وکیل امور گمرکی

وکیل امور گمرکی

وکیل امور گمرکی در واقع در خصوص امور گمرکی یا وکالت در پرونده های مربوط به اختلافات گمرکی بهترین گزینه برای حل دعاوی است. عدم آشنایی افراد در خصوص قوانین و مقررات مربوط به امور گمرک مشکلاتی را در زمینه های مختلفی مانند صادرات و واردات به همراه خواهد داشت. اکثر بازرگانان به دلیل عدم آشنایی در باب مقرارت و تبصره های مربوط به امور گمرک با مشکلات متعددی همراه خواهند بود. اما با وجود وکیل امور گمرکی تمامی مشکلاتی از قبیل موارد فوق حل و فصل خواهد شد. وکیل قاچاق کالا و ارز می تواند در امور گمرکی به شما کمک کند.

 گروه وکلای کیفری ژیوار با کادری مجرب از وکیل امور گمرکی و متخصص اقدام به مشاوره های تخصصی در زمینه امور مرتبط به گمرک می کنند. گروه حقوقی ژیوار در زمینه وکیل امور گمرکی با ارائه مشاوره حقوقی درباره نحوه ترخیص کالا، مراحل آغاز صادرات و واردات کالا بر اساس قوانین داخلی و بین‌ المللی تبصره هایی مطابق با قانون ارائه می دهد.

 

تعریف و امور مربوطه به گمرک

در واقع شورای همکاری گمرکی، واژه گمرک را اینگونه تعریف کرده است که اداره گمرک در واقعیت امر سازمانی است دولتی که مسئولیت اجرای قانون گمرک، واردات و صادرات، ترانزیت و عوارض ورودی کالاهای ورودی و خروجی را بر عهده دارد. اصطلاحات و کلیه موارد فوق به هر یک از قسمت های سازمان گمرک و یا ادارات اصلی یا تابعه آن مربوط خواهد بود. به عنوان مثال این فرآیند در مورد مامورین گمرک، حقوق و عوارض ورودی و صدوری و کنترل بخش واردات یا صادرات یا هر امر دیگری که در محدوده عملیات مربوط به گمرکی باشد، را شامل خواهد شد. از این رو وکیل امور گمرکی کلیه امور فوق را در نظر گرفته و موارد حقوقی را بررسی می نماید.

در خصوص مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

مهمترین وظایف و امور حقوقی گمرک

در این بخش مهم ترین وظایف و عملکردهای مربوط به امور حقوقی اداره گمرک مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • اعمال سیاست‌ های دولت در زمینه صادرات و واردات کلیه کالاها
  • تشخیص حقوق ورودی و سایر وجوه قابل وصول قانونی توسط گمرک
  • انجام تشریفات قانونی ترخیص و تحویل کالا به صاحب یا نماینده قانونی
  • بررسی اسناد ترخیص به منظور احراز صحت
  • کنترل و نظارت بر امر عبور کالاهای وارداتی و صادراتی از کشور
  • اجرای قوانین مرتبط با بازارچه‌ های مرزی و مرزنشینان
  • اعمال مقررات صحیح و وظایف گمرک درباره معافیت‌ ها و ممنوعیت‌ ها در بخش‌ های مختلف صادرات
  • اعمال قانون مربوط به تخلفات و قاچاق گمرکی
  • اعمال زیر ساخت‌های مورد نیاز برای اجرا سامانه‌ های گمرکی
  • بررسی و شناخت موانع نظام گمرکی و برنامه ‌ریزی در جهت رفع آنها
  • اظهارنظر در خصوص طرح‌ ها و تصویب‌ نامه‌ های مرتبط با امور گمرکی
  • ارائه روش‌ های مناسب جهت هدایت دعاوی حقوقی و قضایی در رابطه با امور گمرکی
مقالات مرتبط  جرم خیانت در امانت و نحوه اثبات و دفاع

بررسی تخلف امور گمرکی توسط وکیل امور گمرکی

به طور کلی طبق قانون هر گونه نقض قانون در ارتباط با امور مربوط به گمرک به اصطلاح تخلف گمرکی محسوب می گردد. هرگونه عدم اظهار کالا به عنوان جرم قاچاق کالا در نظر گرفته می شود. در صورتی که این زیان مربوط به زیان مالی گردد یا خیر جزء تخلف گمرکی قرار می گیرد. تخلفات گمرکی انواع مختلفی خواهند داشت که در بخش های بعدی به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع تخلفات گمرکی عبارتند از:

  • تخلفات گمرکی مغایر با قانون امور مربوط به گمرک با عدم اظهار
  • تخلفات گمرکی مغایر با قانون امور مربوط به گمرک با اقدام عملی
  • واردات و صادرات کالاهای غیر مجاز
  • پرداخت نکردن عوارض مربوط به گمرک
  • کشف کالاها در داخل کشور بدون رعایت تشریفات قانونی گمرک
  • وسایل نقلیه خروج موقت که ظرف مهلت قانونی از گمرک خارج نشود.
  • بررسی تخلف گمرکی مغایر قانون امور گمرکی عدم اظهار و اقدام عملی

به طور کلی وجود کالای اظهار نشده در مواردی که کالای اظهار نشده از نوع کالای کمرگی مجاز باشد، و به موضوع حقوق گمرکی و سود بازرگانی بازمی گردد و در این صورت عوارض آن کمتر از حقوق گمرکی می باشد. از این رو بررسی کالای تجارتی و مجاز از سوی گمرک، بدون ارائه اظهار نامه از نوع تخلفات گمرکی ناشی از نقض قانون امور گمرکی محسوب می شود. بدین ترتیب اظهار و تایید کالاهای مجاز گمرکی تحت عنوان کالای مجاز با سود بازرگانی و عوارض بیشتر خواهد بود. بدین ترتیب این کالاها با نام دیگر و با استفاده از اسناد خلاف و در نظر گرفتن تخلف گمرکی ناشی از نقض قانون امور گمرکی تلقی خواهند شد.

مقالات مرتبط  تخلفات انتظامی پزشکان

جزییات تخلف گمرکی در صورت زیان مالی و دولت

هر نوع اظهار خلاف واقع در اظهارنامه تسلیمی به اداره گمرک که موجب گردد متضمن با زیان مالی دولت رو به رو گردد، بایستی بررسی شود. همچنین در صورت انجام تشریفات گمرکی پیش از خروج کالا از گمرک این موضوع بایستی بررسی گردد. همچنین در این خصوص اداره گمرک مستلزم دریافت تفاوت حقوق گمرکی، سود بازرگانی، هزینه های مربوط به اداره گمرک و عوارض خواهد بود.

همچنین تمامی ضررهای احتمالی برحسب تخلف صورت گرفته بررسی شده و جریمه مالی به شرح موارد زیر دریافت می گردد:

  • جریمه اعلام ارزش کالا جهت ترخیص
  • ارائه جزئیاتی از تخلفات گمرکی صورت گرفته
  • اعمال جریمه تخلفات گمرکی که به طور صریح برای آن جریمه تعیین نشده است.
  • وسایل نقلیه که در مهلت تعیین شده از کشور خارج نشده اند و به صورت غیر قانونی در کشور به ثبت رسیده اند.
  • جریمه اظهار کالای مجاز در صورت امکان

دعاوی و وکیل امور گمرکی تهران

دعاوی و وکیل امور گمرکی تهران

پس از ارائه درخواست مربوطه در خصوص بررسی امور گمرک به وکیل امور گمرکی، اختلافات اشخاص با اداره گمرک های مربوطه ابتدا باید در واحدهای ستادی گمرک مورد بررسی قرار گیرند و درصورتیکه شاکی همچنان به رای دادگاه اعتراض داشته باشد، می تواند دادخواست خود را به رئیس کل گمرک ایران و یا نماینده پرونده جهت بررسی در کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی ارجاع دهد.

اختلافاتی که در بخش گمرک به وجود می آید و شاهد چنین مواردی خواهید بود بدین شرح می باشد:

  • استرداد حقوق ورودی موضوع ماده 25 آیین نامه اجرایی قانون صادرات و واردات
  • پرونده های جرائم کالا در مراجع تخصصی
  • مطالبه اضافه پرداختی ها به اداره های گمرک مربوطه
  • رفع تعهد از پروانه های صادراتی موضوع ماده
  • مرجع صالح وکیل امور گمرکی جهت بررسی به دعاوی

مرجع صالح رسیدگی به دعاوی ناشی از اختلافات گمرکی بایستی اطلاعاتی در خصوص تخلفات اتفاق افتاده داشته باشد. این اطلاعات می تواند شامل موضوعاتی از قبیل تشخیص تعرفه گمرک، تفهیم ارز کالای وارداتی یا صادراتی، جریمه های مربوط به موارد قاچاق کالا باشد که تمامی موارد فوق به کمیسیون رسیدگی اختلافات گمرکی ارائه خواهد شد. در خصوص کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی بایستی بدانید که این کمیسیون از 7 نفر عضو اصلی و 5 نفر عضو فرعی تشکیل شده است. رای کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی یکی از رای های لازم الجرا خواهد بود، مگر در صورتی که مبلغ مورد نظر پس از بررسی های لازم به صورت ما به تفاوت گمرک و ارزش گمرکی کالایی که تخلف در آن صورت گرفته است بیشتر از 5 میلیون ریال باشد. در خصوص وکیل شرب خمر در تهران می توانید با گروه وکلای ژیوار در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط  جرم پولشویی در اسناد بین المللی و حقوق کیفری

صدای مشاوره با شماره 09020038664

فرد شاکی می تواند ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ رای کمیسیون گمرک جهت تجدید نظرخواهی، به کمیسیون تجدید نظر مراجعه نماید و درخواست اختلاف نظر خود را ارائه دهد. در صورتی که آراء کمیسیون گمرک تجدید نظر قطعی است و بر طبق قانون گمرک تنها 30 روز پس از ابلاغ رای قابل شکایت در دیوان عدالت اداری خواهد بود. با این وجود پس از تصویب قانون دیوان عدالت اداری، این مهلت به 3 ماه برای افراد داخل کشور و 6 ماه برای افراد خارج از کشور افزایش داشته است. گروه وکلای کیفری ژیوار با ارائه خدماتی در خصوص وکیل امور گمرکی برای ارائه مشاوره تخصصی و حقوقی در ارتباط با مسائلی مانند اختلافات گمرکی، امور صادرات و واردات، ترخیص کالا و قبول داوری صحیح در پرونده های گمرکی ایفای نقش می کند.

سوالات متداول در باب وکیل امور گمرکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی در باب وکیل امور گمرکی می باشیم:

  • مهمترین وظایف و امور حقوقی گمرک چیست؟ اعمال سیاست‌ های دولت در زمینه صادرات و واردات کلیه کالاها، تشخیص حقوق ورودی و سایر وجوه قابل وصول قانونی توسط گمرک، انجام تشریفات قانونی ترخیص و تحویل کالا به صاحب یا نماینده قانونی، بررسی اسناد ترخیص به منظور احراز صحت، کنترل و نظارت بر امر عبور کالاهای وارداتی و صادراتی از کشور و سایر.
  • جزییات تخلف گمرکی در صورت زیان مالی و دولت چیست؟ هر نوع اظهار خلاف واقع در اظهارنامه تسلیمی به اداره گمرک که موجب گردد متضمن با زیان مالی دولت رو به رو گردد، بایستی بررسی شود. همچنین در صورت انجام تشریفات گمرکی پیش از خروج کالا از گمرک این موضوع بایستی بررسی گردد. همچنین در این خصوص اداره گمرک مستلزم دریافت تفاوت حقوق گمرکی، سود بازرگانی، هزینه های مربوط به اداره گمرک و عوارض خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.