وکیل دادسرای ارشاد

وکیل دادسرای ارشاد

از مهم ترین مراکزی که معمولاً به موارد مرتبط با عفاف در جامعه رسیدگی میکند، دادسرای ارشاد است. وکیل دادسرای ارشاد به صورت تحصصی رسیدگی میکند. از آنجایی که پرونده های منافی عفت دارای پیچیدگی های حقوقی فراوانی بوده و برای قانونگذار کشورمان بسیار حائز اهمیت است، تنها فردی که می تواند به صورت تخصصی و کارشناسی به موضوع رسیدگی کند، وکیل دادسرای ارشاد است.

از آنجایی که جرایم اخلاقی درجات محکومیت متفاوتی دارند، بهتر است برای کاهش میزان مجازات و حتی گاهی برای اثبات محکوم نشدن خود از یک فرد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. گروه وکلای کیفری ژیوار با وکلای متخصص در این زمینه آماده ارائه خدمات متنوع به شما می باشد. وکیل دادگستری را از گروه وکلای کیفری ژیوار بخواهید.

 

وکیل دادسرای ارشاد کیست؟

وکیل برای دادسرای ارشاد وکیلی است که جرایم مرتبط با منافی عفت را کاملا می شناسد و به نحوه رسیدگی و تحقیقات دادسرای ارشاد آشنایی دارد. وکیل دادسرای ارشاد در تهران اکثرا با پرونده های سرکار دارد که توسط مدعی العموم یعنی دادستان طرح شده است. از اینرو، بعضا نیز پس از صدور حکم دادگاه ارشاد نیز دادستان نسبت به رای صادر شده اعتراض می نماید.

از جمله جرایمی که در دادسرای ارشاد رسیدگی می گردد و وکیل دادسرای ارشاد باید آنها را کاملا بشناسد و نحوه دفاع را خوب بداند شامل: تحصیل مال نامشروع از طریق تن فروشی، ایجاد مرکز فساد و فحشا، ترویج و تشویق به فساد و فخشا، شرب خمر، حمل و نگه داری مشروبات الکلی و رابطه نامشروع و جرایم مرتبط است. البته ممکن است همین جرایم با شاکی خصوصی مطرح شوند که در این صورت بعضا در دادسرا های دیگر رسیدگی می گردند.

اهمیت حضور وکیل دادسرای ارشاد

وکیل دادسرای ارشاد بهتر از هرکسی از روند رسیدگی و موضوعات مختلف پرونده های دادسرای ارشاد اطلاع دارد و می تواند به موکلان خود کمک کند تا در جهت احقاق حقوق خود گام بردارند. هرگز فراموش نکنید که بدون کمک یک فرد مجرب و متخصص نمی توان انتظار موفقیت در پرونده های مختلف حقوقی را داشت.

آمار و ارقام به دست آمده در سال های اخیر نشان می دهد که درصد موفقیت پرونده هایی که از افراد متخصص و مجرب در رسیدگی به آنها استفاده شده است بسیار بیشتر از سایر مواردی است که مردم از روند آن اطلاعی ندارند. چون آنها نمی دانند و نمی توانند از راه حل های مختلف قانونی برای دفاع از حقوق خود استفاده کنند.

مقالات مرتبط  مجازات قاچاق کالا و ارز در دادگاه ویژه انقلاب اسلامی

 وکیل دادسرای ارشاد دارای تجربه و مهارت در وکالت انواع پرونده های منافی عفت می باشد. چنین وکیلی علاوه بر مشاوره حقوقی به موکلان خود از ترفندهای حقوقی مختلفی استفاده می کند تا روند رسیدگی به پرونده با تاخیر مواجه نشود و طرفین در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسند.

در خصوص مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت کلیک کنید.

 

مشاوره حقوقی

صلاحیت دادسرای ارشاد

برای اینکه بتوانید صلاحیت وکیل دادگاه ارشاد را درک کنید، ابتدا باید صلاحیت این دادگاه تخصصی را بشناسید. به طور کلی هر نوع جرایم فرهنگی و اجتماعی که مستقیماً با خشونت مرتبط باشد در این مرجع قابل رسیدگی است. به طور کلی دادسرای ارشاد وظیفه دارد از منظر فرهنگی جامعه را رصد کرده و به جرائمی مانند تهیه و تولید فیلم و عکس مستهجن، تهیه و پخش دستگاه های ماهواره ای، استفاده از انواع صداهای غیرمجاز و سایر رسیدگی کند. دستگاه های ویدئویی، تهیه و تولید و توزیع الکل و سایر. بسیاری از مردم دادسرای ارشاد را با نام قدیمی خود یعنی دادسرای امنیت اخلاقی می شناسند.

نقش اصلی وکیل دادگستری ارشاد

نقش اصلی وکیل دادگستری ارشاد

در واقع وکیل دادسرای ارشاد باید بدون توجه به حساسیت های این مرجع بتواند به خوبی از موکل خود دفاع کند. نکته مهم دیگری که کار وکیل دادسرای ارشاد را دشوارتر می کند این است که بیشتر جرایم رسیدگی شده در این دادسرا عمومی است و عملا همیشه مدعی العموم وجود دارد که از دادگاه برای متهم مجازات مناسب درخواست می کند. بنابراین وکیل دادسرای ارشاد علاوه بر اینکه بتواند در برابر قاضی و شاکی خصوصی از موکل خود دفاع کند باید بتواند در مقابل مدعی العموم نیز دفاع کند. پس شاکی می تواند برای دفاع بهتر از حقوق خود و جلب رضایت قاضی از وکیل دادسرای ارشاد استفاده کند.

بهترین وکیل دادسرای ارشاد

اما سوال مهم دیگری که وجود دارد این است که چگونه می توان بهترین وکیل را برای راهنمایی پیدا کرد. به زبان ساده متخصص ترین وکیل دادسرای ارشاد چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل پایه یک دادگستری در تعریف حقوقی به فردی گفته می شود که از دانشگاه حقوق فارغ التحصیل شده و در آزمون های کانون وکلا قبول شده و در نهایت دارای پروانه وکالت باشد. هر یک از وکلا بسته به تجربه و تخصص علمی خود در زمینه های مختلف حقوق کارآمد هستند. این موضوع در مورد وکیل دادسرای ارشاد نیز صدق می کند. این وکیل باید با موارد مهمی مانند زنا، تجاوز به عنف و سایر آشنا بوده و به قانون تسلط کافی داشته باشد. از سوی دیگر داشتن تجربه کافی در این دادسراها و آشنایی کامل با فضای نسبتا سنگین این مرجع می تواند کمک شایانی به دفاع از موکلان خود کند.

جهت مشاوره حقوقی یا اعطای وکالت کلیک کنید.

مقالات مرتبط  وکیل دادگاه قدس

مشاوره حقوقی

مزایای داشتن وکیل

وکیل دادسرای ارشاد تمامی اطلاعات لازم را در مورد انواع پرونده هایی که دادسرای ارشاد در حال رسیدگی است ارائه می دهد و به آنها کمک می کند تا از کوتاه ترین راه های قانونی برای حل مشکل پرونده استفاده کنند. افرادی که از پیشرفت پرونده های مختلف بی خبرند و دقیقاً نمی دانند روند رسیدگی به پرونده شان چگونه است، از فشار روحی و روانی شدیدی رنج می برند.

وقتی وکالت پرونده را به وکیل دادسرای ارشاد می سپاریم جای هیچ گونه نگرانی نیست و همین موضوع باعث ایجاد آرامش روحی و روانی می شود. وکیل دادسرای ارشاد می تواند در تمامی جلسات حضور یافته و از حقوق موکل خود دفاع کند. حضور چنین وکیلی در جلسات دادسرا باعث می شود که هیچ گونه اتهام ناروایی متوجه موکل وی نشود. وقتی از اتهامات فردی کاسته می شود، مجازات او نیز کاهش می یابد.

وکیل دادسرای ارشاد تهران

وکیل دادسرای ارشاد در تهران وکیلی است که به کلیه جرایم منافی عفت، هتک حیثیت، شرب خمر و حمل مشروبات الکلی، روابط نامشروع و تبلیغ فساد و فحشا، برپاکردن مرکز فساد و فحشا و جرایم مرتبط اشراف کامل داشته باشد. وکیل دادسرای ارشاد تهران به نحوه بازداشت متهم و تشکیل پرونده کاملا آشنا است. معمولا در چنین جرایمی نزاع و فحاشی نیز بین مامورین و متهم روی می دهد. از این رو، همراه اتهام موضوع پرونده اتهام دیگری نیز رسیدگی می گردد. چون بسیار مشاهده می گردد که متهم در چنین جرایمی از همراهی مامورین و ضابطین قضایی ممانعت می کند.

بنابراین، وکیل برای دادسرای ارشاد تهران بعد از مشاوره حقوقی موکل و جلسه مفصل با ایشان قبل از هر اقدام دیگری پرونده را مطالعه می کند. خیلی از اتهامات را ممکن است که موکل در بازجویی نیروهای انتظامی پذیرفته باشد که قابل نقض است.

وکیل دادگاه ارشاد

وکیل دادگاه ارشاد با وکیل دادسرای ارشاد هر دو وکلای متخصص در امور ایفای هستند. اما نحوه دفاع در دادسرای ارشاد با نحوه دفاع در دادگاه ارشاد متفاوت است. وکیل دادسرای ارشاد ناگزیر است صرفا شرح ماوقع را به گونه ای بنویسد و روند پرونده را به شکلی سامان دهد که وکیل دادگاه ارشاد بتواند از آن برای دفاع استفاده کند‌.

بهترین وکیل دادگاه ارشاد خوب می داند که در دادگاه ارشاد قائده « تدرء الحدود بالشبهات» حاکم است؛ چراکه اغلب جرایم دادسرای ارشاد تهران و شهرستانها دارای مدعی العموم است و شاکی خصوصی ندارد.

دادسرای ارشاد کرج

دادسرای ارشاد کرج نیز مثل دادسرای ارشاد تهران به جرایم منافی عفت عمومی و بیشتر جرایم مشمول حد به غیر از جرایم دادگاههای کیفری استان رسیدگی می کند. دادگاه ارشاد کرج نیز پس از صدور قرار جلب به دادرسی و سپس کیفرخواست به اتهامات رسیدگی می کند. دفاع در دادگاه ارشاد کرج و دادگاه ارشاد تهران و دیگر دادگاههای ارشاد و فرهنگ بسیار ساده و عموما به دلیل عدم یقین قاضی و عدم وجود دلایل محکم منجر به صدور رای مطلوب موکل میگردد. مگر اینکه موکل در دادسرای ارشاد کرج اعتراف هایی کرده باشد که قابل نقض نباشد و جرم کاملا محرز و غیرقابل انکاری باشد.

مقالات مرتبط  تبعات و آثار عدم حضور متهم

اهمیت وکیل دادسرا ارشاد

اکثر ما بر این عقیده‌ایم که وکلا فقط در حوزه حقوقی و دادگاه و مسائل مربوط به آن تأثیرگذار هستند و نمی‌توانیم نقش آنها را در زندگی عادی عموم مردم به وضوح ببینیم. اما این موضوع در مورد وکیل دادسرای ارشاد کمی متفاوت است. این وکلا مستقیماً در دادگاه هایی کار می کنند که ارتباط تنگاتنگی با موضوع فرهنگ اجتماعی دارند. بنابراین رفتار آنها در این دادگاه و ارتباط مستقیم آنها با طرفین دعوی مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی باعث شده تا این وکلا بر روند فرهنگی جامعه تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بگذارند.

به عنوان مثال وقتی وکلا برای تخفیف مجازات یکی از این جرایم راه حلی عملی و قانونی پیدا می کنند و می توانند دادگاه را بر این اساس راضی یا قانع کنند که جرم ارتکابی قابل گذشت است یا باید به کمترین حد ممکن مجازات شود. جامعه به تدریج به سمت آن کشیده می شود.

وقتی افراد درگیر پرونده های حقوقی می شوند به مشاوره مراجعه می کنند. این مشاوره باید به گونه ای تخصصی باشد و مشاور با رویه قضایی آشنا باشد و تجربه کافی داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن به امور حقوقی یا کیفری مربوطه رسیدگی کند. به همین دلیل وکیل و مشاور حقوقی متخصص و مجرب در گروه وکلای کیفری ژیوار آماده ارائه هرگونه خدمات حقوقی به افراد می باشد. گروه وکلای کیفری ژیوار آماده ارائه خدمات به متقاضیان در باب ارائه انواع خدمات نظیر وکیل کیفری در تهران می باشد. 

سوالات متداول در باب وکیل دادسرای ارشاد

در این بخش مفتخر به پاسخ سوالات پرتکرار در باب وکیل دادسرای ارشاد نیز می باشیم:

  • اهمیت وکیل دادسرا ارشاد چیست؟ اکثر ما بر این عقیده‌ایم که وکلا فقط در حوزه حقوقی و دادگاه و مسائل مربوط به آن تأثیرگذار هستند و نمی‌توانیم نقش آنها را در زندگی عادی عموم مردم به وضوح ببینیم. اما این موضوع در مورد وکیل دادسرای ارشاد کمی متفاوت است.
  • وکیل دادگاه ارشاد؟ وکیل دادگاه ارشاد با وکیل دادسرای ارشاد هر دو وکلای متخصص در امور ایفای هستند. اما نحوه دفاع در دادسرای ارشاد با نحوه دفاع در دادگاه ارشاد متفاوت است. وکیل دادسرای ارشاد ناگزیر است صرفا شرح ماوقع را به گونه ای بنویسد و روند پرونده را به شکلی سامان دهد که وکیل دادگاه ارشاد بتواند از آن برای دفاع استفاده کند‌. بهترین وکیل دادگاه ارشاد خوب می داند که در دادگاه ارشاد قائده « تدرء الحدود بالشبهات» حاکم است.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.