حمل و نگهداری مشروبات الکلی چه مجازاتی دارد؟ ماشین یا خانه

حمل و نگهداری مشروبات الکلی

حمل و نگهداری مشروبات الکلی، از جمله رفتارهایی است که در کنار مصرف، خرید و فروش، قاچاق و ساخت مشروبات الکلی مورد جرم انگاری قانون گذاران ایران قرار گرفته است. وکیل مشروبات الکلی را از ما بخواهید. گروه وکلای کیفری ژیوار با تخصص ویژه در تمامی امور کیفری از جمله جرایم مشروبات الکلی می توانند بهترین وکیل شرب خمر را به شما معرفی کنند تا با حضور وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی شانس موفقیت خود را در این پرونده ها افزایش دهید.

در ادامه توضیحاتی درباره جرم حمل و نگهداری مشروبات الکلی و ضرورت استفاده از وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. گروه وکلای کیفری ژیوار راهنمای شما می باشد.

اینفوگرافیک خدمات تخصصی وکیل شرب خمر متخصص

حمل و نگهداری مشروبات الکلی

در قانون ایران کلیه رفتارهای مرتبط با مشروبات الکی از ساخت و مصرف گرفته تا قاچاق و خرید و فروش آن ها مورد جرم انگاری واقع شده است. علت جرم انگاری این رفتارها نیز تاثیرات مخربی است که استفاده از مشروبات الکلی می تواند بر جسم و روح و روان انسان ها بگذارد و به تبع آن باعث رفتارهای ناهنجار و آسیب رساندن به سایر افراد جامعه شود.

در قانون ایران کلیه مشروبات الکلی چه دست ساز و چه صنعتی به عنوان کالای ممنوعه در نظر گرفته شده اند و طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه ورود و خروج آن ها از کشور قاچاق کالا تلقی می شود. یکی از جرایم رایج درباره مشروبات الکلی حمل و نگهداری آن است که وکیل متخصص در طرح آن یعنی وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی نقش مهمی در اثبات آن و تعیین میزان مجازات متهم توسط قاضی پرونده ایفا می کند. در ادامه به توضیح مجازات این جرم می پردازیم.

در خصوص مشاوره حقوقی شرب خمر و یا اعطای وکالت کلیک کنید:

مشاوره حقوقی

حمل و نگهداری مشروبات الکلی در ایران جرم محسوب می­ شود و مجازات­ های سنگینی را به دنبال دارد.

طبق ماده 265 قانون مجازات اسلامی در سایت ویکی حقوق: بازپرس در صورت جرم بودن عمل ارتکابی و وجود ادله کافی برای انتساب جرم به متهم، قرار جلب به دادرسی و در صورت جرم نبودن عمل ارتکابی یا فقدان ادله کافی برای انتساب جرم به متهم، قرار منع تعقیب صادر و پرونده را فوری نزد دادستان ارسال می‌ کند.

مصادیق حمل و نگهداری مشروبات الکلی

حمل و نگهداری مشروبات الکلی شامل موارد زیر است:

  • حمل و نگهداری مشروبات الکلی در منزل یا محل کار
  • حمل و نگهداری مشروبات الکلی در خودرو یا وسایل نقلیه دیگر
  • حمل و نگهداری مشروبات الکلی در اماکن عمومی
مقالات مرتبط  معرفی بهترین وکیل شرب خمر در سمنان در سال ⚖ [1402]

عوامل تشدید مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی

مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی در برخی موارد می­ تواند تشدید شود. از جمله عوامل تشدید مجازات می­ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تکرار جرم
  • حمل و نگهداری مشروبات الکلی در اماکن عمومی
  • حمل و نگهداری مشروبات الکلی توسط افراد دارای سمت دولتی یا شبه دولتی

تخفیف مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی

در برخی موارد، دادگاه می­ تواند مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی را تخفیف دهد. از جمله عواملی که می توانند موجب تخفیف مجازات شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توبه متهم
  • سابقه کیفری نداشتن متهم
  • سابقه خوب متهم در محل کار و زندگی

مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی در قانون ایران

همان طور که گفتیم، در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392، علاوه بر مصرف مشروبات الکلی، حمل و نگهداری مشروبات الکلی نیز جرم در نظر گرفته شده است. حمل به معنای به همراه داشتن مشروبات الکلی و انتقال آن از جایی به جای دیگر است.

ماده 702 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات): هرکس مشروبات الکلی را بسازد یا بخرد یا بفروشد یا در معرض فروش قرار دهد یا حمل یا نگهداری کند یا در اختیار دیگری قرار دهد به شش ماه تا یک سال حبس و تا هفتاد و چهار (74) ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان پنج برابر ارزش عرفی(تجاری) کالای یادشده محکوم می شود.

بنابراین بر خلاف مصرف مشروبات الکلی که مستوجب مجازات 80 ضربه شلاق حدی است، مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی حبس، شلاق و جزای نقدی است که همگی از نوع مجازات تعزیری هستند. در مجازات های تعزیری وکیل پایه یک کیفری که در این پرونده ها وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی نامیده می شود اختیارات گسترده ای برای درخواست تخفیف، عفو و یا تعلیق مجازات دارد که می تواند با استفاده از آن به موکل خود کمک کند.

حمل مشروبات الکلی با ماشین

در تبصره 1 ماده 703 قانون مجازات، علاوه بر مجازات مقرر در ماده 702 مجازات دیگری برای حمل مشروبات الکلی با ماشین پیش بینی شده است که به این صورت است:

مقالات مرتبط  نمونه رای برائت شرب خمر

درخصوص مواد (702) و (703)، هرگاه مشروبات الکلی مکشوفه به میزان بیش از 20 لیتر باشد، وسایلی که برای حمل آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد چنانچه با اطلاع مالک باشد به نفع دولت ضبط خواهد شد در غیر این صورت مرتکب به پرداخت معادل قیمت وسیله نقلیه نیز محکوم خواهد شد. آلات و ادواتی که جهت ساخت یا تسهیل ارتکاب جرائم موضوع مواد مذکور مورد استفاده قرار می‌ گیرد و وجوه حاصله از معاملات مربوط به نفع دولت ضبط خواهد شد.

بنابراین حمل مشروبات الکلی با ماشین اگر میزان مشروبات الکلی بیش از 20 لیتر باشد موجب ضبط آن وسیله نقلیه خواهد شد.

مزیت اعزام وکیل شرب خمر گروه وکلای کیفری ژیوار به سراسر ایران و جهان:

 

حمل و نگهداری مشروبات الکلی خارجی

ماده 702 قانون مجازات اسلامی مربوط به حمل و نگهداری مشروبات الکلی داخلی است و ماده 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز حکم حمل و نگهداری مشروبات الکلی خارجی را به تناسبت ارزش مالی آن بیان کرده است. مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی خارجی طبق این ماده می تواند حبس و جزای نقدی باشد.

 تعلیق مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی

در تبصره 2 ماده 703 قانون مجازات ذکر شده که حمل و نگهداری مشروبات الکلی و سایر جرایم مقرر در دو ماده 702 و 703 غیر قابل تعلیق هستند که این مسئله ناشی از نگاه سخت گیرانه قانون گذار نسبت به این جرایم است. در نتیجه وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی نمی تواند از قاضی دادگاه برای این جرایم تقاضای تعلیق نماید.

ماده 703 قانون مجازات در سایت ویکی حقوق

حمل و نگهداری مشروبات الکلی چگونه اثبات می شود؟

حمل و نگهداری مشروبات الکلی چگونه اثبات می شود؟

برای اثبات جرم حمل و نگهداری مشروبات الکلی می توان از شهادت افراد شاهد بر وقوع جرم یا استشهادیه کتبی آنان به عنوان دلیل اثباتی استفاده کرد و یا با ارایه مدارک دیگری مثل عکس، فیلم یا صوت به عنوان اماره قضایی وقوع جرم را به اثبات رساند. وکیل مشروبات الکلی در اثبات یا عدم اثبات وقوع این جرم نقش مهمی بر عهده دارد که می تواند به شما کمک کند.

تخفیف مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی

تخفیف مجازات حمل و نگهداری مشروبات الکلی

بر خلاف جرم مصرف مشروبات الکلی که به علت حدی بودن قابل تخفیف نیست، مجازات حمل و  نگهداری مشروبات الکلی به علت آنکه جرمی تعزیری است قابل تخفیف است. طبق ماده 37 قانون مجازات اسلامی، دادگاه می تواند در صورت وجود جهات تخفیف که در ماده بعدی ذکر شده اند، مجازات مرتکب را تخفیف دهد.

ماده 37 قانون مجازات اسلامی در سایت ویکی حقوق: در صورت وجود یک یا چند جهت از جهات تخفیف، دادگاه می تواند مجازات تعزيري را به‌ نحوی که به حال متهم مناسب‌ تر باشد به‌ شرح زیر تقلیل دهد یا تبدیل کند: الف‌- تقلیل مجازات حبس به میزان یک تا 3 درجه در مجازات‌ های درجه چهار و بالاتر.

استناد به جهات قانونی تخفیف و اثبات وجود داشتن آن ها از وظایف و تخصص های وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی است.

نگهداری مشروبات الکلی

.صرف کشف اموال مجرمانه در ملک کسی دلیل بر تعلق آن اموال به وی نیست

نقل شده از سامانه ملی آرای قضایی

رسیدگی به حمل و نگهداری مشروبات الکلی در صلاحیت کدام دادگاه است؟

رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مشروبات الکلی داخلی در ابتدا بر عهده دادسرای عمومی است و پس از آن از دادسرای عمومی به دادگاه کیفری دو ارسال می شود. رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مشروبات الکلی خارجی هم به موجب رای وحدت رویه دیوان عالی کشور در صلاحیت دادگاه کیفری دو قرار گرفته است. در تهران این جرایم در دادسرای امنیت اخلاقی یا دادسرای ارشاد طرح می شوند.

مقالات مرتبط  مجازات شرب خمر و جرم شراب خواری در قانون جدید سال 1402

بهترین وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی کیست؟

همان طور که دیدید جرم حمل و نگهداری مشروبات الکلی می تواند مجازات های گوناگونی از قبیل حبس، شلاق، جزای نقدی یا ضبط وسایل نقلیه را در پی داشته باشد. برای تبرئه در چنین پرونده هایی و یا اعمال بیشترین تخفیف نسبت به مجازات نیاز ضروری به یک وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی خواهید داشت. گروه وکلای کیفری ژیوار می توانند این نیاز شما را بر طرف کنند و علاوه بر معرفی بهترین وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی پاسخگوی انواع سوالات حقوقی شما درباره این جرایم باشند.

سوالات متداول در باب حمل و نگهداری شرب خمر

در این بخش به سوالات متداول شما درباره حمل و نگهداری مشروبات الکلی پاسخ می دهیم:

  • آیا حمل و نگهداری مشروبات دست ساز هم جرم است؟ بله. حمل و نگهداری کلیه مشروبات الکلی فارغ از نحوه تولید آن ها جرم است.
  • اگر کسی که مشروبات الکلی در منزل یا اتوموبیل او کشف شده است نداند که آن مشروبات الکلی بوده اند قابل مجازات است؟ خیر. کسی که آگاهی به نوع مشروبات کشف شده در منزل یا اتوموبیلش نداشته باشد عنصر روانی لازم برای اثبات این جرایم را ندارد و در نتیجه قابل مجازات نیست. اثبات این امر بستگی به نحوه دفاع وکیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی و میزان تخصص و تجربه او دارد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.