شکایت جعل در تهران

شکایت جعل در تهران

بررسی پرونده های شکایت جعل در تهران، مشاوره حقوقی و وکیل جعل سند در تهران از سایر خدمات گروه وکلای کیفری ژیوار می باشد. جرم جعل یکی از جرایمی است که از آغاز استفاده از خط و سند در بسیاری از جوامع به وجود آمده است. جرم جعل موجب از بین رفتن آسایش و نظم عمومی جامعه و ضرر مالی به افراد می شود.

آنچه اساس جرم جعل را تشکیل می دهد، امکان گمراهی دیگری است به گونه ای که می توان او را فریب داد که سند غیر واقعی را سند اصل بداند، بنابراین احتمال اشتباه ملاک است نه تشابه. با توجه به حساسیت بسیار بالای جرم جعل و پیچیدگی قوانین و مراحل رسیدگی آن، نیاز به همراهی وکیل متخصص برای شکایت جعل در تهران به شدت احساس می شود.

 

شکایت جعل در تهران و نحوه انجام جرم

جرم جعل مانند سایر جرایم کیفری مندرج در قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران دارای 3 رکن مادی، معنوی و قانونی است که در صورت عدم اثبات یکی از این عناصر، جرم محقق نمی‌ شود. وجود وکیل جعل می تواند اثبات این موارد را نزد قاضی دادگاه آسان کند. جرم جعل به انحاء مختلف از جمله جعل اسناد رسمی و غیررسمی که در زبان رایج به جعل امضای چک یا فاکتور یا جعل اسناد ملکی، جعل و دستکاری در مشخصات شناسنامه مربوط به ثبت احوال و هویت معروف است. به وقوع می پیوندد.

گاه جرم مربوط به اسناد دولتی و زمانی مربوط به معاملات شخصی طرفین است. همانطور که مشاهده می شود بسیاری از اقدامات می تواند مصداق عنوان مجرمانه جعل یا استفاده از سند جعلی باشد. شایان ذکر است برای وقوع این جرم، نفع مورد نظر متهم یا ضرر قطعی شاکی لازم نیست و برای انجام جرم، کافی است شاکی را به بیراهه بکشانند.

مقالات مرتبط  مشاوره حقوقی جرایم پزشکی

مزیت تنظیم لایحه و شکواییه در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

شکایت جعل در تهران و مصادیق آن

جرم جعل احتمالاً برای بسیاری از شما آشناست و با افرادی که این کار را انجام می دهند برخورد کرده اید. اما خود قانونگذار چند نمونه مهم از مصادیق این جرم را نام برده و توضیح داده است که به شرح زیر است:

  • ساختن نوشته یا سند
  • ساخت مهر یا امضای افراد
  • خراشیدن یا تراشیدن (خراشیدن برداشتن قسمتی از کلمه است، مانند کلمه حسین که به حسن تبدیل شده است، اما تراشیدن حذف کل کلمه است.)
  • نوشتن (تغییر و تبدیل حروف و کلمات. مثلاً حرف 1 را به 2 تغییر دهید.)
  • اضافه کردن (افزودن یک متن یا نامه به سند)
  • حذف یا سیاه کردن بخشی از متن
  • تغییر تاریخ سند (مثلاً تاریخ چک را تغییر دهید و یک هفته بعد آن را انجام دهید.)
  • چسباندن یک پست به پست دیگر (چسباندن دو پست مختلف)
  • استفاده از مهر دیگری بدون اجازه مالک

شکایت جعل در تهران و مصادیق آن

مزایای شکایت جعل توسط وکیل

قطعا تنظیم و پیگیری مراحل شکایت جعل توسط وکیل مزایایی را دارد که برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • مدت اثبات جرم جعل کمتر است.
  • نیازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.
  • وکیل می تواند به جای موکل درخواست کارشناس کند.
  • وکیل می تواند نسبت به جبران ضرر و زیان موکل و محکومیت جاعل اقدام کند.
  • وکیل می تواند رضایت یا عدم رضایت خواهان را اعلام کند و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نخواهد بود. (رضایت شاکی فقط موجب تخفیف مجازات جاعل می شود و به طور کامل رفع نمی شود).
مقالات مرتبط  وکیل جرم خانه فساد

مراحل طرح شکایت جعل در تهران

در صورت اطلاع از وقوع این جرم ابتدا باید به وکیل متخصص در جعل مراجعه کرده و مدارک اصل و جعلی را به وی تحویل دهید و توضیح کاملی از چگونگی وقوع این جرم به او بدهید. وکیل متخصص جعل گروه وکلای کیفری ژیوار از تشریفات قانونی کار آگاهی و کامل دارد.

وکلای متخصص ما در تمامی مراحل پرونده در محاکم مربوطه حضور یافته و از موکل خود دفاع می کنند. وی با توجه به اطلاعاتی که دارد به سوالات قاضی یا بازپرس پاسخ می دهد و اطلاعات لازم را در مورد متهم ارائه می دهد. پس از بررسی های مربوطه، دادسرا نتیجه کارشناسی و بررسی را به وکیل کارشناس جعل اعلام می کند.

حق الوکاله شکایات

بسیاری از افراد به دلیل دردسرهای استخدام وکیل تمایلی به مراجعه به وکیل برای پیگیری پرونده خود ندارند، این امر می تواند خسارات مالی، روحی و جسمی زیادی را به همراه داشته باشد. اما گروه وکلای کیفری ژیوار با درک مشکلات مالی مردم هزینه های مربوط به اخذ وکیل را به میزان قابل توجهی کاهش داده است تا هیچ حقی به دلیل مشکلات مالی ضایع نشود.

شکایت جعل در تهران و مراجع ذیصلاح

مرجع صلاحیتدار تعیین شده در قانون برای رسیدگی به جرم جعل و اسناد مجعول مانند سایر جرایم کیفری دادسرا و دادگاه های کیفری می باشد. اما به ادعای جعل سند یا رد این ادعا در محاکم حقوقی رسیدگی می شود. بسیاری از مردم هنگام مواجهه با ادعای جعل گیج می شوند، اما وکیل جعل به راحتی می تواند مرجع صالح را شناسایی کرده و به ادامه رسیدگی پرونده بپردازد.

در خصوص مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقیافزایش سرعت رسیدگی و حصول نتیجه مطلوب با استخدام وکیل متخصص و مجرب گروه وکلای کیفری ژیوار دور از انتظار نیست، وکیل متخصص در جعل می تواند از بروز مشکلات روحی و روانی که اغلب برای آسیب دیده پیش می آید جلوگیری کند.

مقالات مرتبط  دیه ستون فقرات

اگر قصد دارید علیه شخصی به جرم جعل شکایت کیفری کنید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شما نیاز به مشاوره حضوری با یک وکیل متخصص در امور کیفری دارید. (برای گرفتن وقت می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و زمان مشخصی را برای صحبت با وکیل متخصص گروه وکلای کیفری ژیوار هماهنگ کنید.)
  • پس از قرار ملاقات با وکیل، جزئیات پرونده را برای وکیل توضیح دهید و در صورت داشتن مدارکی برای اثبات ادعا یا دفاع از خود، آن را به وکیل تحویل دهید و وکالت نامه وکیل را امضا کنید.
  • وکیل در این مرحله تشریفات قانونی اثبات جرم جعل یا دفاع از متهم را دنبال می کند.

گروه وکلای کیفری ژیوار با سابقه ای درخشان در خصوص پرونده های کیفری و ارائه وکیل قتل، وکیل جعل سند مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشد.

سوالات متداول در باب شکایت جعل در تهران

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب شکایت جعل در تهران می باشیم:

  • مراحل طرح شکایت جعل در تهران به چه صورت است؟ در صورت اطلاع از وقوع این جرم ابتدا باید به وکیل متخصص در جعل مراجعه کرده و مدارک اصل و جعلی را به وی تحویل دهید و توضیح کاملی از چگونگی وقوع این جرم به او بدهید. وکیل متخصص جعل گروه وکلای کیفری ژیوار از تشریفات قانونی کار آگاهی و کامل دارد.
  • مراجع ذیصلاح شکایت جعل در تهران کدام اند؟ مرجع صلاحیتدار تعیین شده در قانون برای رسیدگی به جرم جعل و اسناد مجعول مانند سایر جرایم کیفری دادسرا و دادگاه های کیفری می باشد. اما به ادعای جعل سند یا رد این ادعا در محاکم حقوقی رسیدگی می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.