بهتر، حقوق بیشتر و برای ارتقای جایگاه خود در موسسات، گواهی تحصیلی را جعل و از گواهی تحصیلی جعلی استفاده می کنند.

با توجه به رواج ارتکاب این جرم، در این مقاله قصد داریم به بررسی جرم مذکور بپردازیم. بدین منظور ابتدا به ارائه تعریفی کلی از جرم جعل و بیان انواع آن می پردازیم و در نهایت به بررسی جرم خاص مورد نظر می پردازیم. گروه وکلای کیفری ژیوار با داشتن وکلای مجرب و متخصص آماده کمک به شما در این امر می باشد.

اینفوگرافیک وظایف وکیل

تعریف جعل

قانون تعریف خاصی از جرم جعل ارائه نکرده است و به ذکر مصادیق این جرم بسنده می شود. مطابق ماده 523 قانون مجازات اسلامی (1375) جعل عبارتست از: ایجاد نوشته یا ایجاد مهر یا امضاء اشخاص رسمی یا غیر رسمی، خراشیدن یا قلم زدن یا افزودن یا پاک کردن یا تغییر تاریخ سند نسبت به تاریخ واقعی یا چسباندن نوشته ای به نوشته دیگر یا استفاده از مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن و مانند آن به قصد تقلب.

جعل در لغت به معنای تغییر و دگرگونی است. معنای حقوقی آن چنین است: تغییر حقیقت به ضرر دیگری یا ساختن یا تغییر نوشته به قصد اصل قرار دادن آن برای استفاده خود یا دیگری که به ضرر دیگری است.

بررسی انواع جعل

جعل می تواند مادی یا معنوی باشد. جعل مادی به این معناست که شخصی مرتکب یکی از مصادیق ماده 523 تعزیرات شود، مثلاً کلمه ای را در سند اضافه کند یا کلمه ای را حذف کند و مانند آن. در مقابل جعل مادی، جعل ماهوی یا معنوی وجود دارد که در آن کارمندان دولت یا مراجع قضایی چیزی خلاف واقع را ثبت می کنند، مثلاً رئیس دفتر اسناد رسمی در سند قید می کند که معامله به خریدار تحویل داده شده است. در حالی که خریدار هنوز مورد معامله را دریافت نکرده است یا مأمور ثبت اقرار را برخلاف گفته متهم در اقرارنامه نوشته است.

مقالات مرتبط  تفاوت مشارکت و معاونت در آدم ربایی چیست؟

جعل می تواند در اسناد عادی یا اسناد رسمی رخ دهد که هر کدام مجازات منحصر به فرد خود را دارند، اما مجازات جعل در این اسناد را نمی توان برای جرم جعل مدرک تحصیلی در نظر گرفت.

وکیل جعل و مجازات آن

مطابق ماده 527 قانون مجازات اسلامی هرکس مدارک اشتغال یا فارغ التحصیلی یا تاییدیه یا ریزنمرات تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی داخل یا خارج از کشور یا گزارش ارزشیابی تحصیلات خارجی را جعل یا استفاده کند. علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از 1 تا 3 سال محکوم می شود. چنانچه مرتکب از کارکنان وزارتخانه ها یا سازمان ها یا مؤسسات وابسته به دولت یا شهرداری ها یا نهادهای انقلاب اسلامی باشد یا به نحوی در جعل یا استفاده از اسناد و مدارک جعلی دست داشته باشد به حداکثر مجازات محکوم می شود.

وکیل جعل مدرک تحصیلی

همانطور که از ماده مذکور مشخص است جعل مدرک تحصیلی یا فارغ التحصیلی یا ریزنمرات مراکز مذکور در متن ماده جرم بوده و هر کس مرتکب این نوع جعل شود، مجازات او حبس از 1 سال تا 3 سال علاوه بر غرامت خواهد بود. بر اساس ماده مذکور جعل مدرک تحصیلی (دیپلم)، مدارک حوزوی، مدارک مؤسسات کمک آموزشی، مدارک مؤسسات زبان خارجه و امثال آن، مشمول جرم جعل اسناد تحصیلی نمی باشد و برای جعل این اسناد، مجازات جعل اسناد عادی در ماده 536 مذکور مقرر شده است. مطابق ماده 536 قانون مجازات اسلامی، هرکس اسناد یا نوشته های غیررسمی را جعل یا جعل کند یا با علم به جعل یا جعل از آنها استفاده کند، علاوه بر جبران خسارت به حبس از 6 ماه تا 2 سال یا از 3 تا 12 سال محکوم می شود.

وکیل جعل مدرک دانشگاه خارجی و مجازات آن

وکیل جعل مدرک دانشگاه خارجی و مجازات آن

همانطور که در متن مقاله آمده است جعل مدارک دانشگاهی خارجی نیز جرم جعل مدارک تحصیلی است که اثبات آن بسیار مشکل است. با این توضیح که افرادی که مدرک خود را از دانشگاه های خارجی گرفته اند باید آن را به وزارت علوم ارسال کنند تا مورد تایید این مرجع قرار گیرد و معتبر تلقی شود. وزارت علوم مدارک ارسالی را بررسی کرده و در صورت احراز جعلی بودن این مدارک مراتب را به مراجع ذیصلاح اعلام خواهد کرد. اما این کار مشکلاتی دارد که مهم ترین آن این است که شکایت از این جاعلان کار آسانی نیست، زیرا اصل مدارک به وزارت علوم ارسال نمی شود، بلکه کپی مدارک به وزارتخانه ارسال می شود. و جعل زمانی است که قابل قبول باشد که روی اصل سند باشد نه روی کپی یا رونوشت آن، مگر اینکه کپی یا رونوشت برابر با اصل باشد.

مقالات مرتبط  مجازات جرم اخاذی

وکیل جعل مدرک تحصیلی

وکیل جعل مدرک تحصیلی وکیل هست که به انواع جرایم جعل اعم از جعل مفادی و جعل مادی اشراف کامل دارد. اخیرا، جعل مدرک تحصیلی بسیار رایج شده است. از این رو، وکیل جعل مدرک تحصیلی اعم از اینکه جعل مدرک تحصیلات مدرسه ای و یا جعل مدرک تحصیلی دانشگاهی باشد باید برای دفاع از تجربه نیز برخوردار باشد. وکیل برای جعل مدرک تحصیلی معمولا از طرف کسانی تقاضا می شود که وجه هنگفتی به شرکتی و یا اشخاصی داده اند و آنان مدارک تحصیلی آنان را با این ادعا که درست است و جعل محسوب نمی گردد برای آنان صادر نموده اند.

معمولا متهمین این پرونده ها ادعا می نمایند من با فلان سازمان ‌و یا فلان دانشگاه داخلی و یا خارجی تعامل و رابطه دارند و مدرک تحصیلی رسمی می دهند درحالیکه عموما کذب و تحصیل مال نامشروع است. اما وکیل برای جعل مدرک تحصیلی فقط از طرف زبان دیده تقاضا نمی‌ گردد و بعضی اوقات نیز افرادی این وسط ناخواسته تحت عناوین مشارکت و معاونت تحت تعقیب قرار میگیرند که قابل دفاع است.

مزیت تنظیم لایجه و شکواییه در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

وکیل جعل مدرک در تهران

وکیل جعل مدرک در تهران با توجه اینکه در مقام دفاع است و یا در مقام طرح شکایت وضعیت خود را در پرونده می بیند. وکیل جعل مدرک تحصیلی در تهران و یا وکیل جعل اسناد در تهران در هر حال به قانون و مجازات و حقوق جزا و جرم شناسی در خصوص جعل آشنا است. برای گرفتن وکیل جعل حتما به گروه وکلای کیفری ژیوار مراجعه نمایید و حداقل از مشورت با ما قبل از هر اقدام قضایی استفاده نمایید. چراکه این گروه حقوقی تخصصا در دعاوی جزایی وکالت می نماید.

مقالات مرتبط  قواعد عمومی دیه اعضاء در قانون مجازات اسلامی

وکیل تخفیف یا معافیت جرم جعل مدرک

طبق ماده 531 قانون مجازات اسلامی، اشخاصی که مرتکب جرایم مذکور (از جمله جعل مدارک تحصیلی) شده اند، باید قبل از تعقیب مراتب را به دولت اطلاع دهند و در صورت وجود سایر مرتکبین را معرفی و پس از تعقیب، وسایل دستگیری آنان را فراهم کنند. حسب مورد از مجازات آنها تخفیف می یابد یا از مجازات معاف می شوند. قانونگذار در این ماده همکاری با ضابطان را یکی از مواردی معرفی کرد که موجب معافیت فرد از مجازات و یا تخفیف در مجازات وی می شود.

وکیل جعل مدرک و مجازات استفاده کننده

مواردی که ذکر شد مربوط به جرم مدرک تحصیلی بود. علاوه بر این، جرم استفاده از گواهی تحصیلی جعلی به عنوان جرم مستقل قابل تعقیب بوده و مجازات آن حبس از 2 ماه تا 2 سال است. همان گونه که بیان شد، جعل به معنای تغییر دادن حقیقت به گونه ای است که موجب ضرر و زیان انسان شود. البته ضرری که مطرح می شود ضرر قابل بررسی است یعنی ضرر احتمالی کافی است و لازم نیست ضرر فوراً وارد شده باشد.

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

نکات مهم و ضروری در خصوص جعل سند را با شما در میان گذاشته ایم و شما عزیزان می توانید از مشاوره وکلای متخصص گروه وکلای کیفری ژیوار برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص شکایت جعل در تهران پرونده خود استفاده نمایید.

سوالات متداول در باب وکیل جعل مدرک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب وکیل جعل مدرک می باشیم:

  • بهترین وکیل جعل مدرک در تهران کیست؟ وکیل جعل مدرک در تهران با توجه اینکه در مقام دفاع است و یا در مقام طرح شکایت وضعیت خود را در پرونده می بیند. وکیل جعل مدرک تحصیلی در تهران و یا وکیل جعل اسناد در تهران در هر حال به قانون و مجازات و حقوق جزا و جرم شناسی در خصوص جعل آشنا است.
  • مجازات جعل مدرک تحصیلی چیست؟ مطابق ماده 527 قانون مجازات اسلامی هرکس مدارک اشتغال یا فارغ التحصیلی یا تاییدیه یا ریزنمرات تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی داخل یا خارج از کشور یا گزارش ارزشیابی تحصیلات خارجی را جعل یا استفاده کند. علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از 1 تا 3 سال محکوم می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.