مشاوره حقوقی قصور پزشکی


مشاوره حقوقی قصور پزشکی در گروه وکلای کیفری ژیوار به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌ شود. وکیل متخصص قصور پزشکی آماده پاسخگویی به شما می باشد. یکی از مباحث مهم حقوقی پزشکی، مسئولیت یک پزشک است که تعیین کننده وظیفه وی در قبال بیمار می باشد.

در مشاوره حقوقی قصور پزشکی، رابطه بین بیمار و پزشک یک تعهد بین دو طرف می باشد. در حقوق پزشکی، این پزشک است که مسئول ارائه خدمت به بیمار می باشد. شما برای دریافت مشاوره تخصصی از وکلای مجرب و باسابقه در این حوزه می توانید به گروه وکلای کیفری ژیوار مراجعه کنید گروه ما هم به صورت تلفنی و انلاین و هم حضوری اماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

اینفوگرافیک وظایف وکیل

مشاوره حقوقی قصور پزشکی چیست؟

خوب است پیش از پرداختن به اینکه تکالیف وکیل یا مشاور قصور پزشکی چیست و چگونه عمل می نماید و نحوه کار وکیل چگونه است به این مورد بپردازیم که قصور پزشکی چیست و دربردارنده چه مواردی است. قصور پزشکی به مفهوم تقصیر و کوتاهی و خطای پزشک در امر طبابت و درمان بیمار می باشد. به مناسبت گستره فعالیت های پزشکی اعم از درمان و جراحی های زیبایی و درمان دارویی اعمال جراحی، دامنه و مصادیق قصور پزشکی هم گسترده بوده و شامل موارد بسیاری است که جملگی در قالب بی احتیاطی، بی مبالاتی، عدم مهارت، عدم رعایت نظامات مربوطه و موازین قانونی می باشد. در صورت ارتکاب پزشک به افعال فوق از موارد قصور بوده و صحبت از مشاوره حقوقی قصور پزشکی به میان می آید.

مزیت مشاوره حقوقی و تلفنی گروه وکلای کیفری ژیوار:

 

مشاور حقوقی قصور پزشکی کیست؟

مقصود از مشاور حقوقی قصور پزشکی وکیلی است که در دعاوی کیفری مربوط به جرایم پزشکی به صورت تخصصی عمل کرده و فعالیت خویش را صرفا در اینگونه دعاوی معطوف داشته است. خواه مشاوره حقوقی از ناحیه بیمار به عنوان شاکی باشد یا مشاوره از ناحیه پزشک بعنوان متهم دعوای کیفری شکایت از پزشک باشد. در این مقاله به لفظ عامیانه و رایج افراد جامعه به این دسته از وکلای متخصص، وکیل یا مشاور حقوقی قصور پزشکی گفته می شود.

مقالات مرتبط  وکیل جعل سند تهران

مشاور حقوقی قصور پزشکی کیست؟

نیاز به مشاوره حقوقی قصور پزشکی

قصور پزشکی در حالت کلی ممکن است هم دربردارنده جرم پزشک باشد و هم دربردارنده تخلف پزشک باشد. همچنین ممکن است صرفا دربردارنده تخلف پزشک باشد و فعل و عمل دکتر، مشمول هیچ کدوم از موارد جرم و عناوین مجرمانه نباشد. در هریک از این فروض، نیاز به اخذ مشاوره حقوقی قصور پزشکی از وکیل متخصص و باتجربه وجود دارد. لذا بهترین توصیه به شما عزیزان اعطای وکالت به وکیل قصور پزشکی و یا گرفتن مشاوره از مشاور حقوقی قصور پزشکی در کلیه دعاوی و پرونده های کیفری جرایم پزشکی میباشد.

نقش مشاوره حقوقی قصور پزشکی در پرونده

خوب است بدانید حتی یک مشاور حقوقی متخصص هنگامی می تواند بهترین عملکرد خویش در پرونده شما را داشته باشد که از ابتدای پرونده حضور داشته و بر کلیه ابعاد و موارد و موضوعات پرونده اشراف و آگاهی کامل دارد. لذا اخذ مشاوره را به آخرین مرحله رسیدگی و به لفظ عامه، برای دقیقه نود نگذارید. حال نقش مشاوره حقوقی قصور پزشکی را از ناحیه هر دو طرف پرونده بررسی و بیان می نماییم.

مشاور حقوقی قصور پزشکی شاکی (بیمار آسیب دیده)

مشاوره حقوقی قصور پزشکی هنگامی که از ناحیه بیمار بعنوان شاکی در دعوا شرکت می کند، یا اعطای وکالت به ایشان از ابتدای امر یعنی تنظیم شکواییه و طرح پرونده کیفری بوده است یا پس از طرح دعوا و در روند رسیدگی، وکیل شاکی اعلام وکالت نموده و به پرونده ورود نموده است. بهترین حالت عملکرد شاکی آن است که از اول کار و از همان مرحله تنظیم شکواییه مشاور یا وکیل داشته باشد زیرا از دانش و علم و تخصص وی بهره مند می شود و از بروز خطاهای حقوقی نیز جلوگیری می شود.

همچنین می توانید پیش از طرح دعوا و تشکیل پرونده کیفری از این جهت نیز مشاوره حقوقی دریافت نمایید که مدت زمان تقریبی اطاله دادرسی شما چقدر خواهد بود و مراحل رسیدگی در جرایم پزشکی از چه قرار است.

جهت مشاوره حقوقی یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مشاوره حقوقی

مشاور حقوقی قصور پزشکی متهم (پزشک متخلف و مجرم)

در اکثریت پرونده ها پزشک متخلف تنها مرتکب تخلف انتظامی شده و عمل و فعل او عنوان مجرمانه نداشته و مجرم شناخته نمی شود. ولیکن در دعوای مطروحه علیه پزشک، نیاز به دفاع و ارائه لایحه دفاعیه از ناحیه متهم است که مشاور حقوقی قصور پزشکی به دلیل اشرافی که بر این موارد تخصصی دارد، بهترین کمک ها و راهنمایی ها را به پزشک ارائه می نماید.

مقالات مرتبط  مجازات شرط بندی ⭐ در چه صورت اعدام و افساد فی الارض میباشد؟

تخلف پزشکی در دادگاه

مشاور حقوقی قصور پزشکی خواه مشاور شاکی باشد، خواه مشاور متهم باشد از هر مرحله ای که به او مراجعه می شود باید مراحل رسیدگی و این که چه راهکاری برای حل موضوع وجود دارد را به شخص مراجعه کننده توضیح دهد. به عبارت دیگر شرکت در جلسات رسیدگی به پرونده در کلیه مراحل رسیدگی چه دادسرا و دادگاه بدوی و یا دادگاه تجدیدنظر به عهده خود شخص میباشد.

قصور پزشکی، تقصیر پزشکی و تخلفات پزشکی به چه معناست؟

قصور پزشکی به معنای نقص و کوتاهی در انجام وظایف حرفه‌ ای پزشکان است. این مفهوم به دو جنبه تقصیر سهوی و تقصیر عمدی تقسیم می‌ شود. در تقصیر سهوی، پزشک به طور ناخواسته و ناشی از عدم دقت یا بی‌ توجهی وظایف خود را به درستی انجام نمی‌ دهد و تنها جنبه مدنی دارد. اما در تقصیر عمدی، پزشک با آگاهی کامل و عمداً اقدام به عمل خلاف وظایف حرفه‌ ای می‌ کند که مجازات کیفری را ایجاد می‌ کند. در هر دو حالت، مشاوره حقوقی قصور پزشکی الزامی است تا حقوق و تعهدات پزشک و بیمار به درستی رعایت شود و در صورت نقض قانون، اقدامات مناسب  در این خصوص صورت گیرد.

نمونه شکایت نامه (شکوائیه) قصور پزشکی (منجر به آسیب دائمی)

نمونه شکایت نامه (شکوائیه) قصور پزشکی (منجر به آسیب دائمی)

برائت از قصور پزشکی چیست؟

قبل از انجام اقدامات پزشکی، مراکز درمانی اغلب از ولی یا بیمار رضایت‌ نامه‌ ای درخواست می‌ کنند که در آن افراد تأیید مسئولیت خطرات احتمالی را می‌ دهند، به جز در موارد اورژانسی. این اسناد معمولاً پزشک را از پاسخگویی در برابر خطرات احتمالی آگاه می‌ سازند. با این حال، این رضایت‌ نامه در صورت تقصیر پزشک تاثیری نخواهد داشت و وی مسئول خطا می‌ باشد. بروز وقوع خطرات مشخص شده در رضایت‌ نامه، از اعمال شکایت علیه پزشک و تیم پزشکی جلوگیری می‌ کند. این برائت‌ نامه در موارد اورژانسی اعمال نمی‌ شود و در صورت وقوع خطرات احتمالی، پزشک مسئولیت را بر عهده نمی‌ گیرد. پیش از امضاء هرگونه رضایت‌ نامه، مشاوره حقوقی قصور پزشکی را در نظر بگیرید تا حقوق و تعهدات شما را به درستی درک کنید. این اطلاعات ممکن است تغییر کرده باشند و نیاز به توجه دقیق دارند.

مقالات مرتبط  نحوه محاسبه حبس خیانت در امانت چگونه است؟

جلسات سازمان نظام پزشکی

مشاور حقوقی قصور پزشکی در جلسه مشاوره حقوقی برای شما توضیح می دهد که شما می توانید از پزشک متخلف در سازمان نظام پزشکی هم طرح شکایت نمایید. همانطور که در فرضی که مراجعه کننده او یک پزشک باشد به وی میگوید که ممکن است طرف مقابل شما در سازمان نظام پزشکی هم طرح شکایت کند. لذا وکیل قصور پزشکی هم از ناحیه هر یک از شاکی یا متهم که اعلام وکالت می کند می تواند در سازمان نظام پزشکی هم اعلام وکالت نموده و پیگیری کلیه امور لازمه در این نهاد را هم وفق دانش تخصص و تجربه اش به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

مشاوره حقوقی قصور پزشکی توسط یکی از وکلای متخصص و با دانشی انجام می شود که حتی موکل که یک فرد عادی جامعه است با صحبت با ایشان به تخصص و مهارت وی در دعاوی پزشکی و جرایم پزشکی پی میبرد. پرونده های در زمینه جرایم دارویی نیز نیازمند علم و مهارت ویژه مختص به خود می باشد. لذا بهترین تصمیم آن است که مشاوره حقوقی در چنین دعاوی را از وکیلی دریافت نمایید که از جزییات روند رسیدگی به چنین دعاوی اطلاع کافی و وافی را داشته باشد. گروه وکلای کیفری ژیوار می تواند این اطمینان را به شما عزیزان بدهد که وکلای پایه یک فعال در این موسسه، در زمینه جرایم پزشکی بصورت تخصصی فعالیت مینمایند.

سوالات متداول در باب مشاوره حقوقی قصور پرشکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مشاوره حقوقی قصور پرشکی می باشیم:

  • مشاوره حقوقی قصور پزشکی چیست؟ قصور پزشکی به مفهوم تقصیر و کوتاهی و خطای پزشک در امر طبابت و درمان بیمار می باشد. به مناسبت گستره فعالیت های پزشکی اعم از درمان و جراحی های زیبایی و درمان دارویی اعمال جراحی، دامنه و مصادیق قصور پزشکی هم گسترده بوده و شامل موارد بسیاری است که جملگی در قالب بی احتیاطی، بی مبالاتی، عدم مهارت، عدم رعایت نظامات مربوطه و موازین قانونی می باشد.
  • مشاور حقوقی قصور پزشکی کیست؟ مقصود از مشاور حقوقی قصور پزشکی وکیلی است که در دعاوی کیفری مربوط به جرایم پزشکی به صورت تخصصی عمل کرده و فعالیت خویش را صرفا در اینگونه دعاوی معطوف داشته است. خواه مشاوره حقوقی از ناحیه بیمار به عنوان شاکی باشد یا مشاوره از ناحیه پزشک بعنوان متهم دعوای کیفری شکایت از پزشک باشد.

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.