تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی

تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی

تخلفات بهداشتی، در کنار تخلفات صنفی و تخلفات دارویی و درمانی از جمله موضوعاتی هستند که به عنوان تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی و صدور حکم قرار می گیرند. برای شکایت از تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی بهتر است از وکیل متخصص در این امور یعنی وکیل تعزیرات حکومتی استفاده نمایید که به خوبی با چنین پرونده هایی آشنایی دارد.

گروه وکلای کیفری ژیوار می توانند بهترین وکیل تعزیرات حکومتی را به شما معرفی نمایند و پاسخگوی انواع سوالات شما درباره تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی باشند. در ادامه شما را با مهمترین تخلفات بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی آشنا می سازیم.

قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی

مهمترین قانونی که درباره تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی وجود دارد، قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی است که در سال 1367 توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است. در این قانون رفتارهای گوناگونی به عنوان تخلفات بهداشتی ذکر شده اند که در ادامه به مهم ترین از آن ها می پردازیم.

مقالات مرتبط  وکیل در اسلامشهر تهران

در خصوص مشاوره و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

تولید مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی بدون پروانه ساخت

بر اساس ماده 31 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی، تولید مواد غذایی و بهداشتی و آرایشی باید مبتنی بر پروانه ساخت اخذ شده از وزارت بهداشت باشد. در غیر این صورت تولید این مواد تخلف است و مجازات خواهد داشت.

تولید مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی بدون حضور مسئول فنی

بر اساس ماده 32 قانون مذکور، تولید این مواد باید با حضور و نظارت مسئول فنی صورت بگیرد و در صورت عدم حضور مسئول فنی مجازات های این ماده اعمال می شوند.

عدم درج مشخصات بهداشتی بر روی کالا (تاریخ تولید و مصرف و شماره پروانه)

کلیه مشخصات بهداشتی کالا از جمله تاریخ تولید و انقضای آن باید بر روی آن درج شود و در غیر این صورت مستوجب مجازات های مقرر در ماده 34 این قانون می شود.

عدم رعایت فرمول ساخت و تولید در تولید مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی

عدم رعایت فرمول ساخت مورد تایید وزارت بهداشت که در پروانه ساخت مشخص شده است، حسب مورد می تواند گران فروشی یا کم فروشی تلقی گردد که قابل مجازات است.

مقالات مرتبط  اختلاس و شرایط تحقق آن

تولید مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی بدون پروانه ساخت

عرضه کالاهای فاقد پروانه ساخت توسط واحدها و شرکت های پخش

در صورتی که واحدها و شرکت های پخش اقدام به عرضه کالاهای فاقد پروانه ساخت از وزارت بهداشت نمایند مرتکب تخلف بهداشتی شده و قابل مجازات هستند.

عدم رعایت ضوابط بهداشتی

در ماده 37 الی 39 این قانون مواردی به عنوان تخلف عدم رعایت ضوابط بهداشتی ذکر شده که در صورت ارتکاب، پروانه کسب متصدی لغو و آن مکان تجاری تعطیل می شود.

مزیت مشاوره تلفنی و حضوری در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

چگونه می توان از تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی شکایت کرد؟

بر اساس ماده 11 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی، رسیدگی به تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی در بخش دولتی از بخش غیر دولتی تفکیک شده و دو مرجع متفاوت به آن ها رسیدگی می کنند: در مورد جرائم موضوع این قانون کمیسیونی مرکب از سرپرست نظام پزشکی مرکز و یا استان بر حسب مورد و مدیر عامل سازمان‌ منطقه‌ ای بهداشت و درمان استان و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع را بدواً رسیدگی نموده و در صورت تشخیص وقوع جرم در‌ مورد مؤسسات دولتی به کمیسیون تعزیرات حکومتی بخش دولتی و در موارد غیر دولتی به دادسرای انقلاب اسلامی جهت تعیین مجازات معرفی ‌می‌ نماید.

تخلفات تعزیرات حکومتی را در این محتوا مطالعه کنید.

بنابراین طبق این ماده اگر تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی مربوط به بخش دولتی باشد در خود قوه مجریه و اگر مربوط به بخش غیر دولتی باشد در دادسرای انقلاب رسیدگی می شود. وکیل دادگاه انقلاب می تواند راهنمای شما در دادگاه و دادسرای انقلاب باشد. برای شکایت از تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی در هر یک از این مراجع باید با کمک وکیل تعزیرات حکومتی شکوائیه ای بر اساس قوانین و مقررات ناظر به تخلفات بهداشتی به این مراجع ارائه دهید. گروه وکلای کیفری ژیوار در صورت نیاز به شکایت از تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی با معرفی بهترین وکیل تعزیرات حکومتی و ارائه انواع مشاوره حقوقی در قالب مشاوره حضوری، آنلاین یا تلفنی به شما کمک می کنند. وکیل تعزیری در قم می تواند به شهروندانی که ساکنین قم هستند، کمک کند.

مقالات مرتبط  وکیل قصور پزشکی

سوالات متداول در باب تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی

در این بخش به سوالات رایج شما درباره تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی پاسخ می دهیم:

  • تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی چه تخلفاتی هستند؟ این تخلفات، تخلفاتی هستند که در حین تولید یا فروش مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی ارتکاب پیدا می کنند و موارد آن در قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و دارویی ذکر شده است.
  • مرجع شکایت از تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی کجاست؟ مرجع شکایت از این تخلفات، اگر مربوط به بخش دولتی باشد کمیسیون تعزیرات حکومتی بخش دولتی و اگر مربوط به بخش غیر دولتی باشد، دادسرای انقلاب در هر حوزه قضایی است.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.