وکیل مواد مخدر در بیرجند (بهترین وکیل)

وکیل مواد مخدر در بیرجند

وکیل مواد مخدر در بیرجند، وکیل کیفری با تخصص ویژه در جرایم مربوط به مواد مخدر است که می تواند در پرونده هایی که تحت عنوان جرایم مواد مخدر در دادسرا و دادگاه های انقلاب شهر بیرجند طرح می شوند ایفای نقش کند.

وکیل مواد مخدر در بیرجند تاثیر ویژه ای در میزان مجازات متهم به این جرایم و یا اثبات جرم در دادگاه دارد. برای بهره مندی از وکیل مواد مخدر در بیرجند می توانید با گروه وکلای کیفری ژیوار تماس بگیرید. در این مقاله با نکاتی درباره جرایم مواد مخدر و وظایف و ویژگی های وکیل مواد مخدر در بیرجند آشنا می شوید.

اینفوگرافیک خدمات تخصصی وکیل مواد مخدر

جرایم مواد مخدر چه هستند؟

برای جلوگیری از آثار سوء مصرف مواد مخدر و مواد روان گردان در جسم و روان انسان ها، اعمالی که باعث شیوع مصرف این مواد در جامعه می شوند توسط تمامی کشورها مورد جرم انگاری قرار گرفته اند. در ایران، تمام رفتارهای مرتبط با مواد مخدر از مصرف تا خرید و فروش و قاچاق آن ها به عنوان جرم تلقی می شوند و مجازات های خاصی دارند. مجازات این جرایم در ایران می تواند به سنگینی حکم اعدام و یا حبس ابد باشد. استفاده از وکیل مواد مخدر در بیرجند به دلیل اهمیت این جرایم و مجازات های سنگینی که در پی دارند ضروری است. 

جرایم مواد مخدر را می توانید در مقاله فوق بخوانید. در خصوص مشاوره حقوقی با وکیل مواد مخدر و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

انواع مواد مخدر چیست؟

در قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن کلیه جرایم مرتبط با مواد مخدر و روان گردان ذکر شده اند و در سال 1396 مورد اصلاح قرار گرفته است، به طور کلی دو نوع مواد مخدر شناسایی شده اند که شامل مواد مخدر سنتی و مواد مخدر صنعتی می شوند. مواد مخدر سنتی موادی نظیر  بنگ و چرس و تریاک و شیره و سوخته تریاک هستند.

مقالات مرتبط  بهترین وکیل مواد مخدر در نائین ⚖ در سال [1402]

مواد مخدر صنعتی موادی مانند هرویین و مرفین و کدیین و متادون و دیگر مشتقات شیمیایی مرفین وکوکایین و نیز عصاره شیمیایی حشیش و روغن حشیش هستند که به صورت صنعتی و در آزمایشگاه های خاصی تولید می شوند و جرایم مربوط به آن ها به دلیل آثار مخرب تر و زیان بارتری که بر سیستم اعصاب و روان انسان ها به جا می گذارند مجازات های سنگین تری نسبت به مواد مخدر سنتی دارد. مجازات جرایم مربوط به مواد مخدر سنتی و صنعتی با توجه به میزان آن ماده مخدر، به ترتیب در مواد 4 و 8 قانون مبارزه با مواد مخدر ذکر شده است.

مزیت اعزام وکیل به سراسر ایران و جهان در گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

جرایم مواد مخدر شامل چه جرایمی هستند؟

جرایم مواد مخدر در ایران، تمام رفتارهای مربوط به مواد مخدر تا مصرف آن ها توسط افراد غیر معتاد تا قاچاق و تولید و توزیع آن ها را را شامل می شود. بنابراین طبق قانون مبارزه با مواد مخدر در ایران، افراد معتاد در صورتی که مبادرت به انجام اقدامات درمانی برای خود نکنند مجرم محسوب می شوند و علاوه بر این، استعمال تفننی مواد مخدر توسط افراد غیر معتاد نیز بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر جرم دانسته شده است. این مسئله حاکی از نگاه سخت گیرانه قانون گذار ایران نسبت به جرایم مواد مخدر است.

جرایم مواد مخدر شامل چه جرایمی هستند؟

جرایم مواد مخدر در چه صورت موجب اعدام می شوند؟

همانطور که گفتیم، جرایم مواد مخدر تحت شرایطی می تواند برای شخص متهم مجازات اعدام را در پی داشته باشد. بر اساس ماده 4 قانون مبارزه با مواد مخدر در صورت ارتکاب جرمی نسبت به مواد مخدر سنتی که میزان آن بیش از پنج کیلوگرم باشد، حکم اعدام برای متهم صادر می شود. اگر جرایم مواد مخدر مربوط به مواد مخدر صنعتی مذکور در ماده 8 این قانون باشد و میزان آن مواد مخدر بیش از سی گرم باشد نیز مجازات شخص متهم اعدام است.

حکم به مجازات اعدام در این موارد منوط به آن است که یکی از شرایط مقرر در ماده 45 قانون مبارزه با مواد مخدر موجود باشد. بنابراین اگر میزان مواد مخدر بیش از پنج کیلو گرم و بیش از سی گرم باشد اما شرایط ماده 45 موجود نباشد، مجازات اعدام منتفی است. شرایط این ماده که در سال 1396 و به منظور محدود ساختن مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر وضع شده به شرح زیر است:

  • الف) مواردي كه مباشر جرم و يا حداقل يكي از شركا حين ارتكاب جرم سلاح كشيده يا به قصد مقابله با مأموران، سلاح گرم و يا شكاري به همراه داشته باشند.
  • ب) در صورتي كه مرتكب نقش سردستگي (موضوع ماده (130) قانون مجازات اسلامي مصوب 1 /2 /1392) يا پشتيبان مالي و يا سرمايه گذار را داشته يا از اطفال و نوجوانان كمتر از 18 سال يا مجانين براي ارتكاب جرم استفاده كرده باشد.
  • پ) مواردي كه مرتكب به علت ارتكاب جرائم موضوع اين قانون، سابقه محكوميت قطعي اعدام يا حبس ابد يا حبس بيش از 15 سال داشته باشد.
  • ت) كليه جرائم موضوع ماده (4) اين قانون مشروط بر اينكه بيش از 50 كيلوگرم باشد و مواد موضوع ماده (8) اين قانون مشروط بر اينكه بيش از 2 كيلوگرم باشد و در خصوص ساير جرائم موضوع ماده (8) در صورتي كه بيش از 3 كيلوگرم باشد. اجراي اين بند نسبت به مرتكبان، متهمان و مجرمان قبل از لازم الاجرا شدن اين ماده منوط به داشتن يكي از شرايط بندهاي (الف)، (ب) يا (پ) نيز مي باشد.
مقالات مرتبط  بهترین وکیل مواد مخدر در شهرکرد ⚖ در سال [1402]

اثبات عدم وجود این شرایط در دادگاه انقلاب بیرجند که صلاحیت رسیدگی به جرایم مواد مخدر در بیرجند را دارد، بر عهده وکیلی است که به عنوان وکیل مواد مخدر در بیرجند در کنار متهم حضور دارد. بنابراین وکیل مواد مخدر در بیرجند در نجات شخص متهم از اعدام یا حبس ابد نقش بسیار مهمی دارد. در ادامه ویژگی های وکیل مواد مخدر در بیرجند را بیان می کنیم.

نمونه لایحه دفاعیه از متهم مواد مخدر:

نمونه لایحه پرونده مواد مخدر

بهترین وکیل مواد مخدر بیرجند

پرونده های مربوط به جرایم مواد مخدر به علت میزان مجازات های سنگینی که به دنبال دارند، از اهمیت خاصی برخوردارند. به همین دلیل استفاده از وکیل مواد مخدر ضرورت دارد. در این قسمت ویژگی های بهترین وکیل مواد مخدر در بیرجند را بیان می کنیم. بهترین وکیل مواد مخدر در بیرجند کسی است که دارای پروانه رسمی و معتبر از کانون وکلای خراسان و یا مرکز مشاوران قوه قضاییه در این استان باشد.

افرادی که پروانه وکالت ندارند یا پروانه آن ها منقضی شده نمی توانند به حرفه وکالت اشتغال پیدا کنند. بهترین وکیل مواد مخدر در بیرجند باید یک وکیل پایه یک کیفری است که در رشته حقوق جزا و جرم شناسی تحصیل کرده است و به همین دلیل به تمام قواعد و اصول حقوق کیفری تسلط ویژه دارد. بهترین وکیل مواد مخدر در بیرجند علاوه بر تسلط بر قوانین ماهوی باید به قوانین شکلی که مربوط به نحوه عملکرد دادگاه انقلاب و تشریفات ویژه رسیدگی به جرایم است هم تسلط داشته باشد. شما می توانید برای آشنایی با بهترین وکیل مواد مخدر در بیرجند با متخصصان ما در گروه وکلای ژیوار تماس بگیرید.

مقالات مرتبط  بهترین وکیل مواد مخدر در شیراز ⚖ در سال [1402]

وکیل مواد مخدر در بیرجند چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل مواد مخدر در بیرجند، یکی وکیل پایه یک کیفری است که در رشته حقوق جزا و جرم شناسی تحصیل کرده و به تمام قوانین و مقررات جرایم مواد مخدر در ایران مسلط است. وکیل مواد مخدر در بیرجند باید دارای تجربه کافی در پرونده های جرایم مواد مخدر در دادگاه انقلاب بیرجند باشد و با تشکیلات و تشریفات دادگاه انقلاب به عنوان بک مجع اختصاصی کیفری نیز آشنایی داشته باشد تا بتواند شکایت یا لایحه دفاعی خود را بر اساس مقررات ناظر به دادگاه انقلاب بیرجند تهیه و ارائه کند.

وکیل مواد مخدر در بیرجند مانند هر وکیل پایه یک کیفری دیگر باید از فن بیان و قدرت استدلال قوی برخوردار باشد تا بتواند قضات پرونده را به نفع موکل خود اقناع کند. در صورت نیاز به وکیل مواد مخدر در بیرجند، گروه وکلای کیفری ژیوار می توانند با معرفی بهترین وکیل مواد مخدر در بیرجند و بهترین وکیل مواد مخدر در تهران به موفقیت شما و کسب نتیجه مطلوب در پرونده های مواد مخدر به شما کمک نمایند.

سوالات متداول در باب وکیل مواد مخدر در بیرجند

در این بخش به سوالات متداول شما درباره وکیل مواد مخدر در بیرجند پاسخ می دهیم:

  • وکیل مواد مخدر در بیرجند در کدام مراحل دادرسی می تواند به موکل خود کمک کند؟ وکیل مواد مخدر در بیرجند در تمام مراحل دادرسی می تواند به شاکی یا متهم در پرونده های مواد مخدر کمک کند.
  • مرجع رسیدگی به جرایم مواد مخدر در شهر بیرجند کجاست؟ دادگاه انقلاب بیرجند، مرجع صالح برای رسیدگی به جرایم مواد مخدر این شهر است.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.